Podeli vest

Kada je reč o sreći često mislimo kako nam je za sreću potrebno mnogo. Ipak, izgleda da nam nekoliko finih namirnica mogu ulepšati dan

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pixabay

Za naš osećaj sreće u organizumu zadužen je serotonon koga upravo i nazivamo hormonom sreće.

Postoji niz prirodnih načina da povećamo nivo serotonina, a u njih spadaju sunčanje, vežbanje, druženje, slušanje muzike, bavljenje hobijem koji volimo…

Ipak, verovali ili ne, 90% serotonina u telu proizvodi se u crevima, zdrava creva dakle preduslov su za dobro raspoloženje.

Međutim, kada je u pitanju hrana koja utiče na hormon sreće, naučnici kažu da smo u velikoj zabludi.

Obično smatramo da su sladoled, čokaolada, pa čak i masna jela izvor naše sreće, ali ta sreća je kratkoročna.

Istraživanja su pokazala da je hrana bogata triptofanom, aminokiselinom koja je prethodnik serotonina, zapravo pravi izvor sreće. Izabrali smo TOP 5 namirnica koje su bogate ovom aminokiselinom.

Piletina i ćuretina

Belo pileće i ćureće meso su sjajan izvor triptophana. U bilo kom obliku da unosite ovo meso možete računati na dobru podlogu za razvoj hormona sreća.

Riba

Fokusirajte se na losos, skušu, tunu i sardine jer one sadrže triptophan. Osim toga, riba je bogata omega-3 masnim kiselinama koje takođe imaju sjajan učinak na raspoloženje i mentalno zdravlje.

Banane

Ako je ikada postojala takva stvar kao što je “hrana za dobro raspoloženje” to je banana. Vašem telu je potreban vitamin B6 za stvaranje serotonina, a banane su posebno bogate ovom hranljivom materijom. Jedna banana srednje veličine sadrži do 0,4 mg vitamina B6, što čini otprilike 25% dnevnog preporučenog unosa.

Orašasti plodovi

Bademi, lešnici, orasi, semenke bundeve, semenke suncokreta i drugi orašasti plodovi i semenke sadrže triptophan. Osim toga, bogati su zdravim mastima i drugim hranjivim suptancama i spadaju u “hranu sreće”.

Crna čokolada

Čokolada nas čini srećnima i to nije novost. Postoje tri glavne komponente koje se nalaze u čokoladi koje su povezane sa osećajem sreće: triptofan, teobromin i feniletilanin. Za dugoročne efekte birajte, kažu stručnjaci, crnu čokoladu sa 70% kaka.

Dakle, ukoliko ste od onih koji posežu za hranom kada su neraspoloženi, setite se ovog spislk kada vam se to sledeći put dogodi.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: