Devetočlana porodica iz Oklahome ostala je na dalekom jugu Aljaske nakon što ih je njihov brod, jedne od svetskih vodećih kompanija – Norvižan kruz lajn ostavio, a zatim je, kako američki mediji navode, “očajnoj” porodici zbog toga naplatio 9.000 dolara carine.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

kruzer
Foto: Pixabay

Porodica Golt je na krstarenje krenula sa šestoro dece i 78-godišnjom majkom jednog od roditelja. Kada su se iskrcali sa kruzera u malom mestu na južnom delu Aljaske, kako bi organizovano gledali šou drvoseča, u povratku za njih nije bilo mesta i turoperator im je rekao da sačekaju novi prevoz.

Turoperator nije, kako navode, kontrolisao karte i nije video ko ih ima a ko ne, samo je prebrojao putnike i rekao Goltovima da za njih nema mesta i da čekaju naredni šatl a koji nikada nije došao. Nakon što su frenetično zvali lučke vlasti da im organizuje transport, porodica je konačno sigla na dok i videla da je kruzer isplovio sa svim njihovim dokumentima, stvarima i lekovima. Džošua, otac šestoro dece, dodaje da je tada za njih počeo haos.

Porodica, koja je već potrošila oko 30.000 dolara na put, odmah je dobila nalog da plati skoro 9.000 dolara – 971 dolara po putniku – zbog propuštanja broda. Ta kazna je, kako navodi The Post proistekla iz Zakona o putničkim brodovima SAD-a o carinskoj i graničnoj zaštiti, jer su odstupili od planiranog itinerera.

Porodica nije uspela da sustigne brod u sledećoj luci u Kanadi jer su im skoro svi pasoši ostali na brodu. Bez mogućnosti na drugi izbor, osim da pronađu put za povratk kući, Goltovi su morali da organizuju novi smeštaj u roku od nekoliko sati, rezervišu letove kući i obezbede hranu a troškovi su se gomilali što im je duže trebalo da stignu kući. “Svi letovi za devetoro, sva hrana, svi boravci u hotelu”, rekao je Golt.

Uz sve muke i korona virus

Nakon nekoliko dana putovanja — koje je uključivalo zaustavljanja u brojnim gradovima, otkazane letove i više od jednog noćenja na aerodromu — porodica je konačno stigla kući u Tulsu.

Usput su pokupili i virus korone, koji je za njih bio iscrpljujući. Porodica je u kontaktu sa kompanijom i naglašava da nakon iskustva koje su imali smatraju da kompanija ima dosta propusta koje mora da ispravi. “Jos istražujemo slučaj, nismo vas zaboravili”, to su, kako su naveli, odgovori koje su stalno dobiljali od kompanije dok su se borili da nađu način da stignu kući.

Norvižan kruz lajn je je za The Post rekao da je započeo proces refundiranja Goltovima skoro 9.000 dolara naknada koje su im naplaćene, i da će im nadoknaditi putne troškove kada primi potvrde.

Kompanija za krstarenje je takođe saopštila da je pokušala da kontaktira Goltove nakon što su propustili autobus zbog “propusta lokalnog turoperatora”, a kada nisu mogli da dođu do njih, radila je sa lokalnom lučkom upravom kako bi pomogla porodici da organizuje smeštaj za noć pre nego što su sledećeg dana mogli da lete za Sijetl.

Ako ikada budu želeli na krstarenje – popust 20%

Porodica će pored toga dobiti proporcionalni povraćaj novca za dva dana krstarenja koja su propustili, rekao je predstavnik norveške kompanije za krstarenje. “Kao gest dobre volje, kompanija će takođe svakom od devet putnika obezbediti kredit za buduće krstarenje u vidu popusta od 20 odsto na cenu krstarenja koji može da se iskoristi za sledeće putovanje”, dodali su iz kompanije.

Incident je, kako dodaje The Post, bio poslednji koji je jednu od vodećih kompanija koja organizuje krstarenja stavio u centar pažnje zbog ostavljanja putnika.

Još u aprilu, osam putnika je ostavljeno u Africi nakon što je tura na koju su išli kasnila – ostavljajući ih da sami nalaze put preko kontinenta kako bi sustigli kruzer. Iako su putnici u aprilu koristili privatnu lokalnu turu kada su propustili brod, njihove godine i hendikep izazvali su kontroverzu oko politike krstarenja.

Norvižan je na kraju pristao da tim putnicima đelimično refundira troškove koji su nastali dok su sustizali brod.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: