Podeli vest

Izbegavajte šećer danima, nedeljama ili čak mesecima: svako ko je već probao zna koliko je teško započeti, ali i koliko je vredno toga.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pexels

Šećer je sveprisutan – u bezalkoholnim pićima, slatkišima, gotovim jelima, pa čak i u navodno zdravoj hrani kao što su jogurt ili musli. Zašto bi trebalo da pazite na potrošnju šećera? Prekomerna potrošnja može imati dalekosežne negativne posledice po zdravlje. Počevši od povećanog rizika od gojaznosti i njenih posledica poput dijabetesa ili raznih karcinoma, pa sve do depresije, koju može izazvati loša ishrana. Postoje i dokazi da previše šećera u ishrani može izazvati poremećaje spavanja i lošu koncentraciju, saopštila je Univerzitetska bolnica u Ahenu.

Prosečan Evropljanin dnevno konzumira oko 18 kašičica šećera

Naprežemo celo telo. Upala se povećava i naš imuni sistem je oslabljen . To nas čini podložnijim bolestima“, rekla je Birgit Tollkuhn-Prott, viši dijetetičar Tima za ishranu i dijabetes (PEDT) u Univerzitetskoj bolnici RVTH u Ahenu.

Na crevnu floru bi takođe uticala velika potrošnja šećera: „Ako naša creva nisu u ravnoteži, naše psihičko i fizičko blagostanje trpe istovremeno.

Dobra vest: svesnim izbegavanjem šećera možemo ciljano uticati na svoje zdravlje, kaže doktor i specijalista ajurvede dr. Ulrih Bauhofer. Prema njegovim rečima, prosečan Evropljanin dnevno konzumira oko 18 kašičica šećera – daleko više od maksimalne doze od šest kašičica koju preporučuje Svetska zdravstvena organizacija (SZO) .

Bolji nivoi lipida u krvi, bolja koža, bolje raspoloženje izbegavanjem šećera

Prema Bauhoferu, izbegavanje šećera samo mesec dana ima izuzetno pozitivne efekte na naše telo. On navodi sedam mogućih efekata:

  • Poboljšava se nivo lipida u krvi , što značajno smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.
  • Vaši nivoi šećera u krvi se vraćaju u normalu. Šećer uzrokuje nagli porast nivoa šećera u krvi, što opterećuje pankreas i može dovesti do poremećenog metabolizma šećera na duži rok. Ovo, zauzvrat, povećava rizik od dijabetesa tipa 2. Izbegavanje šećera može čak imati isceljujući efekat u odnosu na prekursore dijabetesa : „Prekursor dijabetesa tipa 2 se može regresirati“, kaže Bauhofer.
  • Gubite težinu . Iako šećer daje brzu energiju, ne ostavlja vas dugo sitim. Ovo lako može dovesti do žudnje i prekomerne potrošnje kalorija tokom dana.
  • Vaš mikrobiom u crevima, usnoj duplji i genitalnom traktu se oporavlja jer loše bakterije i gljivice dobijaju manje hrane.
  • Oni smanjuju rizik od autoimunih bolesti kao što je Kronova bolest. Istraživači sa Univerziteta u Vircburgu to su pripisali rezultatima svoje studije da prekomerna konzumacija šećera podstiče aktivnost metaboličkih procesa koji aktiviraju inflamatorne gene , objašnjava doktor Ulrih Bauhofer.
  • Stanje vaše kože se poboljšava jer unutrašnja upala takođe promoviše nesavršenosti kože kao što su bubuljice i akne.
  • Vaše raspoloženje postaje uravnoteženo jer se nivoi dopamina normalizuju.

Nije svaki šećer isti

Prirodni šećer se nalazi u voću i mleku . Međutim, u kombinaciji sa ostalim komponentama prirodne hrane, ovo je jedan od važnih makronutrijenata koji su potrebni našem telu za održavanje svih važnih funkcija. Industrijski šećer je drugačiji . Ovo se smatra nezdravim jer je visoko obrađeno i ne sadrži zdrave hranljive materije kao što su kalijum ili kalcijum.

„Prirodni šećer, koji se nalazi u voću i povrću, ili složeni šećer, odnosno ugljeni hidrati u krompiru, pirinču od celog zrna i mahunarkama, važni su izvori energije i vlakana za naše telo i unapređuju zdravlje.

„Nasuprot tome, dodatak šećera u pekarskim proizvodima, bezalkoholnim pićima, voćnim sokovima i slatkišima je štetan u velikim količinama“, rezimira stručnjak za ishranu Birgit Tollkuhn-Prott iz Univerzitetske bolnice RVTH u Ahenu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: