Imate povišen holesterol- niste sami. Mogućnost da ga smanjite i sprečite kardio vaskularnih bolesti postoji, ali samo ako se oslobodite mitova
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Zašto lekari toliko brinu o holesterolu? Prvo, „zbog predviđanja rizik“, kaže dr Džefri Berger, kardiolog i direktor Centra za prevenciju kardiovaskularnih bolesti na NIU Langone u Njujorku.
„U verovatno stotinama studija je pokazano da su viši nivoi LDL holesterola povezani sa većim rizikom od srčanog udara, moždanog udara ili rane smrti. I, što je najvažnije, moguće je modifikovati ovaj faktor rizika. Brojne studije su pokazale da kada snižavate holesterol, smanjujete rizik od kardiovaskularnih događaja“, kaže dr Berger.
Borba sa povišenim holesterolom počinje razbijanjem mitova.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Mit: Dobar holesterol je uvek dobar
Činjenice: Holesterol, koji se često opisuje kao masnoća, voštana supstanca, neophodan je za ljudsko telo, uključujući i ključnu ulogu tokom razvoja fetusa. Deo je ćelijskih membrana i podstiče proizvodnju ključnih hormona. Ali previše može izazvati probleme, odnosno doprinoseći začepljenju arterija i povećavanju rizika od srčanih problema. Kada lekari i istraživači govore o štetnosti holesterola, obično misle posebno na lipoproteine niske gustine. LDL prenosi holesterol po telu, deponujući ga u krvnim sudovima, objašnjava Natali Pamir, vanredni profesor preventivne kardiologije na Univerzitetu za zdravlje i nauku Oregon u Portlandu. Ona dodaje da se lipoprotein visoke gustine (HDL), dugo se smatrao „dobrim“ holesterolom jer obično prenosi holesterol iz drugih delova tela u jetru. Međutim i “dobar” holesterol van granica šteti zdravlju.
Istraživanje na 24.000 ljudi pokazalo je da visok nivo HDL-a ne pruža zaštitu.
Jedno od mogućih objašnjenja je da kvalitet funkcionisanja HDL-a može biti važniji od same količine
Mit: Ne morate da kontrolišete holesterol dok ne dostignete prosečnu starost za srčani udar
Činjenice: Preporuke se razlikuju u zavisnosti od toga kada treba početi, ali se preporučuje da se svim odraslim osobama sa 20 i više godina proveravaju nivoi svake četiri do šest godina. Skrining će verovatno biti češći ako imate porodičnu istoriju ili ličnu istoriju srčanih bolesti. Američka akademija za pedijatriju čak preporučuje da se sva deca testiraju na visok holesterol u dobi od 9 do 11 godina ako imaju porodičnu istoriju ranih srčanih bolesti.
Mit: Da biste održali nizak holesterol, trebalo bi da izbegavate jaja
Konzumiranje više holesterola u vašoj ishrani ne znači nužno i viši holesterol u krvi za većinu ljudi. Ono što izgleda povećava LDL holesterol su vrste masti koje su „čvrste na sobnoj temperaturi“.
To uključuje zasićene masti iz životinjskih proizvoda, uključujući meso, puter i mlečne proizvode. Nasuprot tome, nezasićene masti — koje su tečne na sobnoj temperaturi — su korisne. A konzumiranje previše jednostavnih ugljenih hidrata može dovesti do povećanja telesne težine. Umesto da izdvajaju određenu hranu, kardiolozi sada preporučuju zdrav način ishrane koji uključuje puno voća i povrća, zdravije proteine kao što je riba i mononezasićene masti. Mediteranska dijeta se uklapa, kažu kardiolozi, i povezana je sa zaštitom od drugih bolesti, uključujući dijabetes i rak.
Mit: Uvek možete kontrolisati nivo holesterola bez pomoći lekova
Činjenice: Ne mogu se rešiti svi faktori rizika. Ne možete učiniti ništa u vezi sa svojim godinama; niti možete promeniti svoj genetski KOD. Nasledni poremećaj koji se naziva porodična hiperholesterolemija uzrokuje da se oko 1 od 200 ljudi rodi sa visokim nivoom LDL holesterola, koji će nastaviti da raste tokom detinjstva i odraslog doba.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Bolest koju mnogi imaju. U stvari je do ishrane i aktivnosti.
Dobar tekst, dosta saveta…