Jednostavna priprema od samo 3 sastojka
Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji

Zlatno mleko već dugo je popularan izbor u istočnim zemljama, a poslednjih godina sve češće se pije i na zapadu.
Zlatno mleko ili mleko od kurkume je kremasto piće poreklom iz Indije. Tako je hvaljeno zbog svojih ajurvedskih lekovitih svojstava. Ovaj napitak može se piti topao i hladan, a priprema se mešanjem tradicionalnih začina u mleko.
Kako pripremiti zlatno mleko?
Prema tradicionalnom indijskom receptu, u 300 mililitara mleka dodaje se kašičica kurkume, četvrtina kašičice cimeta, četvrtina kašičice đumbira u prahu, četvrtina kašičice crnog bibera i četvrtina do pola kašičice gheea (pročišćeni maslac) . Napitak se prokuva i po potrebi mu možete dodati šećer i/ili med.
Napomena: Biber i ghee dodaju se kako bi se kurkuma apsorbovala u telu.
Koje su dobrobiti zlatnog mleka?
Može pomoći u smanjenju upale
Tri moćna začina – đumbir, kurkuma i cimet – ključni su sastojci zlatnog mleka i poznati su po svojim antioksidativnim svojstvima. Časopis Foods 2017. objavio je studiju koja je pokazala da je kurkumin, aktivna komponenta kurkume, posebno efikasan u prevenciji i upravljanju širokim rasponom upalnih stanja.
Đumbir i cimet nisu jednako snažni, ali takođe imaju antioksidativna svojstva i terapeutski potencijal.
Može poboljšati raspoloženje
Potrebno je sprovesti više istraživanja, ali preliminarne studije, poput one objavljene u Phytotherapy Researchu, pokazuju da kurkuma pomaže kod depresije.
Može uticati na probavu
Đumbir je vrlo efikasan lek za mučnine i povraćanje. Studija iz 2011. objavljena u World Journal of Gastroenterology otkrila je da đumbir ublažava i druge simptome probavnih smetnji ubrzavanjem pražnjenja želuca.
Jača imunitet
Zlatno mleko koristi se u ajurvedskoj medicini kao lek za prehladu, a prema studijama kurkumin posjeduje antivirusna, antibakterijska i antifungalna svojstva.
Može smanjiti povišeni šećer u krvi
Postojeće studije ukazuju na pozitivne efekte koje kurkuma, đumbir i cimet mogu da imaju na nivo glukoze kada se uzimaju svakodnevno natašte.
Pomaže u podizanju kvalitete sna i smanjenju anksioznosti
Ljudi koji pate od anksioznosti i bore se s lošim snom mogli bi da razmisle o uključivanju zlatnog mleka u svoju rutinu pre spavanja. Istraživanje objavljeno u časopisu Frontiers in Psychiatry pokazalo je da kurkumin deluje na nivo serotonina u mozgu i poboljšava san i smanjuje teskobu.
Ima blagotvoran efekat na starenje
Studija objavljena 2015. u Journal of Functional Foods pokazuje da naširoko proučavano polifenolno jedinjenje u kurkumi može pomoći u popravljanju oštećenja ćelija, a to je recept za graciozno starenje.
Može poboljšati rad mozga
Zlatno mleko možda nas može zaštititi i od kognitivnog pada, a to opet duguje kurkuminu. Kliničko ispitivanje iz 2015. objavljeno u časopisu Neuropeptides pokazalo je da kurkumin povećava serumski BDNF (moždani neurotrofni faktor) kod žena. Niske razine BDNF-a usko su povezane s poremećajima mozga, uključujući Alchajmerovu bolest.
Može zaštititi od srčanih bolesti
Đumbir, cimet i kurkuma povezuju se i sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti, što su rezultati brojnih studija objavljenih u stručnim časopisima, poput Journal of American Cardiology i Annals of Family Medicine.
Između ostalog, pokazalo se da uzimanje dodatka kurkumina značajno smanjuje rizik od srčanog udara kod pacijenata koji su se nedavno oporavljali od operacije srca, kao i da “konzumacija cimeta značajno smanjuje ukupni holesterol, LDL holesterol i trigliceride”.
Može pomoći u jačanju kostiju
Dok se najimpresivnije zdravstvene dobrobiti zlatnog mleka mogu pripisati mešavini začina koje sadrži, vredi napomenuti da kravlje mleko (koje je baza napitka) obezbeđuje značajnu količinu kalcijuma i vitamina D, a to su dve bitne hranjive materije za koje je poznato da podržavaju zdravlje kostiju i smanjuju rizik od bolesti povezanih s kostima, poput osteoporoze.
Može li se zlatno mleko piti svaki dan?
Smatra se da je sigurno popiti šoljicu zlatnog mleka svaki dan, ali ne preterujte jer bi moglo uznemiriti vaš želudac ili izazvati alergije, upozorava WebMD.
U koje doba dana popiti zlatno mleko?
Ne postoji pogrešno vreme za ispijanje zlatnog mleka, ali The Times of India kaže da se u ovom tradicionalnom piću obično uživa pre spavanja, kada je najveća verovatnoća da ćete profitirati od njegovih umirujućih svojstava.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Lepo
Sigurno cu probati ovaj zlatni napitak da malo promenim jutarnje navike, da ne pijem svako jutro kafu. Sigurno ce biti pozitivan i delotvoran efekatna na organizam, jer su sastojci veoma lekoviti i delotvorni, a posle toga mogu popiti casu hidrogenizovane vode obogacene vodonikom.
Ja pijem kurkumu kapsule sa biberom sanovita zbog bolova u zglobovima i mnogo mi pomazu.Sad evo citam za ovo zlatno mleko i nisam cula za njega. Moracu da ga probam.