Kafa, kapućino ili kratka crna kafa za mnoge ljude je ritual bez koga ne mogu da započnu dan. U susret danu kapućina stručnjaci su radili novo istraživanje i odgovorili na pitanje decenije- koliko šoljica kafe je previše?
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Kako je nastao kapućino?
Kapućino je, prema predanju, prvi napravio fratar reda kapucina Marko d’Avijano, koga je u septembru 1683. godine poslao papa Inočenco XI u Beč, da ubedi evropske sile da formiraju koaliciju protiv muslimanskih Osmanlija koji su ga opsedali.
Tada je fratar u jednoj bečkoj kafani prvi put “ispravio” prejak ukus kafe dodavanjem mleka.
Izgleda da naziv kapućino potiče, kako tvrde neki stručnjaci, od franjevaca kapucina, verovatno zbog sličnosti boje napitka sa bojom fratarske odežde.
Decenijska rasprava oko broja šoljica kafe
Iako se prednosti i nedostaci konzumacije kafe raspravljaju decenijama, nova istraživanja sa Univerziteta Južne Australije otkrivaju da konzumiranje šest ili više šoljica kafe dnevno može biti štetno po zdravlje, povećavajući rizik od bolesti srca za čak 22 odsto.
Istražujući povezanost dugotrajne konzumacije kafe i kardiovaskularnih bolesti, istraživači sa Univerziteta Južne Australije, doktorka Ang Zhou i profesorka Elina Hyppönen sa Australijskog centra za precizno zdravlje, kažu da njihovo istraživanje pokazuje tačku u kojoj višak kofeina može izazvati visok krvni pritisak, preteču srčanih bolesti.
Ovo je prvi put da je postavljen gornji limit za sigurnu konzumaciju kafe u odnosu na zdravlje srca.
“Kafa je najčešće konzumirani stimulans na svetu – budi nas, povećava energiju i pomaže nam da se usredsredimo – ali ljudi uvek pitaju ‘koliko kofeina je previše?’,” kaže profesorka Hyppönen.
“Većina ljudi bi se složila da ako popijete puno kafe, možda ćete se osećati nervozno, razdražljivo ili možda čak mučno – to je zato što kofein podstiče telo da brže i jače radi, ali takođe ukazuje da ste možda dostigli svoj trenutni limit.
“Takođe znamo da rizik od kardiovaskularnih bolesti raste sa visokim krvnim pritiskom, što je poznata posledica prekomerne konzumacije kofeina.
“Da biste očuvali zdravo srce i normalan krvni pritisak, ljudi moraju ograničiti unos kafe na manje od šest šoljica dnevno – na osnovu naših podataka, šest je bila tačka u kojoj je kofein počeo negativno uticati na kardiovaskularni rizik.”
Procenjuje se da se svakog dana širom sveta popije tri milijarde šoljica kafe, a poznavanje granica onoga što je dobro za vas i onoga što nije je od suštinskog značaja, kaže profesorka Hyppönen i zaključije:
“Kao i sa mnogim stvarima, sve se svodi na umerenost – preterivanje će vas koštati zdravlja.”
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


svi na kapućino
Zanimljivo
Nikada nije previše!
Samokontrola je ključ…
Da li su u obzir uzeli i veličinu šoljica? Neki kapućino šoljice su veće od drugih.
Interesantno istraživanje.
Nema šanse da se ograničavam u broju šoljica kapućina.
Da li ovo istraživanje važi za sve vrste kafe ili samo za kapućino? Zanima me da li espresso ima ista pravila.
Koliko šoljica kapućina je previše?
Glupost