Podeli vest

Pojavom AI tehnologije postalo je apsolutno moguće da se iskoristi lice i glas holivudskih zvezda da bi se, bez njihovog odobrenja, reklamirao neki proizvod. Poslednji takav slučaj dogodio se glumcu Tom Henksu.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

tom henks
Foto: Tanjug/AP Photo/Chris Pizzello/File

Naime, glumac Tom Henks se oglasio na svdruštvenim mrežama tokom vikenda i upozorio svoje fanove na video koji je generisala veštačka inteligencija koristeći njegov lik za promociju novog stomatološkog plana koji on nije odobrio.

„Pazi! Postoji video koji promoviše neki stomatološki plan sa mojom AI verzijom. Ja nemam ništa s tim“, napisao je Henks u tekstu na Instagramu.

Ovaj primer je samo jedan u nizu, a uskoro bi mogao da se prelije i na Srbiju.

Trenutni zakonodavni okvir u ovom trenutku ne štiti ni poznate ličnosti, ni potrošače od ovog vida prevare.

Brojne poznate ličnosti do sada su zaista preporučivale ili reklamirale proizvode što ne dokazuje njihov kvalitet.

Različita udruženja potrošača godinama apeluju na kupce da mera kvaliteta proizvoda nije osoba koja ih reklamira.

Brojni influenseri, za novac, prihvataju da reklamiraju proizvode bez obzira šta o njihovom kvalitetu ili efikasnosti zaista misle.

Zakon ima nedostataka kada je ova oblast u pitanju, pa često na reklamama na mrežama ne postoje oznake da je to promo sadržaj.

Upravo zbog toga se kod kupaca stvara utisak da se radi o nekoj vrsti ispovesti influensera o određenom proizvodu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: