Studija iz Kine sugeriše da sir ne samo da je dobrog ukusa, već može da produži život tako što će povećati naše mentalno blagostanje
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Postoje dobre vesti za sve koji vole da jedu sir: nova studija sugeriše da bi to moglo da vam pomogne da produžite život .
Istraživači iz Kine su ispitali gene miliona Evropljana i zaključili da ljudi sa boljim mentalnim blagostanjem žive duže i zdravije . I određene životne navike, kao što je jedenje sira, mogle bi povećati ovaj efekat.
Prethodne studije su pokazale da sreća i zadovoljstvo mogu imati pozitivan uticaj na starenje – čak i više od prestanka pušenja. Međutim, na ova zapažanja često su uticali drugi faktori kao što je socioekonomski status.
To je ono što nova studija radi drugačije
Za novu studiju, istraživači su koristili metod pod nazivom Mendelska randomizacija. Ova analitička tehnika im je omogućila da ispitaju uticaj genetskih faktora na zdravstvene ishode i pokažu potencijalne uzročne veze bez potrebe za sprovođenjem kliničkih studija.
Mentalno zdravlje je presudno
Studija pokriva osam različitih evropskih skupova podataka, svaki sa 38.000 do 2,4 miliona pojedinaca. Istraživači su pronašli dokaze da bolje mentalno blagostanje – mereno zadovoljstvom životom, raspoloženjem, neuroticizmom i simptomima depresije – može doprineti dužem i zdravijem životu.
„Naša studija pruža ohrabrujuće dokaze da je promovisanje mentalnog blagostanja održiv put ka zdravom starenju, bez obzira na socioekonomski status pojedinca“, rekli su autori predvođeni Tian-Ge Vangom sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Jiao Tong u Šangaju.
Kakve veze ima sir sa srećom?
Na osnovu 33 faktora koji povezuju mentalno zdravlje sa fizičkim starenjem, istraživači su otkrili da, iako sir nije direktno odgovoran za dugovečnost, veća potrošnja sira i voća doprinosi dobrobiti ljudi.
U istraživanji oni koji su konzumirali sir bivali su za 3,67 odsto zdravljiji i i imali duži životni veki, dok je kod konzumiranjea voća taj procenat bio 1,96.
Poređenja radi: Pušenje je imalo negativan efekat od 4,56 odsto, a provođenje puno vremena na televiziji čak je imalo negativan efekat od 7,39 odsto.
Zašto sir?
Zašto bi posebno sir mogao imati tako veliki efekat još nije u potpunosti shvaćeno i zahteva dalje istraživanje. Iako se masna hrana često smatra nezdravom, studije pokazuju da umerena konzumacija mlečne masti može smanjiti holesterol i smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i smrtnosti od svih uzroka, piše Sciencealert.com .
S druge strane, punomasni mlečni proizvodi poput sladoleda povezani su sa lošijim mentalnim zdravljem, ali određeni sirevi mogu imati pozitivne efekte u uravnoteženoj ishrani.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

