Ne možete da zamislite jutro bez šoljice kafe? Ako je odgovor na ovo pitanje “da”, ove preporuke kardiologa bi trebalo da pročitate.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

O kafi postoji zaista mnogo oprečnih stavova, ali kao i uvek stvar je u meri. Na konkretno pitanje kako kafa utiče na zdravlje srca i može li se išta učiniti da bez griže savesti uživamo u nnjoj, za Yahoo Life odgovore daju kardiolozi.
Da li je kafa dobra za vaše srce?
Pre nego što pređemo na to šta dodati (i šta nikako ne dodavati) u šoljicu kafe, hajde da počnemo od osnova: Kako kafa sama po sebi utiče na srce?
Doktor Samuel Mathis, asistent na Katedri za porodičnu medicinu na Univerzitetskom medicinskom centru Teksas, kaže da postoje naučni dokazi koji pokazuju da je ispijanje kafe zdrava navika za srce.
“Neka istraživanja su pokazala da konzumenti kafe imaju manje kardiovaskularnih događaja u poređenju sa onima koji ne piju kafu. Redovno ispijanje kafe smanjuje rizik od hipertenzije, zatajenja srca i abnormalnog ritma srca,” kaže on, dodajući da to postiže uticajem na reapsorpciju natrijuma u bubrezima, inhibicijom upalnih reakcija i uticajem na metabolizam jetre kod određenih supstanci.
Doktorka Laxmi Mehta, kardiolog, klinički profesor interne medicine na Univerzitetskom medicinskom centru Vašington dodaje da je redovno ispijanje kafe povezano sa manjim rizikom od dijabetesa tipa 2, Parkinsonove bolesti i može ubrzati metabolizam.
“Kafa je takođe odličan izvor antioksidanata, koji mogu pomoći u zaštiti ćelija od oštećenja,” objašnjava ona.
Naravno, dr. Mathis kaže da je važno ne piti previše kafe; preterivanje može imati negativne posledice po zdravlje. Uprava za hranu i lekove preporučuje da ne pijete više od četiri do pet šoljica kafe dnevno — i manje ako ste preosetljivi na kofein.
Kako da učinite vašu kafu još boljom za srce
Želite li da vaša kafa bude još zdraviji napitak za srce? Oba lekara preporučuju dodavanje cimeta u nju.
“Neka istraživanja pokazuju da cimet]može smanjiti nivo šećera u krvi kod ljudi sa dijabetesom tipa 2 i takođe može smanjiti nivoe holesterola i triglicerida,” kaže dr. Mehta o razlozima zašto je cimet odličan dodatak kafi.

Dr. Mathis se slaže, navodeći: “Cimet jača naš imuni sistem, smanjuje rizik od raka i dodaje zaštitni efekat naše srca i mozga.”
Dodavanje cimeta u kafu takođe je način da je zasladite bez šećera, što je posebno korisno s obzirom na to da oba lekara kažu da šećer, kao i zamene za šećer poput Splende, mogu negativno uticati na zdravlje srca.
“Šećer i veštački zaslađivači su neki od najnezdravijih stvari koje možete dodati u kafu. Mnogi veštački zaslađivači sadrže supstance koje nisu zdrave za naša tela i stoga nisu zdrave za srce. Ovi zaslađivači izazivaju upalu u telu,” objašnjava dr. Mathis.
Ako niste ljubitelj cimeta, dr. Mathis kaže da je nezaslađen kakao još jedan zdrav sastojak koji možete dodati u kafu jer je povezan sa nivoom krvnog pritiska i holesterola i da ima nekoliko važnih hranljivih materija uključujući cink, gvožđe i magnezijum.
Dakle,za ispijanje kafe bez griže savest važna je mera, a ključ je držati se biljaka bogatih antioksidansima (poput cimeta ili kakaa) i izbegavati dodatke sa šećerom.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

