Podeli vest

To su zvuci iz pakla, iz pećina naših glava tačnije rečeno. Čak i najnežnija osoba može zvučati kao čudovište dok spava. Brzo pretražujemo svoj arsenal i pitamo se: kako se boriti protiv hrkanja bez operacije na blag, prirodan način? Poslušajte pažljivo.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Šta se to dešava, zašto uopšte hrčemo?

Hrkanje može imati različite uzroke. Na primer, osoba koja diše kroz otvorena usta umesto kroz nos može biti sigurna da joj je nešto blokirano u nosu. Za to mogu biti krive alergije, polipi u nosu ili, nažalost, prirođeno suženje nosa. Povećane krajnike, veliki nepčani krajnik ili veliki jezik takođe ne doprinose popularnosti u zajedničkom krevetu. Ali postoji svetlo na kraju tunela buke, jer određeni uzroci hrkanja mogu se sprečiti zdravim načinom života. Kratki uvod: Prekomerna telesna težina može dodatno suziti disajne puteve. Osoba koja spava na leđima riskira da joj jezik padne unazad i pravi buku. Takođe, nikotin i alkohol takođe vole da prave buku. Izvinjavam se, otkrivač: Najbolje je ne pušiti i ne konzumirati alkohol.

Da, moguće je tiho sanjati bez puno napora.

Razmislite o svom položaju spavanja.
Bilo bi idealno da trenirate svoje telo da spava na boku. Kao što je već pomenuto, ležanje na leđima dovodi hrkanja, dok ležanje na boku ostavlja vaše disajne puteve neometanim. Neki ljudi zašiju loptu u zadnji deo svoje pidžame kako bi ih sprečili da se kotrljaju na leđa, drugi se oslanjaju na poseban jastuk . 
Još jedan savet: optimizujte krevet . Ako ispod sebe nemate podesivi rešetkasti okvir da biste podigli glavu dušeka za širinu ruke više, možete koristiti dve debele knjige. Gurnute ispod stubova kreveta, podižu glavu, sprečavaju neželjenu rotaciju tela i čiste disajne puteve.

Foto: Pixabay

Kontrolišite klimu u prostoriji
Čak i nosna sluzokoža takođe voli vlažnost . Idealna bi bila sobna temperatura od 18 stepeni Celzijusa i vlažnost od 40 do 60 odsto.

Izuzmite određene namirnice sa tanjira
Namirnice poput crvenog mesa, obroci sa rafinisanim ugljenim hidratima i dodatnim šećerom i – naslućujemo – alkohol ne utiču samo negativno na naše zdravlje, već i na san. Sada bi trebalo da uživamo u životu, brinemo o sebi, ali ništa nam ne zabranjujemo. Zato: ako planirate noć u dubokom, mirnom snu i želite nešto poput “noći bez gromoglasnog hrkanja, možete početi da smanjujete unos hrane koja se teško vari.
Opšte pravilo je: Vredi leći u krevet sa lako svarljivim obrokom u želucu. Tako ćete spavati mirnije i odmoriti se.

Utrljajte ili udahnite oštar miris
Eukaliptus balzami ili balzami poput “tigrove masti” na grudima oslobađaju nos i pomažu nam da bolje dišemo. Jednako efikasan je i parni inhalator. Zato, sipajte litru vruće vode u posudu i dodajte 3-5 kapi ulja čajevca ili eukaliptusa, nagnite se nad posudu i udišite paru punih deset minuta. Peškir preko glave i posude sprečava da vruća para izađe. Kao alternativu, “policijska patrola” protiv hrkanja preporučuje da stavite malu posudu vode sa 20 kapi eukaliptusovog ulja na noćni sto.

Foto: Pexels

Sprej za nos
Stari dobri sprej za nos čisti začepljene mirisne sijalice. Ako imate prehladu ili stezanje izazvano alergijom, poprskajte nos fiziološkim rastvorom napravljenim od šolje mlake vode sa pola kašičice kuhinjske soli.

Zabava svežeg grgljanja
Grgljanje sa dve kapi ulja od peperminta u čaši vode pomaže da se spreči stezanje otečenih sluzokoža u ustima i grlu.

Zabava sa jezikom
Ovo se odnosi na idealan položaj jezika: trebao bi lagano dodirivati nepce, a vrh jezika nežno se naslanjati na prednje zube. Mišićna terapija, poznata i kao terapija gutanja, treba da ojača mišiće vrata, što pak pomaže otvaranju disajnih puteva i poboljšanju obrasca spavanja.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: