Podeli vest

Stres nije samo nešto što može da vam upropasti dan, već ozbiljno može uticati na vaše zdravlje.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Foto:Pixabay

Visok nivo stresa mogao bi da se uporedi sa pušenjem, pokazuje studija iz juna 2023. koja je objavljenačasopisu Američkog psihosomatskog društva. Sa druge strane, sreća je povezana sa širokim spektrom koristi za fizičko zdravlje .

Biti nameran u fokusiranju na pozitivnost može biti nemoguće kada su stvari stresne. Međutim, male stvari mogu napraviti veliku razliku u povećanju vašeg zadovoljstva i raspoloženja. Ne govorimo o velikim, širokim promenama u životu, već zaista o mali stvarima poput osmeha i druženja sa prijateljima., prenosi CNet.

Negovanje vašeg mentalnog zdravlja pomoći će vam da se dublje povežete sa drugima, smanjite anksioznost i povećate samopouzdanje. Male stvari koje možete da uradite sada će napraviti razliku i neće koštati ništa.

Počnite sa ovih sedam trikova za sreću

Ovo su jednostavne navike mentalnog zdravlja koje možete početi da koristite danas

Neka opuštanje postane rutina

Vrlo malo stvari u životu se obećava, ali je vreme bez stresa, nažalost, zagarantovano. Biće trenutaka kada ćete se osećati preopterećeno ili pod stresom , ali možete kontrolisati kako ćete reagovati na opterećenje. Primena tehnika opuštanja u vašu dnevnu rutinu može vam pomoći da upravljate stresom.

Meditacija je popularan način opuštanja jer može pomoćida dođete do stanja smirenosti, smanjite stres i poboljšate raspoloženje. Neki ljudi čak koriste muziku da ih vodi kroz svoje sesije meditacije. Ako meditacija nije vaša stvar, duboko disanje , čitanje ili topla kupka su takođe popularne tehnike opuštanja. Bez obzira na to kako odlučite da se opustite, pokušajte da vam to postane navika.

Vežbajte zahvalnost

Uključivanje zahvalnosti u svoj život je način da stvorite pozitivan pogled na svoj život. Više od toga, ima opipljive prednosti za vaše mentalno zdravlje, uključujući smanjenje stresa , ublažavanje simptoma depresije i poboljšanje raspoloženja.

Zahvalnost je jednostavan koncept, ali ponekad može biti teško pratiti. Odvojite vreme za samorefleksiju i podelite svoju zahvalnost sa ljudima oko vas. Ako volite da vodite dnevnik, redovno zapišite listu stvari na kojima ste zahvalni.

Vrednost razgovora sa ljudima

Deljenje vremena sa drugima je ponekad upravo ono što nam treba da poboljšamo raspoloženje ili promenimo perspektivu o stvarima. Odvajajući vreme za prijatelje i porodicu, smanjićete osećaj usamljenosti i obezbediti da imate sistem emocionalne podrške na dohvat ruke. Ako ne možete redovno da se sastajete lično, tekstualne poruke i viber pozivi su sve značajni načini da se povežete sa drugima, a da se zapravo ne vidite.

Druga strana – trebalo bi da znate kada vam je dosta. Granice su suštinski deo mentalnog zdravlja koji vam pomaže da sebe ne gurate predaleko. Osećajte se potpuno slobodnim da kažete “ne” ili pomerate da ne planove kada vam telo to kaže.

ljubav
Foto: Shutterstock

Vodite računa o svom fizičkom zdravlju

Mentalno zdravlje je direktno vezano za fizičko zdravlje; jedno bez drugog ne može cvetati. Tri glavne oblasti na koje treba ciljati su spavanje, ishrana i vežbanje.

Hajde da razdleimo sve ovo:

Spavanje: Na stanje vašeg mentalnog zdravlja utiče san koji dobijate . Ako ne spavate dovoljno , vaš mozak nema priliku da se odmori i oporavi. Nedostatak sna otežava regulaciju emocija i suočavanje sa stresom , što može pojačati simptome postojećih mentalnih bolesti. Namerno davanje prioriteta svom spavanju je jednostavan način da procenite svoje mentalno zdravlje.

Hrana i hidratacija: Davanje vašem telu hranljivih materija i hidratacije koje su mu potrebne za funkcionisanje je još jedan suštinski deo mentalnog zdravlja. Pored dobro izbalansiranih obroka, pokušajte da u svoju ishranu dodate hranu koja podstiče sreću Uverite se da pijete dovoljno vode; hidratacija je povezana sa smanjenim rizikom od anksioznosti i depresije .

Vežbanje: Biti aktivan je još jedan način da poboljšate raspoloženje i učinite da se osećate dobro . Dodavanje vežbanja vašoj rutini daje vam priliku da se povežete sa drugima, smanjite anksioznost i povećate samopouzdanje. To ne mora da bude podizanje teških tereta ili intenzivne vežbe; redovne šetnje ili vožnje biciklom takođe mogu poboljšati vaše mentalno zdravlje.

Pratite koliko ste i šta radite na društvenim mrežama

Naši telefoni su naši spas. Većinu vremena, oni su pored nas, držeći nas u vezi sa spoljnim svetom putem poziva, tekstova i društvenih medija. Sati provedeni skrolujući kroz društvene mreže, upoređujući se sa snimkom savršenstva koje ljudi objavljuju, mogu ozbiljno da utiču na naš pogled na sebe i uprljaju naše mentalno zdravlje. Stalna upotreba društvenih medija povezana je sa pogoršanjem simptoma anksioznosti i depresije , osećanjem neadekvatnosti i nezdravim navikama spavanja .

Možete koristiti društvene mreže na način koji ne iscrpljuje vaše mentalno zdravlje. Koristite ove taktike da bi društveni mediji radili za vas :

  • Ograničite koliko dugo možete da provedete na društvenim mrežama.
  • Nemojte započinjati ili završavati svoj dan društvenim medijima.
  • Iskoristite vreme koje ste nekada provodili na društvenim mrežama da uradite nešto što vam donosi radost ili opuštanje.
Foto:Pixabay

Zapišite svoja osećanja

Dnevnik je moćno sredstvo za suočavanje sa poremećajima mentalnog zdravlja radeći kroz emocije i kanalisanje misli. Studija iz 2018. pokazala je da vođenje dnevnika od15 minuta svakog dana značajno smanjujestres i osećaj anksioznosti. Druga istraživanja su to povezala sa pomaganjem u borbi protivsimptoma PTSP-ailidepresije.

Ne postoji ispravan ili pogrešan način vođenja dnevnika. Mnogi ljudi vode dnevnik dnevno , drugi mogu da vode dnevnik samo kada su pod stresom ili moraju da rade na nečemu. Bez obzira na to kako ga koristite, vođenje dnevnika je način na koji možete pratiti svoj napredak i rast tokom cele godine.

Nasmejte se

Ponekad je smeh najbolji lek. Kada se osećate pod stresom ili ste potišteni, radite stvari koje će vas nasmejati da biste smanjili anksioznost i stres . Gledajte svoju omiljenu TV emisiju ili film da biste poboljšali raspoloženje ili pronađite izvor u sebi. Pevajte dok ste pod tušem ili plešite dok čistite svoj dom. Ples smanjuje hormon stresa kortizol u telu.

Poboljšanje vašeg mentalnog zdravlja je putovanje; to se ne dešava preko noći. Možete napraviti trajne promene u svom blagostanju namerno dodavanjem navika u svoju rutinu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: