Podeli vest

Kada je u pitanju ishrana, izgleda da svako sledi svoje smernice. Ali neke opšte prihvaćene pretpostavke su pogrešne. Ovo je pet najvećih mitova o ishrani.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

ZDRAVA ISHRANA
Foto: Shutterstock

Uravnotežena ishrana je izuzetno važna za zdravlje. Na kraju krajeva, hrana je gorivo koje telu daje energiju na prvom mestu.

Nažalost, neki mitovi o ishrani su opasno polu-znanje. Izrazi poput „ugljeni hidrati te debljaju“ uporni su u našem društvu. Ovo se ne može reći uopšteno.

Kada pročitate ove izjave o ishrani, znajte da su neistine ili poluistine i izbrišite ih iz sećanja.

Mit: Tamni hleb je zdraviji od svetlog hleba

„Hleb je taman? Onda mora biti zdrav“. Nažalost, nije tako lako. Tamni hleb je često namerno korišćena optička iluzija.

Umesto da se oslanjaju na prirodno tamne žitarice kao što je raž , neki hlebovi napravljeni od čistog belog brašna su „obojeni“ u tamno sa ekstraktom slada.

Ovo ostavlja utisak da je u pitanju zdrav proizvod, a u stvari sadrži laku pšenicu. Zato je važno da uvek pročitate sitna slova pre kupovine hleba.

Mit: Madti vas čine debelima

Sa ovom pretpostavkom, sve zavisi. Nisu sve masti iste. Pored nezdravih, zasićenih masnih kiselina koje se uglavnom nalaze u pljeskavicama, pici i drugoj brzoj hrani, postoje i nezasićene masne kiseline koje se nalaze u avokadu ili ribi.

I one su izuzetno važne za telo. Kao i ugljeni hidrati i proteini, telu su potrebni da bi funkcionisalo fizički i mentalno.

Mit: Citrusi su bombe vitamina C

Pojedite narandžu u toku dana i vaše skladište hranljivih materija je popunjeno? Da se šalite? Hrana sa najvećim sadržajem vitamina C nije, kako mnogi pogrešno veruju, limun.

U stvarnosti, feferoni su ti koji su puni vitamina C. Za poređenje: mahuna ljute paprike sadrži tri puta više vitamina C od limuna.

Mit: Debeli ste zbog ugljenih hidrata

Ova teza opstaje. Kao i kod masti, zavisi od vrste ugljenih hidrata koje unosite u svoje telo.

Zdravi i istovremeno „dobri“ ugljeni hidrati su oni koji su potpuno hemijski neobrađeni izato sadrže klice i mekinje ( spoljašnji omotač zrna žitarica)

Drugačija je situacija sa rafinisanim ugljenim hidratima (u belom brašnu i šećeru). Na njemu nakon obrade nema ni klica ni mekinja. I tako – za razliku od zdravih proizvoda – oni vas ne održavaju dugo sitima niti podstiču prirodno varenje.

Kada stvari krenu jako loše, čak i postanete gladni. I to vas zapravo može učiniti “debelim” na duge staze.

Mit: Pijte najmanje dva litra vode dnevno

Piti puno vode je zdravo. To je činjenica. Ali trebalo bi da se manje pridržavate pravila od dva litra dnevno i više slušate svoje telo.

Ako je napolju vruće ili ste se bavili sportom i mnogo se znojili, možda će vam trebati mnogo više. Takođe zavisi od veličine i težine.

Visokoj osobi je potrebno više tečnosti nego niskoj osobi. Da biste saznali koliko je dovoljno, najbolje je da se pridržavate sledeće formule: 30 ml na kilogram telesne težine = dnevna potreba za tečnošću.

Sa težinom od 70 kilograma, ovo odgovara oko 2100 mililitara – nešto više od dva litra.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: