Podeli vest

Standardi ESG – zaštita životne sredine, društvena odgovornost i odgovorno upravljanje postali su novo poglavlje razvoja i nešto što pravi razliku u poslovanju, rečeno je večeras na Kopaonik biznis forumu.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/JADRANKA ILIĆ (STF)

Potpredsednik za finansije Eliksir grupe Darko Vuković je rekao da je hemijska industrija dobar primer primene ESG standarda u industriji.

“Pre pet godina ušli smo u jedan projekat kako bismo zamenili fosilno gorivo i odobrili jedan ESG projekat nismo imali tačne informacije, ali smo ipak odobrili projekat, jer smo znali da je to nešto što mora da se uradi. Tako je bilo i kod drugih projekata”, naveo je Vuković na panelu posvećenom ESG standardima.

Naglasio je da otpad može da bude vredan resurs i da su odličili sa tim da uđu na tržište i da su posle nastavili tako i sa drugim projektima.

“Pre 65 godina je nastalo Eliksir Prahovo za RTB Bor, da bi se iskoristio njihov nus proizvod – sumporna kiselina, što je bio prvi primer”, rekao je Vuković i dodao da je hemijska industrija dobar primer cirkularne ekonomije i da danas ESG stadardi podrazumevaju održivost u radu kompanije.

Izvršni direktor za zeleni program u OTP banci Pokos Gergely je objasnio kako se sve ESG kriterijumi primenjuju u poslovanju.

“Na primer, ako ste vlasnik nekog hotela i onda uradite kalkulaciju koliko dana dolaze skijaši i koliko posla može da se očekuje i slično, ali onda vremenom počne da se menja okruženje, klima počne da smanjuje broj skijaša i umesto skijanja se prebacite na kongresni turizam ili rekreaciju tokom leta, a održivost postane važan deo vašeg posla. To nije samo ideja o spasavanju sveta kao takvog već se tiče i pružanja boljih usluga klijentima”, rekao je on.

Generalni direktor A1 Srbija & A1 Slovenija Dejan Turk je rekao da ta kompanija ozbiljno shvata ESG, jer to zaista može da napravi pravu razliku u poslovanju.

“Na primer, nosim reciklirane patike, za mene ESG znači odgovarajuće vođenje poslovanja, jer kada na etički dobar način upravljate nekim biznisom onda je to prava stvar. Komponente ESG više nisu samo stav da ih je lepo primanjivati već i sastavni deo poslovanja”, rekao je on.

Učesnici panela su poručili da će ESG kriterijumi veoma brzo, već za neku godinu, postati obaveza u mnogim oblastima.

KBF: BROJ STARTAP KOMPANIJA U SRBIJI U POSLEDNJE DVE GODINE UDVOSTRUČEN

Broj startap kompaniji u Srbiji je u poslednje dve godine udvostručen i trenutno iznosi oko 700, rekao je večeras na Kopaonik biznis forumu generalni direktor Inicijative “Digitalne Srbija” Nebojša Bjelotomić.

On je, na panelu “Ovladavanje globalnom prodajom: Kako osvojiti nova tržišta” u okviru Kopaonik biznis foruma rekao da u startapima u Srbiji trenutno radi blizu 7.000 ljudi.

“Polako se pokazuju obrisi industrije. Većina startap kompanija u Srbiji nastala je u protekle dve godine. Najveći problem za njih je nedostatak kadra u oblasti prodaje”, rekao je Bjelotomić predstavljajći izveštaj “Startap skener 2024”.

U tom izveštaju se navodi da srpski inovacioni ekosistem nastavlja impresivan rast, sa visse od 300 novih startapa u protekle dve godine.

Kao najvažniji ciljevi startapa za 2024. godinu, istaknuti su rast prodaje, razvoj proizvoda i rast broja korisnika.

Proizvodi u digitalnom svetu su različiti od onih u analognom, rekao je na panelu direktor u kompaniji Telesajn (Telesign) Filip Banković.

Kako je istakao, granice su blurovane, proizvodi se izvoze internetom i samim tim su internacionalni.

“Kod nas tako tržište nije 6,7 miliona ljudi, nego toliko u milijardama”, pojasnio je Banković.

On je napomenuo da je suština kod prodaje digitalnog proizvoda ta da treba da ima svoju globalnu ambiciju. Za to je, kako je rekao, neophodno dobro poznavanje i analiza tržišta.

Član Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke Vladimir Bošković istakao je na panelu da se startapi sve više razvijaju.

Smatra da je, što se prodaje proizvoda tiče, dobra praksa testirati na manjim tržištima.

“Što bolje startapi razmišljaju globalno, neminovno che uticati na budući razvoj digitalizacije”, zaključio je Bošković.

PREDSTAVLJEN INDEKS REPUTACIJE,52%PRIHODA FIRME SE OBJAŠNJAVA NJENOM REPUTACIJOM

Na Kopaonik biznis forumu danas je predstavljen indeks korporativne reputacije, KBF INCORE, koji predstavlja poseban način merenja reputacije kompanija iz više različitih oblasti, a koliko je on važan pokazuje činjenica da oko 52 odsto prihoda kompanije može da se objasni njenom reputacijom – incore.

Predstavljajući indeks, konsultant i metodolog u ”Ninamedia Research” Miloš Bešić je pojasnio da ovaj indeks pomaže da se sazna zašto je reputacija odnosno ocena neke kompanije niska ili visoka, a indeks kompanijama pomaže da se uporede sa ostalima iz svog sektora i vide gde se one nalaze u svojoj branši.

Predstavljeno istraživanje obuhvatilo je nekoliko najvažnijih industrijskih grana kao što su banke, osiguravajuće kuće, trgovački lanci, mesna industrija, naftna industrija, industrija hemije i kozmetike kao i industrija piva.

Istraživanjem je obuhvaćeno devet kriterijuma, među kojima su prepoznatljivost, poverenje, kompetitivnost, zadovoljstvo zaposlenih i korisnika.

Ispostavilo se da je prema kriterijumu prepoznatljivosti na prvom mestu mesna industrija, slede trgovački lanci, zatim industrija piva, dok su na četvrtom mestu banke.

Prema kriterijumu inovativnosti prednjače trgovački lanci dok je po zadovoljstvu korisnika industrija piva na prvom mestu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: