Izbegavajte šećer danima, nedeljama ili čak mesecima: svako ko je već probao zna koliko je teško započeti, ali i koliko je vredno toga.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Šećer je sveprisutan – u bezalkoholnim pićima, slatkišima, gotovim jelima, pa čak i u navodno zdravoj hrani kao što su jogurt ili musli. Zašto bi trebalo da pazite na potrošnju šećera? Prekomerna potrošnja može imati dalekosežne negativne posledice po zdravlje. Počevši od povećanog rizika od gojaznosti i njenih posledica poput dijabetesa ili raznih karcinoma, pa sve do depresije, koju može izazvati loša ishrana. Postoje i dokazi da previše šećera u ishrani može izazvati poremećaje spavanja i lošu koncentraciju, saopštila je Univerzitetska bolnica u Ahenu.
Prosečan Evropljanin dnevno konzumira oko 18 kašičica šećera
Naprežemo celo telo. Upala se povećava i naš imuni sistem je oslabljen . To nas čini podložnijim bolestima“, rekla je Birgit Tollkuhn-Prott, viši dijetetičar Tima za ishranu i dijabetes (PEDT) u Univerzitetskoj bolnici RVTH u Ahenu.
Na crevnu floru bi takođe uticala velika potrošnja šećera: „Ako naša creva nisu u ravnoteži, naše psihičko i fizičko blagostanje trpe istovremeno.
Dobra vest: svesnim izbegavanjem šećera možemo ciljano uticati na svoje zdravlje, kaže doktor i specijalista ajurvede dr. Ulrih Bauhofer. Prema njegovim rečima, prosečan Evropljanin dnevno konzumira oko 18 kašičica šećera – daleko više od maksimalne doze od šest kašičica koju preporučuje Svetska zdravstvena organizacija (SZO) .
Bolji nivoi lipida u krvi, bolja koža, bolje raspoloženje izbegavanjem šećera
Prema Bauhoferu, izbegavanje šećera samo mesec dana ima izuzetno pozitivne efekte na naše telo. On navodi sedam mogućih efekata:
- Poboljšava se nivo lipida u krvi , što značajno smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.
- Vaši nivoi šećera u krvi se vraćaju u normalu. Šećer uzrokuje nagli porast nivoa šećera u krvi, što opterećuje pankreas i može dovesti do poremećenog metabolizma šećera na duži rok. Ovo, zauzvrat, povećava rizik od dijabetesa tipa 2. Izbegavanje šećera može čak imati isceljujući efekat u odnosu na prekursore dijabetesa : „Prekursor dijabetesa tipa 2 se može regresirati“, kaže Bauhofer.
- Gubite težinu . Iako šećer daje brzu energiju, ne ostavlja vas dugo sitim. Ovo lako može dovesti do žudnje i prekomerne potrošnje kalorija tokom dana.
- Vaš mikrobiom u crevima, usnoj duplji i genitalnom traktu se oporavlja jer loše bakterije i gljivice dobijaju manje hrane.
- Oni smanjuju rizik od autoimunih bolesti kao što je Kronova bolest. Istraživači sa Univerziteta u Vircburgu to su pripisali rezultatima svoje studije da prekomerna konzumacija šećera podstiče aktivnost metaboličkih procesa koji aktiviraju inflamatorne gene , objašnjava doktor Ulrih Bauhofer.
- Stanje vaše kože se poboljšava jer unutrašnja upala takođe promoviše nesavršenosti kože kao što su bubuljice i akne.
- Vaše raspoloženje postaje uravnoteženo jer se nivoi dopamina normalizuju.
Nije svaki šećer isti
Prirodni šećer se nalazi u voću i mleku . Međutim, u kombinaciji sa ostalim komponentama prirodne hrane, ovo je jedan od važnih makronutrijenata koji su potrebni našem telu za održavanje svih važnih funkcija. Industrijski šećer je drugačiji . Ovo se smatra nezdravim jer je visoko obrađeno i ne sadrži zdrave hranljive materije kao što su kalijum ili kalcijum.
„Prirodni šećer, koji se nalazi u voću i povrću, ili složeni šećer, odnosno ugljeni hidrati u krompiru, pirinču od celog zrna i mahunarkama, važni su izvori energije i vlakana za naše telo i unapređuju zdravlje.
„Nasuprot tome, dodatak šećera u pekarskim proizvodima, bezalkoholnim pićima, voćnim sokovima i slatkišima je štetan u velikim količinama“, rezimira stručnjak za ishranu Birgit Tollkuhn-Prott iz Univerzitetske bolnice RVTH u Ahenu.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Lepo
Šećer je najnezdravija stvar današnjice.
Nažalost u sve ga guraju.
Problem je što ga nema samo u slatkišima, nego i u hlebu, pecivima, pa i u mesnim porerađevinama.