Tim naučnika otkrio je da jedno voće može značajno uticati na vaše mentalno zdravlje i to za samo četiri dana.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Novozelandski naučnici su otkrili da jedenje kivija može poboljšati raspoloženje za samo četiri dana, prema studiji objavljenoj u British Journal of Nutrition.
„Sjajno je za ljude da znaju da male promene u njihovoj ishrani, poput dodavanja kivija, mogu da utiču na to kako se osećaju svaki dan“, rekao je koautor studije Tamlin Koner, koji predaje psihologiju na Univerzitetu Otago, u saopštenju koje prenosi Yahoo News.
Ovi efekti koji poboljšavaju mentalno zdravlje navodno su posledica činjenice da je ovo voće puno vitaminom C, za koji je poznato da podiže raspoloženje i vitalnost, između ostalih prednosti.
Da bi testirao navodne efekte voća na podizanje raspoloženja, tim „Kivija” je sproveo eksperiment ishrane na 155 odraslih osoba sa nedostatkom vitamina C.
Svakog dana tokom osam nedelja, učesnici su dobijali dodatak vitamina C od 250 mg ili dva kivija, a zatim su zamoljeni da izveštavaju o svojoj vitalnosti, raspoloženju, kvalitetu sna i fizičkoj aktivnosti.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Istraživači su otkrili da su i grupa vitamina C i oni koji jedu kivi prijavili poboljšano raspoloženje, ali samo ova druga grupa je rekla da osećaju povećanje uspeha.
Najbolje od svega, grupa kivija je navodno doživela poboljšanje vitalnosti i raspoloženja za samo četiri dana sa efektima, koji su dostigli vrhunac na oko 14-16 dana.
„Naši učesnici su imali relativno dobro mentalno zdravlje za početak, tako da su imali malo prostora za poboljšanje, ali su ipak prijavili prednosti intervencija kivija ili vitamina C“, rekao je glavni autor dr Ben Flečer, koji je sproveo istraživanje kao deo svog doktorata u Otagu.
Naučnici su ove prednosti za mentalno zdravlje pripisali gore pomenutom visokom sadržaju vitamina C u kiviju.
Zanimljivo je da je učesnicima davana sorta SunGold — koja je iznutra žuta i navodno ima tri puta više vitamina C od pomorandže.
Flečer je rekao da rezultati na kraju pokazuju kako „ono što jedemo može imati relativno brz uticaj na to kako se osećamo“.
„Podstičemo holistički pristup ishrani i blagostanju, uključujući različite namirnice bogate hranljivim materijama u vašu ishranu“, rekao je naučnik.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

