Podeli vest

Ako vam se čini da spavate više nego dovoljno, ali ste i dalje iscrpljeni, razlog može biti nered u vašem biološkom satu.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unspash

Odlazite rano u krevet i kasno se budite sledećeg dana – ali se ne osećate osveženo i sveže , već kao da vas je pregazio kamion. Tada ćete možda imati „mamurluk u snu“.

To znači da ste izazvali haos u kontrolnom centru ritma spavanje-budnost tako što ste spavali – iako ste samo mislili dobro i konačno ste želeli da se dovoljno naspavate!

Kao mini džet leg

Vaš unutrašnji ritam određuje mala regija u vašem mozgu, hipotalamus. Kontroliše glad , žeđ, telesnu temperaturu i druge nesvesne telesne funkcije. I takođe vaš unutrašnji sat i samim tim ciklus spavanja i buđenja. Ovo se dešava zbog svetlosti. To znači da prepoznaje da je dan i šalje signale kako bi sve ćelije u telu bile sinhronizovane. Uveče šalje druge signale da stimuliše proizvodnju melatonina – hormona spavanja.

Svi ovi procesi se odvijaju automatski. Ako iznenada spavate duže, vaš biološki sat se pokvari – i osećate se umornije nego ako spavate manje. Ovo je sličan efekat kao kada patite od džet lega: iskreno rečeno, vaše telo je zaglavljeno u drugoj vremenskoj zoni.

Kada i koliko nije važno – već ritam

Zato dobra higijena sna uključuje pravilan ritam. I ne obavezno puno spavanja. Velika studija objavljena u “Journal of the American Geriatrics Societi” otkrila je da ljudi koji spavaju devet do 11 sati noću imaju veću vjerovatnoću da razviju probleme sa pamćenjem i pate od srčanih bolesti tokom svog života nego ljudi koji spavaju uporno osam sati. spavao. Ali premalo sna je takođe povezano sa raznim bolestima, pokazuje druga studija .

Čak i ako, u zavisnosti od vašeg svakodnevnog života, nije uvek lako spavati manje-više istu količinu, ipak je vredno paziti da spavate redovno što je češće moguće. Najbolje rešenje je da saznate koliko sati spavanja odgovara vama i da se toga držite – čak i vikendom, državnim praznicima i praznicima, kaže Karin Trimel , šef ambulante za poremećaje spavanja na Univerzitetskoj klinici za poremećaje spavanja. Neurologija u bečkoj opštoj bolnici.

Do tačke

  • Mnogi ljudi pate od „mamurluka u snu“ kada su još uvek iscrpljeni uprkos tome što su dovoljno spavali, što može biti posledica poremećenog biološkog ritma
  • Hipotalamus u mozgu kontroliše ciklus spavanja i buđenja putem svetlosnih signala, a redovan ciklus spavanja i buđenja važniji je za dobru higijenu sna nego trajanje sna, jer previše ili premalo sna može biti povezano sa zdravstvenim problemima
  • Stručnjaci preporučuju da odredite pravu količinu sna za svakog pojedinca i da ostanete dosledni kako biste postigli najbolji san


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: