Imunolozi kažu da ne postoji čarobna formula koja može u potpunosti zameniti uravnoteženu ishranu, ali postoji način da se popune  praznine kako bismo organizmu dali dodatnu snagu.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

ZDRAVA ISHRANA
Foto: Shutterstock

Užurbani stil života i nedovoljno vremena da pripremamo hranu i mislimo o uravnoteženoj ishrani svakako ostavlja posledice na naš organizam.

Imunolozi kažu da ne postoji čarobna formula koja može u potpunosti zameniti uravnoteženu ishranu i unos zdravih masti, voća, povrća, adekvatnih proteina i vlakana, ali postoji način da se popune  praznine kako bismo organizmu dali dodatnu snagu.

Dr Heder Modej je sertifikovani alergolog, imunolog i lekar funkcionalne medicine je sa čitaocima za magazin MakeIT podelila koja četiri dodatka ishrani sama svakodnevno uzima i  i koje često preporučuje svojim pacijentima. 


1. Vitamin C
Pošto ljudi ne mogu da proizvode vitamin C i on se ne skladišti u telu, potrebno ga je stalno dopunjavati, kaže dr Modej.

Vitamin C je snažan antioksidans, deluje protiv zapaljenja i jača ćelije našeg imunološkog sistema. Brzo se troši tokom infekcije i kada smo pod ogromnim stresom. Takođe ubrzava zarastanje rana i odličan je za vašu kožu.

U studijama je utvrđeno da dodatak vitamina C smanjuje težinu i trajanje prehlade, a u ranim studijama može smanjiti ozbiljnost simptoma hospitalizovanih pacijenata sa Kovidom.

Dobra doza za početak je 500 miligrama dva puta dnevno za maksimalnu apsorpciju.

2. Vitamin D


Nedostatak vitamina D je globalni problem, što je problem jer ovaj superstar vitamin modulira mnoge aspekte naše imunološke funkcije. To čini naš urođeni imuni sistem efikasnijim u ubijanju bakterija i virusa i može smanjiti učestalost infekcija gornjih disajnih puteva.

Nizak nivo vitamina D je takođe u korelaciji sa većom incidencom autoimunih bolesti poput multiple skleroze. Pošto se vitamin D ne nalazi lako u mnogim namirnicama (osim masne ribe, jetre bakalara i obogaćene hrane), većina ljudi ima koristi od suplementacije vitaminima, posebno u zimskim mesecima ili ako ne provode mnogo vremena na otvorenom redovno .

Dr Modej predlaže da počnete sa 1.000 do 2.000 međunarodnih jedinica dnevno, uzetih uz obrok.

3. Cink


Svetska zdravstvena organizacija izveštava da između 17% i 30% svetske populacije ima nedostatak cinka, što potencijalno utiče na zdravstvene ishode, istiće dr Modej.

Cink je mineral u tragovima sa ključnim efektima na efikasnost ćelija i citokina našeg urođenog i adaptivnog imunološkog sistema. Cink pomaže u borbi protiv virusa, štiti nas od oštećenja ćelija slobodnim radikalima i pokazalo se da skraćuje trajanje prehlade kada se daje kao dodatak.

Cink se u visokim količinama nalazi u ostrigama, govedini i rakovima, au manjim količinama u mahunarkama, tofuu, semenkama bundeve, indijskim orašastim plodovima i drugim orašastim plodovima i semenkama.

Prema preporuci dr Modej potrebno je dodavanje 15 do 30 miligrama cinka dnevno, posebno tokom jesenjih i zimskih meseci i kod prvih znakova prehlade ili gripa.

4. Kurkumin


Ova supstanca je glavni aktivni sastojak u korenu kurkume i pokazalo se da daje višestruke zdravstvene prednosti.

U stvari, postoji više od 120 kliničkih ispitivanja na ljudima koji pokazuju efikasnost kurkumina u lečenju bolesti koje se kreću od autoimunosti do Alchajmerove bolesti, Dr Heder Modej .

Magija kurkumina je, kako navodi, u tome kako smanjuje upalu na više nivoa u telu, ne samo da pomaže u ublažavanju simptoma bola i artritisa, već i blokira inflamatorne citokine koji pokreću autoimune bolesti, bolesti srca i dijabetes.

Takođe poboljšava zdravlje naših crevnih bakterija, što doprinosi našem ukupnom imunološkom zdravlju. Budući da se kurkumin ne apsorbuje dobro i da bi neko morao da jede velike količine korena kurkume da bi imao značajne koristi, preporučujem dopunu hranom sa 1.000 miligrama dnevno.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: