Da li je veća verovatnoća da će pivo, vino ili rakija izazvati štetnu masnoću na stomaku? Britanska studija je došla do razrešenja ove misterije.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Svi smo čuli za zloglasni pivski stomak . Ali da li to znači da su vino i rakija manje moćni od soka od ječma? Sveobuhvatna studija objavljena u časopisu Obesiti Science & Practice pokazuje kako različite vrste alkohola – pivo, jabukovača, crno vino, belo vino, šampanjac i žestoka pića – utiču na masnoću na stomaku, piše “Heute“.

U zavisnosti od alkohola i starosti

Istraživačka grupa koju je predvodila Brittani A. Larsen analizirala je podatke od 1.869 odraslih osoba između 40 i 80 godina i otkrila da ne doprinose sva alkoholna pića podjednako povećanju masti na stomaku . Kako starimo, salo na stomaku se obično akumulira, a konzumacija alkohola to može dodatno da podstakne.

Međutim, masnoća na stomaku ne znači samo sloj masti koji možete uhvatiti između prstiju, već pre svega visceralnu masnoću . Nalazi se duboko u trbušnoj duplji, gde okružuje vitalne organe kao što su jetra, želudac i bubrezi. Odatle utiče na naše zdravlje tako što proizvodi upalne supstance i hormone koji mogu povećati rizik od hroničnih bolesti kao što su dijabetes tipa 2, bolesti srca, pa čak i određeni karcinomi. Pored toga, utiče na osetljivost tela na insulin , što dovodi do daljeg stresa na metabolizam . Visceralna masnoća se može smanjiti kombinacijom uravnotežene ishrane, redovnog vežbanja i zdravog načina života.

Ovo dovodi do više masti na stomaku

Studija sada pokazuje da povećana konzumacija piva i žestokih pića uzrokuje povećanje visceralne masti. Kod crnog vina, međutim, došlo je do suprotnog efekta. Ovo može biti zbog antiinflamatornih efekata crvenog vina i sposobnosti da inhibira skladištenje masti u telu. Konzumirano u velikim količinama, crno vino bi takođe moglo pozitivno uticati na zdravlje, smatraju istraživači.

Foto: Unsplash

Prema studiji , s druge strane, kaže se da belo vino nema značajan uticaj na telesnu masnoću. Studija je takođe otkrila da je konzumacija belog vina povezana sa boljim zdravljem kostiju kod starijih osoba.

Najbolja alternativa

„Za starije odrasle osobe koje piju, može biti korisno da nutricionisti i lekari pitaju o specifičnim vrstama alkohola koji se konzumiraju, a ne samo o ukupnoj potrošnji alkohola“, zaključuju istraživači.

Ali nije samo izbor alkoholnog pića ono što igra ulogu u debljanju . Vaša ishrana i genetska predispozicija takođe određuju ovo. Studija takođe naglašava da je ipak najzdravije uživati u alkoholu umereno ili ga potpuno izbegavati. Svestan pristup alkoholu jeste i ostaje ključ zdravog načina života.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ

Podelite vest