Podeli vest

Kada temperature pređu 30 stepeni pitanje “Šta jesti?” postaje još komplikovanije. Nutricionisti daju svoj “obojeni” predlog dnevnog menija uz savet- ne konzumirajte hladne namirnice.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pixabay

Hrana crvene, žute i zelene boje je nešto što bi trebalo da se nađe na vašem dnevnom meniju tokom vrelih letnnjih dana.

Predlog nutricionista je da jutro počnete žitaricama i voćem.

CRVENO

Jagode bi trebalo neizostavno da se nađu na vašem meniju.

Istraživanja sugerišu da ovo voće smanjuje povećanje šećera u krvi nakon obroka kod nekih ljudi koji se bore prekomernom telesnom težinom. Osim toga, sastojci u jagodama takođe mogu pomoći u zaštiti od srčanih bolesti, moždanog udara, raka, visokog krvnog pritiska i zatvora. U obavezno crveno dodajte i cveklu koja reguliše krvni pritisak

ŽUTO

Limun je nedavno proglašen za najzdravije voće na svetu i zvanično je zdraviji i od jabuke. Sok od limuna, kažu nutriconisti, tokom leta dodate svakom obroku. Voda sa limunom i nanonm bez leda je predlog onog što treba piti tokom celog dana.

ZELENO

Zeleno lisnato povrće, poput spanaća, blitve, matovilca, rukole, zelene salate i brojnih drugih vrsta sadrži veliku količinu vode, zbog čega je odličan izbor naročito tokom leta. Osvežava, hidrira i rashlađuje organizam, ali ga i snabdeva raznim nutrijentima, poput magnezijuma i brojnim drugim mineralima i vitaminima, neophodnim za optimalno funkcionisanje tela.

Izbegavajte najčešću grešku: Hladna hrana vas neće rashladiti

Skloni smo da leti posegnemo za lubenicom iz frižidera, sladoledom ili hladnim sokom. Tu, kažu nutricionisti pravimo grešku.

“Kada je toplo preporuka je da se piju topli čajevi i jedu tople supe. Tada nema toplotnih udara. Dobro je konzumirati hranu koja je sobne temperature, jer to treba našem organizmu. Ako je nešto hladno, organizam mora da potroši dodatne enzime da bi se odbranio od temperaturnog šoka”. kaže za RTS nutricionistkinja Milka Raičević.

Zlatno pravilo “5”

Raićević dodaje da je za letnje dane, uz umerenu ishranu, važno i “pravilo 5”.

„Tu postoji broj 5: dve voćke i tri puta povrće tokom dana. Mera voća je šaka. Kada su u pitanju salate, važno je dodati limun. Posle salate treba pojesti supu, pa onda glavno jelo“, poručuje Raičević.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: