Potrošači u Srbiji prvo su počeli da primećuju da su čokolade sa 100 grama, spale na 90, zatim na 80, a sada i na 75 grama, dok im je cena sve vreme ostajala ista. Ubrzo se to dogodilo i sa drugim proizvodima, a za sve je odgovorna šrinkflacija.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Većina građana već je upoznata sa pojmom inflacije i osećajem kada novac vredi mane nego što je ranije vredeo, ili drugačije rečeno, da za isti novac možete kupiti manje stvari.
Upravo kao odgovor na to nastao je pojam “šrinkflacija”.
Ovaj pojam označava ono što potrošači širom Srbije, ali i sveta osećaju – proizvodi izgledaju isto, cena im je veća ili ista, ali je njihova gramaža manja.
To je način da se potrošači, na neki način, obmanu da je sve onako kako je nekada bilo, a nije.
Već sad je jasno vidljivo da su pakovanje pavlake, kečapa, majoneza, pudinga, jogurta, čokolade i mleka postala lakša od tri do čak 20 grama odnosno mililitara, ali je zato cena nekih otišla i do 100 odsto.
Muči nas i “skimpflacija”
Međutim, ni tu nije kraj. Muči nas i “skimpflacija”. U slobodnom prevodu ovaj pojam znači da proizvođači “škrtare” na kvalitetu kako bi proizvod, usled inflacije, ostao profitabilan.
To je onaj osećaj kada kafa više nema isti ukus, kada prašak ne pere kao ranije ili kada u restoranu naručite jelo koje godinama jedete, a ono više nije isto i nije do kuvara.
Ipak sve navedeno, kažu iz udruženja potrošača, nije protivzakonito, samo je nekorektno prema potrošačima.
„Sve dok je proizvod deklarisan u skladu sa važećim pravilnicima, dokle god je na ambalaži navedena tačna gramaža ili druga jedinica mere, odnosno količine proizvoda, koji se nalazi u samom pakovanju, sve je u skladu sa zakonom“, rekao je Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije za Tanjug.
Smatra ipak da je to „posredni i perfidni način poskupljenja proizvoda“, koje je u poslednjih godinu dana posebno prisutno, te da time proizvođači zloupotrebljavaju poverenje kupaca.
„Računajući na to da su potrošači navikli da određene proizvode kupuju, da su im poklonili poverenje i da zapravo po nekom automatizmu samo nešto uzmu, a zapravo i ne čitaju deklaraciju“, rekao je Alfirović.
Ovakve metode smatra Alfirović biće sve teže otkriti, pa nam ne preostaje ništa drugo nego da počnemo da čitamo sitna slova.
ZAŠTO ŽENE ŽIVE DUŽE OD MUŠKARACA?
BESKUĆNIKU KOJI JE DOBIO NA LUTRIJI DOZVOLJENO DA UNOVČI TIKET
IJAN FLEMING ZAPOČEO TRADICIJU POSTAVLJANJA BOŽIĆNOG DRVCA NA TRAFALGAR SKVERU

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI: