Smrznuta pica, gotovi sosevi i proizvodi od kobasica mogli bi da vam nanesu više štete nego što se ranije mislilo: Nova studija pokazuje da je konzumacija ultra-prerađene hrane povezana sa ukupno 32 različita zdravstvena problema.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Studija pojašnjava da 32 različita problema uključuju povećan rizik od srčanih oboljenja, raka, dijabetesa tipa 2, slabijeg mentalnog zdravlja i ranije smrti. Takođe je otkriveno da je konzumacija ove hrane povezana sa bolestima kao što su Kronova bolest ili gojaznost.
Ova hrana obično sadrži pet ili više sastojaka, kao i razne aditive. Potrošnja hrane kao što su gotova jela, sladoled, čips, musli, aromatizovani jogurti i keksi trenutno raste širom sveta.
Šta je ultra-prerađena hrana?
Prema „Fokusu“, svaki drugi proizvod iz prodavnice se sada smatra „UPF“, odnosno „ultra prerađenom hranom“. Ultra-prerađena hrana je hrana koja je prošla veoma visok stepen industrijske prerade. Često sadrže različite sastojke, uključujući aditive, ukuse i konzervanse.
Obično su to gotovi proizvodi, brza hrana, smrznuti obroci, grickalice, gazirana pića i slatkiši. Ova hrana je obično bogata energijom, ali ima malo hranljivih materija i vlakana.
To su, na primer: gotova jela (npr. smrznuta pica, gotove supe), brza hrana (npr. hamburgeri, pomfrit, pileći komadići), musli i musli štanglice, limunade i druga slatka pića, čips i grickalice (npr. naćosi, kokice ), instant rezanci, slatkiši (npr. čokoladice, gumeni medvedići), kolačići, torte i peciva, proizvodi od kobasica i zamene za meso, gotovi sosovi i prelivi, smrznuti obroci, energetska pića i sportska pića.
Istraživači zahtevaju akciju
Studija, koja je objavljena u British Medical Journal (BMJ), sadrži izuzetno veliku količinu podataka. Međunarodni tim istraživača iz Australije, SAD, Francuske i Irske bio je uključen u analizu ukupno 45 studija. Učestvovalo je ukupno 9,8 miliona ljudi.
Istraživači su naglasili da se moraju preduzeti mere da se posebno smanji potrošnja ultra-prerađene hrane širom sveta, piše 20ch.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Naravno. Sva braza rešenja su štetna.
Ma zdravo je, bez aditiva, tek ubrano iz bašte.