Ovaj čaj je magičan za organizam
Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji

Nedavna istraživanja sugerišu da uključivanje određenog napitka u vašu dnevnu rutinu može značajno smanjiti rizik od kognitivnog pada i demencije. Pored održavanja zdrave ishrane, fizičke aktivnosti i angažovanja uma, ovaj napitak može pružiti dodatnu zaštitu mozgu. Istraživanja su pokazala da određene životne navike mogu da smanje šanse za demenciju, ali rezultati jedne studije posebno ističu važnost ovog napitka.
Studija sprovedena u Japanu pratila je skoro 9.000 odraslih i otkrila da oni koji redovno piju zeleni čaj imaju manje lezija u beloj materiji mozga, što je ključni pokazatelj kognitivnog pada. Učesnicima su postavljana pitanja o njihovim navikama u ispijanju kafe i čaja, a skeniranje mozga je korišćeno za procenu njihovog stanja.
Iako unos kafe nije pokazao zaštitne efekte, rezultati su pokazali da pijenje zelenog čaja, posebno dve do tri ili više šoljica dnevno, može pomoći u prevenciji demencije.
Redovna konzumacija zelenog čaja je povezana sa poboljšanjem zdravlja srca
Pored toga, meta-analiza iz 2022. godine pokazala je da se rizik od demencije smanjio za šest odsto sa svakom šoljicom zelenog čaja. Još jedno nedavno istraživanje pokazalo je da ispijanje dve do tri šolje zelenog čaja dnevno značajno smanjuje rizik od kognitivnog pada, ali nije zabeležen nikakav dodatni efekat nakon četiri šolje.
Ovo može objasniti zašto je zeleni čaj često povezan sa niskom stopom demencije među starijima na Ikariji, grčkom ostrvu poznatom po svojoj dugovečnosti.
Pored zdravlja mozga, zeleni čaj je poznat i po mnogim drugim zdravstvenim prednostima. Bogat je antioksidansima, posebno katehinima kao što je epigalokatehin galat (EGCG), koji imaju antiinflamatorna svojstva i mogu zaštititi ćelije, smanjujući rizik od raka i moždanog udara.
Takođe, redovna konzumacija zelenog čaja je povezana sa poboljšanjem zdravlja srca, uključujući niži holesterol i krvni pritisak, čime se smanjuje rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. Pored toga, studija iz 2023. pokazala je da konzumiranje dve do četiri šoljice dnevno smanjuje rizik od moždanog udara za čak 24 procenta.
Dakle, zeleni čaj, zahvaljujući svojim antioksidansima, može da pruži brojne zdravstvene beneficije, uključujući smanjenje rizika od kognitivnog pada, moždanog udara, srčanih bolesti i potencijalno smanjenje rizika od raka.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor :…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs ,…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor :…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…


Ja dosta cesto pijem zeleni caj ali nisam bila upucena koliko je ovaj caj koristan i delotvorno deluje na nase zdravlje. Zbog toga cu i dalje nastaviti da koristim ovaj caroban napitak zbog mnogih zdrastvenih prednosti, sa preciscenom vodom sa nobel aparata koja povecava jos veci efekat nasem zdravlju.
Lepo
I jeste zdrav