Letnja sezona donosi i redove u policijskim stanicama u kojima stoje oni koji su shvatili da im je pre odlaska na putovanje potrebno da produže pasoše. Da biste izbegli gužve obavezno se obnovu ili vađenje pasoša zakažite na portalu e-Uprava, prijava je jednostavna, a imaćete prednost.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

pasoš
Foto: Shutterstock

Da biste zakazali vađenje novog pasoša potrebno je da budete registorvani na portalu e-Uprava. Proces registracije je prilično jednostavan i uz lične podatke trebaće vam uslikana lična karta. Jednom kada napravite nalog na e-Upravi to će vas spasiti čekanja ne samo u redovima za pasoš već i u mnogim drugim. Detaljnije o registraciji možete videti u videu na kraju teksta.

Kako zakazati termin

Prvi korak je odlazak na sajt e-Uprava gde ćete se ulogovati.

U gornjem levom uglu izaberite “Usluge”, a zatim “Dokumentai uverenja”, Lična karta i pasoš”

Korak nakon toga da iz spiska svih policijskih stanica u Srbiji, izaberete onu koju je vama potrebna.

Nakon odabira policijske stanice, dolazite do informacija o potrebnim dokumentima za izdavanje lične karte i pasoša.

Pokrenuti uslugu klikom na dugme „Pokreni uslugu“ sa leve strane ekrana. Popuniti podatke za termin podnošenja zahteva.

Ukoliko se zakazuje termin za maloletno dete potrebno je da se navedu i njegovi podaci.

Nakon toga prikazuje se kalendar u kome je potrebno odabrati slobodan termin i potvrditi na dugme zakaži.

Neophodno je doći tačno u zakazano vreme.

Prilikom dolaska u zakazano vreme potrebno je sa sobom poneti sva neophodna dokumenta. Spisak dokumenata možete videti na veb prezentaciji MUP-a: ovde

Putem sistema Plati kreirajte jedinstvenu uplatnicu i platite naknade vezane za postupak izdavanja lične karte i/ili pasoša.

Potrebna dokumenta

Biometrijski pasoš

1. važeća lična karta ili ukoliko se zahtev podnosi u nadležnom diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije, druga javna isprava iz koje se može pouzdano utvrditi identitet podnosioca zahteva;

2. pasoš čiji je rok važenja istekao ili koji ne može služiti svojoj nameni;

3. uplatnica generisana na portalu eUprave;

4. nije obavezno, ali po želji podnosioca zahteva može priložiti i fotografija veličine 50x50mm („en face“ na jednobojnoj sivoj pozadini);

5. za hitne slučajeve- dokaz koji potvrđuje razlog hitnosti postupka (u pisanoj formi).

Nadležni organ po službenoj dužnosti, uz saglasnost stranke, pribavlja podatke iz sledećih dokumenata:

  • uverenja o državljanstvu Republike Srbije;
  • izvoda iz matične knjige rođenih, izvoda iz matične knjige venčanih, izvoda iz matične knjige umrlih.

Građani mogu i sami da pribave, odnosno da stave na uvid navedena dokumenta ukoliko im ne odgovara pribavljanje podataka po službenoj dužnosti.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: