Najnovija studija kaže da zdrava veganska ili vegetarijanska ishrana može smanjiti rizik od pauza u disanju tokom spavanja.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Prema novoj studiji , ljudi koji jedu zdravu, biljnu ishranu i jedu visok udeo povrća, voća, integralnih žitarica i orašastih plodova, imaju manju verovatnoću da pate od opstruktivne apneje u snu (OSA) . Istraživački tim sa Univerziteta Flinders u Australiji sproveo je jednu od prvih velikih analiza povezanosti ishrane zasnovane na biljci i rizika od OSA, prenosi Heute.
Procenjeno je preko 14.000 podataka
Studija, objavljena u ERJ Open Research , koristila je podatke od više od 14.000 ljudi koji su učestvovali u američkoj nacionalnoj anketi o zdravlju i ishrani. Učesnici su prijavili šta su jeli u poslednja 24 sata. Zatim su kategorisani u jednu od tri grupe:
1. Ljudi koji jedu zdravu biljnu ishranu (uključujući integralne žitarice, voće, povrće, orašaste plodove, mahunarke, čaj i kafu)
2. Ljudi koji jedu ishranu bogatu životinjskom hranom (uključujući životinjske masti, mlečne proizvode, jaja, ribu ili morske plodove i meso)
3. Ljudi koji su konzumirali nezdravu biljnu ishranu (uključujući rafinisane žitarice, krompir, pića zaslađena šećerom, slatkiše, deserte i slanu hranu)
Učesnici su takođe popunili upitnik dizajniran da utvrdi da li će verovatno imati OSA.
19 procenata manji rizik od OSA sa veganskom ishranom
Ljudi koji su jeli najveći udeo biljne hrane imali su 19 odsto manji rizik od obolevanja od OSA u poređenju sa ljudima koji su jeli najmanje biljne hrane. Oni koji su jeli pretežno vegetarijansku ishranu takođe su imali manji rizik. Međutim, oni subjekti koji su jeli mnogo nezdrave biljne hrane imali su 22 posto veći rizik od onih koji su konzumirali samo male količine ove hrane.
“Može biti da zdrava ishrana zasnovana na biljci smanjuje upale i gojaznost. Ovo su ključni faktori rizika od OSA. Ishrana bogata antiinflamatornim komponentama i antioksidansima i sa malo štetnih komponenti u ishrani može smanjiti masnu masu, upale, pa čak i tonus mišića “sve su relevantne za rizik od opstruktivne apneje u snu”, kaže vodeći istraživač dr. Johanes Melak.
Genetski i/ili bihejvioralni
Faktori rizika za opstruktivnu apneju u snu mogu biti genetski i/ili bihejvioralni. Dostupni su tretmani za OSA, a pacijenti takođe mogu preduzeti određene korake da poboljšaju svoje stanje. To uključuje prestanak pušenja, održavanje zdrave težine i ostanak fizički aktivan.
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor :…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor :…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav:…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs ,…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA /…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko…

