Nekada se smatralo da je čaša vina korisna za srce i da umereno konzumiranje alkohala nema negativni uticaj na zdravlje. Nova istraživanja ove stavove bacaju u vodu, pa u skladu sa tim stižu i nova pravila, a na alkoholnim pićima bi sada moglo da stoji upozorenje da izaziva kancer
Autor : Bilten.rs , Izvor :Tanjug

„Manje alkohola je odličan način da budete zdraviji“, rekao je
Da li se menjaju smernice za alkoholna pića?
Smernice za umerenu konzumaciju pića se dosta razlikuju od zemlje do zemlje, ali je opšti trend je ka smanjnju piću.
Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Danska, Holandija i Australija nedavno su pregledale nove dokaze i smanjile svoje preporuke za konzumaciju alkohola. Irska će od 2026. zahtevati oznake upozorenja za kancer na alkoholu.
„Naučni konsenzus se promenio zbog ogromnog broja dokaza koji povezuju alkohol sa preko 200 zdravstvenih stanja, uključujući rak, kardiovaskularne bolesti i povrede“, rekla je Karina Fereira-Borhes, regionalna savetnica za alkohol u regionalnoj kancelariji Svetske zdravstvene organizacije za Evropu, prenosi AP.
Od suvog januara do trezvenog oktobra do barmena koji postaju kreativni uz bezalkoholne koktele , postoji trend koji podržava smanjenje unosa alkohola.
„Ljudi mojih godina to mnogo više prihvataju“, rekla je Tesa Veber, 28, iz Ostina u Teksasu. Prestala je da pije za suvi januar ove godine jer je primetila da joj alkohol povećava anksioznost. Dopali su joj se rezultati – bolji san, više energije – i ostala je pri tome.
„Dobro je preispitati svoj odnos sa alkoholom“, rekao je Veber.
Čekajte, umereno piće ipak ipak šteti zdravlju?
Zaključak da umerena konzumacija alkohola ne šteti zdravlju proizašla iz nesavršenih studija koje su upoređivale grupe ljudi po tome koliko piju. Obično se potrošnja meri u jednom trenutku. I nijedna studija nije nasumično odredila ljude koji piju ili ne piju, tako da nisu mogli dokazati uzrok i posledicu.
Ljudi koji prijavljuju da umereno piju obično imaju viši nivo obrazovanja, veće prihode i bolji pristup zdravstvenoj zaštiti, rekao je dr Timoti Naimi, koji vodi Kanadski institut za istraživanje upotrebe supstanci na Univerzitetu Viktorija u Britanskoj Kolumbiji..
„Ispostavilo se da kada se prilagodite tim stvarima, prednosti obično nestaju“, rekao je on.
Još jedan problem: većina studija nije uključivala mlađe ljude. Skoro polovina ljudi koji umiru od uzroka povezanih sa alkoholom umire pre 50. godine.
„Ako proučavate ljude koji su preživeli srednju životnu dob, nisu prestali da piju zbog problema i nisu postali veliki alkoholičari, to je veoma odabrana grupa“, rekao je Naimi. “To stvara privid koristi za umerene osobe koje piju, što je zapravo statistička iluzija.”
Druge studije takođe osporavaju ideju da alkohol ima koristi. Ove studije upoređuju ljude sa varijantom gena zbog koga im je neprijatno da piju sa ljudima bez varijante gena. Ljudi sa varijantom imaju tendenciju da piju vrlo malo ili uopšte ne piju. Jedna od ovih studija otkrila je da ljudi sa varijantom gena imaju manji rizik od srčanih bolesti – još jedan udarac ideji da alkohol štiti ljude od srčanih problema.

Koliko pića mogu da popijem dnevno?
To zavisi.
Alkohol povećava rizik od nekoliko vrsta raka , uključujući debelo crevo, jetru, dojke i usta i grlo. Alkohol se u telu razlaže u supstancu zvanu acetaldehid, koja može oštetiti vaše ćelije i sprečiti ih da se same poprave. To stvara uslove za razvoj raka.
Hiljade smrtnih slučajeva u SAD godišnje bi se mogle sprečiti ako bi ljudi sledili vladine smernice, koje savetuju muškarcima da se ograniče na dva pića ili jedno piće dnevno, a ženama na jedno piće idnevno, rekao je Naimi.
Jedno piće je ekvivalentno jednoj manjoj limenci piva , čaši od decilitar vina od ili čašici alkoholnog pića.
Naimi je bio član savetodavnog komiteta koji je želeo da smanji preporuku za muškarce na jedno piće dnevno . Taj savet je razmotren i odbijen kada su savezne preporuke izašle 2020.
„Jednostavna poruka koju najbolje potkrepljuju dokazi je da, ako pijete, manje je bolje kada je u pitanju zdravlje“, rekao je Naimi, prenosi AP.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Sve će da napišu da odbiju kupovinu kao i za cigarete
I treba tako.
Alkohol je ozbiljan problem.