Novo istraživanje je pokazalo da je unos holina od ključnog značaja za razvoj mozga, ima ga u jajima, ali i drugim namirnicama
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten

Mnoge žene ne dobijaju dovoljno ključne hranljive materije za trudnoću koja bi mogla biti od vitalnog značaja za razvoj mozga deteta, upozorava stručnjak, ali brza promena ishrane može pomoći budućim majkama da obezbede da njihovo dete dobije supstancu koja mu je potrebna.
Dr Steven Zeisel, stručnjak za ishranu sa Univerziteta Severne Karoline, rekao je za Daili Mail da bi malo poznati esencijalni nutrijent holin mogao biti ključan za razvoj ljudskog mozga, ali ga trudnice ne unose dovoljno, kao i deca u prvih nekoliko godina života.
On kaže da je istraživanje otkrilo da je hranljiva materija neophodna za razvoj mozga i da je teret na majci da ga prenese preko svog deteta – bilo dok nosi bebu ili kroz majčino mleko nakon rođenja.
Međutim, malo njih zna o važnosti holina i da deca koja ga ne dobijaju dovoljno u prve tri godine života imaju lošije rezultate na kognitivnim testovima i često imaju lošiji raspon pažnje od svojih vršnjaka.
Zeisel objašnjava da je prvih 1.000 dana života – ili oko tri godine – vreme kada se mozak formira. Tokom ovog perioda, holin je ključan za osiguranje pravilnog razvoja.
Ako se ključni razvoj ne dogodi, onda će verovatno uticati na dete do kraja njegovog života.
„Ako postoji loš razvoj u tim ranim delovima života, onda se mozak ne razvija kako treba, a spoznaja… sa sedam godina je lošija“, rekao je on.
„Školski uspeh kod 15-godišnjaka [koji nisu primili dovoljno holina] nije tako dobar.
Gde se može nači holin
„Matične ćelije koje formiraju mozak zahtevaju [holin] u kritičnom periodu razvoja, a ako ga tokom tog vremena nema, struktura mozga se ne formira normalno. Posle toga saznanje više nije dobro.’
Međutim, kako je naveo, ovo je relativno nedavno otkriće. Dr Zisel je rekao da je prva veza između hranljivih materija i funkcije mozga napravljena 1998. godine, a Uprava za hranu i lekove nije postavila preporučeni dnevni unos za trudnice do 2016. godine.
Zbog toga, mnogi prenatalni vitamini nisu uključivali ključnu supstancu na svoju listu sastojaka sve do nedavno, pošto su pedijatri insistirali da se u više uobičajenih multivitamina koje koriste trudnice, uključuju holin.
Drugi način za dobijanje holina je putem hrane, a Ministarstvo poljoprivrede SAD (USDA) sastavlja vodič za količinu holina prisutnog u uobičajenoj hrani.
Zvaničnici preporučuju da trudnica dobija najmanje 450 miligrama (mg) hranljivih materija svakog dana – a idealno negde oko 900 mg.
Jaja su najveći izvor holina, a USDA izveštava da 100 grama celog jajeta obezbeđuje 250 mg holina. Samo jedno jaje, kaže Zeisel, sadrži oko 150 mg.
To znači da će jesti tri jaja svakog dana biti dovoljno da žena postigne dnevni unos.
Zeisel napominje da mnogi možda ne jedu onoliko jaja sada kao što je to bilo ranije, jer su jaja kao glavna hrana za doručak od tada izbačena iz zabrinutosti zbog visokog holesterola.
Za one koji su zabrinuti zbog holesterola, još uvek postoje druge opcije da dobiju dnevni unos holina.
Crveno meso i riba se takođe smatraju odličnim izvorima hranljivih materija, sa preko 75 mg u svakih 100 g hrane. Drugi dobri izvori uključuju cela zrna, žitarice i voće i povrće.
Mleko takođe može biti odličan izvor, a posebno za malu decu koja redovno piju mleko kao deo svoje svakodnevne ishrane.


POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor :…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske…
VUČIĆ: Razmišljam o ostavci
Predsednik o izborima, policiji, crkvi… Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predsednik Srbije Aleksandar…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…

