Samo jedna čašica dnevno može ouzbiljno da naruši zdravlje
Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji

Pola litra piva ili prosečna čaša vina dnevno može početi da smanjuje ukupni volumen mozga, pokazalo je novo istraživanje, a šteta se pogoršava kako se broj dnevnih pića povećava.
U proseku, ljudi od 50 godina koji su pili oko pola litra piva ili čašu vina od dnevno u poslednjem mesecu imali su mozak koji je izgledao dve godine stariji od onih koji su popili samo polovinu količine piva, prema studiji koja je objavljena ove nedelje u časopisu Nature.
U mozgovima ljudi tog uzrasta koji su rekli da piju tri jedinice alkohola dnevno, došlo je do smanjenja i bele i sive materije što je izgledalo kao da su dodali 3,5 godine svom mozgu, piše CNN.
Jedna alkoholna jedinica je 10 miligrama ili osam grama čistog alkohola. To znači da je 25 miligrama ili jedna doza likera jedna jedinica; konzerva piva ili jabukovače od 16 unci je dve jedinice; a standardna čaša vina od šest unci (175 miligrama) je dve jedinice.
Mozak onih koji ne piju i koji su počeli da konzumiraju u proseku jednu jedinicu alkohola dnevno pokazao je starenje od pola godine, prema studiji.
Poređenja radi, ispijanje četiri jedinice alkohola dnevno ostarilo je mozak osobe za više od 10 godina.
„Nije linearno. Postaje gore što više pijete“, rekao je u izjavi prvi autor Remi Daviet, docent marketinga na Poslovnoj školi Viskonsin na Univerzitetu Viskonsin-Medison.
„Problem u ovoj studiji je to što oni imaju samo informacije o navikama ljudi da konzumiraju piće tokom godinu dana pre snimanja mozga“, rekla je istraživač alkohola Emanuela Gakidou, profesorka zdravstvenih metričkih nauka na Univerzitetu u Vašingtonu.
Ona je dodala i to da misli da je ovo glavno ograničenje studije jer je „kumulativna konzumacija alkohola tokom celog života povezana sa mozgom, a ne samo sa nivoom konzumiranja neposredno pre snimanja mozga“.
Takođe je dodala da je „odnos između alkohola i zdravlja složen, a naše razumevanje tog odnosa se vremenom razvija.
Gakidou kaže da na osnovu ove studije, ne bi izvodila nikakve definitivne zaključke, ali bi rekla da su autori identifikovali oblasti za dalja istraživanja.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor :…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs ,…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor :…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…


Ovo nisam znao
Ludilo
Naravno da je štetan.