Potencijalno će biti vrlo korisno da ljudi mogu odabrati crvena vina koja manje izazivaju glavobolje.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Vino je među pićima najkorisnije, među lekovina najukusnije, a od hrane najugodnije, zaključio je davno Plutarh (46. – 127.). Iako se i danas mnogi slažu s glasovitim starogrčkim istoričarom, nekim ljudima vino, posebice crveno, izaziva glavobolju.
Čini se da su ljudi koji su skloni glavoboljama i migrenama posebno osetljivi na crveno vino, a u prošlosti su za to bili okrivljeni spojevi poput tanina, sulfita i histamina. No, nakon testiranja desetak spojeva pronađenih u crvenom vinu, tim američkih naučnika ukazuje na još jednog krivca: kvercetin, spoj koji se nalazi u kožici grožđa, prenosi Jutarnji.
– Kvercetin apsorbira ultraljubičasto svjetlo, to je krema za sunčanje za grožđe. Ako grožđe uzgajate tamo gde ima puno sunca, ono stvara više kvercetina – rekao je za Washington Post Andrew Waterhouse, profesor emeritus enologije na Kalifornijskom univerzitetu u Davisu i koautor studije objavljene u časopisu Scientific Reports.
Kvercetin ne pomaže samo u sprečavanju da se grožđe sprži na suncu, nego je i vrlo snažan antioksidans, koji ljudima može pomoći u zaštiti od kardiovaskularnih bolesti i raka. Spada u skupinu bioflavonoida, a osim u crvenom vinu, ima ga puno u luku, jabukama, bobičastom voću i kupusnjačama. – Ali, u kombinaciji s alkoholom kvercetin može uzrokovati glavobolje – upozorio je Waterhouse.

Kada ljudi piju vino, alkohol se metabolizira u acetat u dva koraka. Prvi korak pretvara alkohol (etanol) u toksični acetaldehid. Tokom drugog koraka acetaldehid se pretvara u bezopasni acetat (sol octene kiseline). Pritom specifični enzimi u jetri orkestriraju svaki od ovih procesa.
No, kvercetin se razgrađuje na spojeve koji sprečavaju pravilnu probavu alkohola. To rezultira nakupljanjem acetaldehida koji uzrokuje glavobolju. – Mislimo da smo konačno na pravom putu prema objašnjenju ove hiljadama godina stare misterije.
Sledeći korak je naučno testiranje na ljudima koji imaju ove glavobolje. Potencijalno će biti vrlo korisno da ljudi mogu odabrati crvena vina koja manje izazivaju glavobolje. Takođe, vinari bi mogli koristiti naša otkrića za smanjenje kvercetina u svojim vinima – rekao je za Guardian Morris Levin, direktor Centra za glavobolje na Kalifornijskom univerzitetu u San Franciscu, takođe koautor studije.
Postoji i zaobilazno rešenje za ljubitelje crnog vina koji žele izbjeći glavobolje: odabir jeftinijeg vina. – Kao opšte pravilo, jeftinija vina imaju manje kvercetina – zaključio je Waterhouse.
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor :…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor :…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav:…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs ,…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA /…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko…

