Podeli vest

Da li obraćate pažnju na zdravu ishranu, radite teške treninge i još uvek ne gubite težinu? Razlog za to može biti taj što vežbate u pogrešno doba dana.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

U stvari, postoji savršeno vreme za trening i uspeh u gubitku težine. Naučne studije potvrđuju da bioritam ima tendenciju da bude sličan kod svih ljudi i stoga određuje efektivni vremenski okvir.

Takozvani unutrašnji sat kontroliše se svetlošću i vremenom jela i spavanja. Ali šta to znači za vežbanje?

Pokrenite svoje telo jutarnjim vežbama
Posle noćnog odmora, vrhunac performansi se ne očekuje od 5 do 10 časova. Razlozi za to su zglobovi i mišići koji nisu zagrejani. Pored toga, cirkulacija krvi i metabolizam moraju prvo polako da se ubrzaju. Samo lagana vežba ujutru ima smisla.

Ujutru trenirajte najbolje što možete
Uglavnom ste u najboljem stanju od 10 do 12 časova. Ovaj vremenski okvir je optimalan za intenzivne sesije izdržljivosti ili intervalne treninge visokog intenziteta (HIIT) . Zahvaljujući visokom sadržaju kortizola u krvi, sada ste posebno moćni i fokusirani. Veliki broj crvenih krvnih zrnaca u krvotoku obezbeđuje izgradnju mišića i ubrzava metabolizam.

Planirajte pauze za vreme ručka
Između 12:00 i 14:00, mentalni i fizički učinak dostigao je takozvani podnevni minimum. Zato izbegavajte vežbanje i priuštite sebi zasluženi odmor. Ako uopšte, pogodni su samo sportovi niskog intenziteta kao što je joga.

zdrava hrana
Foto: Shutterstock

Počnite sa napajanjem popodne
Između 14 i 18 časova ljudsko telo je u apsolutno najboljem stanju. Nivo kortizola je nizak, hormoni bujaju, puls raste i potrebna koncentracija je apsolutno tu. Sa intenzivnim vežbama i puno snage, sada možete da ubijete mnogo kalorija. Ovaj period je najbolje vreme za gubitak težine.

Uveče ima vremena za regeneraciju
Prestanite da gurate svoj prirodni bioritam posle 19 časova. U najgorem slučaju, previše opterećujete svoje telo, što zauzvrat može dovesti do poremećaja spavanja, gubitka performansi, nedostatka motivacije ili povećanja telesne težine. Preporučuju se samo nežni sportovi za opuštanje da biste smanjili stres kako biste bili spremni za sledeći dan. Važno je da se dovoljno naspavate kako bi ljudsko telo moglo da se regeneriše i da ste spremni za sledeći dan.

Obratite pažnju kada i šta jedete
Pravilna ishrana igra posebno važnu ulogu u postizanju vaših željenih ciljeva. Pre ili posle treninga, trebalo bi da jedete zdrav obrok u razmaku od jednog do dva sata. U tom kontekstu, preporučujemo vam da odaberete poseban program sporta i ishrane. Pored toga, tokom dana treba piti jedan i po do dva litra vode!

Foto: Pexels

Zaključak
Svaka osoba ima svoj bioritam i odstupanja od jednog do dva sata su normalna. Kombinujte svoje optimalno vreme treninga sa efikasnim vežbama snage i programom zdrave ishrane. Ovo je jedini način da ostanete u formi, zdravi i snažni na duži rok!


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: