Istraživanja su pokazala da uključivanje pet određenih namirnica u vašu ishranu može biti povezano sa poboljšanim zdravljem mozga.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Posle decenijskih istraživanja naučnici su izdvojili upravo ovih pet namirnica za koje tvrde da pozitivno utiču na oštrinu uma i pamćenje.
Masne ribe
Masne ribe su ultimate hrana za mozak. Masne ili uljane ribe poput tune, sardina, lososa i skuše odličan su izvor omega-3 masnih kiselina, koje vaše telo koristi za izgradnju moždanih i nervnih ćelija. Prema istraživanjima, omega-3 masne kiseline su ključne za učenje i pamćenje.
Studija iz 2017. godine je otkrila da osobe s visokim nivoom omega-3 masnih kiselina imaju povećan protok krvi u mozgu, kao i bolje kognitivne sposobnosti ili sposobnost razmišljanja.
Istraživanja su takođe pokazala da konzumacija masnih riba može usporiti starenjem uzrokovanu kognitivnu degradaciju i odbiti demenciju. Studija iz 2018. godine je pronašla da veća konzumacija ribe kod starijih osoba povezana sa nižim rizikom od demencije.
Orašasti plodovi
Orašasti plodovi, kao što su orasi, odličan su izvor zdravih masti, prema Harvard Health. Orasi su povezani s poboljšanim pamćenjem i boljim rezultatima na testovima kognitivnih sposobnosti.
Studija iz 2015. godine sa UCLA je pronašla vezu između konzumacije oraha i rezultata testova kognitivnih sposobnosti. Američki odrasli koji su više konzumirali orahe imali su značajno više ocene na testovima, kao i poboljšano pamćenje, koncentraciju i brzinu obrade informacija. Ova pozitivna veza je primećena bez obzira na uzrast, pol ili etničku pripadnost.
Takođe, studija na miševima iz 2020. godine sugerira da konzumacija oraha koristi zdravlju mozga. Istraživači su otkrili da ishrana bogata orasima ima pozitivan uticaj na pamćenje, učenje, motoričku koordinaciju, anksioznost i aktivnost locomotora.
Orasi nisu jedini orašasti plod koji poboljšava mozak i pamćenje. Studija iz 2015. godine je tokom nekoliko godina pronašla da žene koje redovno jedu orašaste plodove imaju bolje pamćenje od onih koji to ne čine.
Kurkuma
Ova duboko žuta začinska biljka ima mnoge koristi za zdravlje. Ona ima antiinflamatorna dejstva i deluje kao antioksidansi može poboljšati funkciju mozga, pamćenje i olakšati stanja depresije. Kurkumin, aktivni sastojak u kurkumi, može proći krvno-moždanu barijeru i direktno ući u mozak i koristiti ćelijama mozga, prema Healthline.
Studija iz 2019. godine je otkrila da čak i kratkotrajna konzumacija kurkumina povećava rast ćelija mozga. Iako je istraživanje ograničeno, može pomoći i usporiti starenjem uzrokovanu mentalnu degradaciju.
Kurkumin takođe može poboljšati pamćenje kod osoba koje boluju od Alchajmerove bolesti, prema studiji iz 2018. godine. Takođe može pomoći u čišćenju amiloidnih plakova, karakterističnih za ovu bolest, kako je pronašla druga studija.
Tamno zeleno povrće
Tamno zeleno povrće poput kelja, spanaća i švajcarskog mangolda korisne su za zdravlje mozga i mogu usporiti kognitivni pad. Dnevna porcija tamno zelenog lisnatog povrća može poboljšati kognitivne funkcije, uključujući pamćenje, vreme mentalnog odgovora, proces odlučivanja i čak raspoloženje.
Studija iz 2018. godine, objavljena u časopisu “Neurology”, pronašla je vezu između osoba koje su jele najmanje jednu dnevnu porciju tamnog zelenog lisnatog povrća i sporijeg kognitivnog pada u veštinama kao što je pamćenje.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Istraživači su pratili grupu skoro 1.000 starijih osoba bez demencije u proseku pet godina i otkrili su da su osobe koje su jele bar jednu dnevnu porciju tamnog zelenog lisnatog povrća bile kognitivno oko 11 godina mlađe od onih koji su retko ili nikada jeli tamno zeleno lisnato povrće.
Bobice poboljšavaju funkciju mozga i pamćenje
Bobice kao što su jagode, maline i borovnice bogate su flavonoidima, koji su poznati po tome što pomažu poboljšanju pamćenja i usporavanju starenjem uzrokovanog kognitivnog pada, prema izveštaju Scientific American.
“Dodavanje šake bobica u ishranu svakog dana je jedna od prvih i najlakših promena koje preporučujem onima koji žele poboljšati zdravlje mozga”, rekla je Uma Naidoo, direktorka za nutricionističku i životnu psihijatriju u bolnici Massachusetts General Hospital u Bostonu, Američkom udruženju penzionera.
Istraživanje sa King’s College London je otkrilo da samo šaka divljih borovnica dnevno može poboljšati funkciju mozga. Tokom 12 nedelja, istraživači su otkrili da su osobe koje su konzumirale prah divljih borovnica doživele poboljšano pamćenje i tačnost pri obavljanju zadataka vezanih za pažnju.
“Jasno je iz ovog istraživanja da je konzumiranje divljih borovnica korisno za kognitivnu funkciju”, rekla je profesor Claire Williams, predsednica Odeljenja za neurologiju na Univerzitetu u Readingu, prema King’s College-u.
“Grupa koja je konzumirala prah divljih borovnica pokazala je znakove boljeg pamćenja i veće mentalne fleksibilnosti pri obavljanju kognitivnih zadataka.”

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

