Podeli vest

Studije su pokazale da hodanje 15 minuta dnevno, barem pet dana u nedelji, pomaže jačanju imuniteta i suzbijanju želje za slatkim.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Bez obzira da li vam je potrebno olakšanje od nadimanja ili jednostavno želite dobru staru kardio vežbu, teško je osporiti prednosti šetnje. Međutim, kada je u pitanju poboljšanje vašeg zdravlja, stvarna pređena udaljenost nije uvek najvažniji faktor.

Prema novom istraživanju objavljenom u British Journal of Sports Medicine, brzina kojom hodate takođe ima uticaja. Konkretno, istraživanje je otkrilo da dok je hodanje “prosečnom” ili “normalnom” brzinom od tri do četiri kilometara na sat povezano sa 15% manjim rizikom od dijabetesa tipa 2 u poređenju sa “laganim” ili “opuštenim” hodanjem, “brza” i “napredna” brzina hodanja čine gotovo duplo veći procenat, kako prenosi Yahoo news.

Na primer, brzina hodanja od četiri do pet kilometara na sat povezana je sa 24% manjim rizikom od dijabetesa tipa 2, dok je “napredna” brzina od preko pet kilometara na sat povezana sa ukupnim smanjenjem rizika od 39%.

Naravno, bilo koje hodanje je bolje od nikakvog, čak i ako hodate kratke udaljenosti i opuštenim tempom. Studije su takođe pokazale da hodanje 15 minuta dnevno, barem pet dana u nedelji, pomaže jačanju imuniteta i suzbijanju želje za slatkim.

Foto: Pixabay

Štaviše, uprkos mitu da je 10.000 koraka dnevno “magičan broj” za poboljšanje dobrobiti, nedavna istraživanja su otkrila da hodanje između 2.600 i 2.800 koraka dnevno ima značajne zdravstvene koristi, pri čemu otprilike 7.000 koraka smanjuje šansu za kardiovaskularne bolesti za više od polovine.

Nedavna istraživanja su zaključila da samo 20 do 25 minuta kratkih intervala intenzivne aktivnosti mogu produžiti životni vek, dok je jedno istraživanje iz 2023. godine utvrdilo da penjanje stepenicama pet puta dnevno, što iznosi otprilike 50 koraka, smanjuje šansu za kardiovaskularne bolesti za 20%.

Takođe, važno je napomenuti i ogromne prednosti šetnje nakon jela, što može pomoći u smanjenju rizika od bolesti srca, regulisanju nivoa glukoze u krvi, pa čak i poboljšanju sna. Nije loše!

U prevodu – nabavite te korake kada god možete ( idealno nakon jela ) i ne bojte se da budete kreativni u vezi s tim. Vaše telo će vam biti zahvalno!


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ