Podeli vest

Ne možete da zamislite jutro bez šoljice kafe? Ako je odgovor na ovo pitanje “da”, ove preporuke kardiologa bi trebalo da pročitate.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

kafa
Foto: Shutterstock

O kafi postoji zaista mnogo oprečnih stavova, ali kao i uvek stvar je u meri. Na konkretno pitanje kako kafa utiče na zdravlje srca i može li se išta učiniti da bez griže savesti uživamo u nnjoj, za Yahoo Life odgovore daju kardiolozi.

Da li je kafa dobra za vaše srce?

Pre nego što pređemo na to šta dodati (i šta nikako ne dodavati) u šoljicu kafe, hajde da počnemo od osnova: Kako kafa sama po sebi utiče na srce?

Doktor Samuel Mathis, asistent na Katedri za porodičnu medicinu na Univerzitetskom medicinskom centru Teksas, kaže da postoje naučni dokazi koji pokazuju da je ispijanje kafe zdrava navika za srce.

“Neka istraživanja su pokazala da konzumenti kafe imaju manje kardiovaskularnih događaja u poređenju sa onima koji ne piju kafu. Redovno ispijanje kafe smanjuje rizik od hipertenzije, zatajenja srca i abnormalnog ritma srca,” kaže on, dodajući da to postiže uticajem na reapsorpciju natrijuma u bubrezima, inhibicijom upalnih reakcija i uticajem na metabolizam jetre kod određenih supstanci.

Doktorka Laxmi Mehta, kardiolog, klinički profesor interne medicine na Univerzitetskom medicinskom centru Vašington dodaje da je redovno ispijanje kafe povezano sa manjim rizikom od dijabetesa tipa 2, Parkinsonove bolesti i može ubrzati metabolizam.

“Kafa je takođe odličan izvor antioksidanata, koji mogu pomoći u zaštiti ćelija od oštećenja,” objašnjava ona.

Naravno, dr. Mathis kaže da je važno ne piti previše kafe; preterivanje može imati negativne posledice po zdravlje. Uprava za hranu i lekove preporučuje da ne pijete više od četiri do pet šoljica kafe dnevno — i manje ako ste preosetljivi na kofein.

Kako da učinite vašu kafu još boljom za srce

Želite li da vaša kafa bude još zdraviji napitak za srce? Oba lekara preporučuju dodavanje cimeta u nju.

“Neka istraživanja pokazuju da cimet]može smanjiti nivo šećera u krvi kod ljudi sa dijabetesom tipa 2 i takođe može smanjiti nivoe holesterola i triglicerida,” kaže dr. Mehta o razlozima zašto je cimet odličan dodatak kafi.

Foto:Pexels

Dr. Mathis se slaže, navodeći: “Cimet jača naš imuni sistem, smanjuje rizik od raka i dodaje zaštitni efekat naše srca i mozga.”

Dodavanje cimeta u kafu takođe je način da je zasladite bez šećera, što je posebno korisno s obzirom na to da oba lekara kažu da šećer, kao i zamene za šećer poput Splende, mogu negativno uticati na zdravlje srca.

“Šećer i veštački zaslađivači su neki od najnezdravijih stvari koje možete dodati u kafu. Mnogi veštački zaslađivači sadrže supstance koje nisu zdrave za naša tela i stoga nisu zdrave za srce. Ovi zaslađivači izazivaju upalu u telu,” objašnjava dr. Mathis.

Ako niste ljubitelj cimeta, dr. Mathis kaže da je nezaslađen kakao još jedan zdrav sastojak koji možete dodati u kafu jer je povezan sa nivoom krvnog pritiska i holesterola i da ima nekoliko važnih hranljivih materija uključujući cink, gvožđe i magnezijum.

Dakle,za ispijanje kafe bez griže savest važna je mera, a ključ je držati se biljaka bogatih antioksidansima (poput cimeta ili kakaa) i izbegavati dodatke sa šećerom.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: