Emocionalni bol može vas mentalno usporiti. Ali postoje načini za izlazak iz takve situacije. Stručnjaci objašnjavaju kojih šest koraka će vam pomoći na tom putu.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pixabay

Odjednom se nađete u dubokoj mentalnoj rupi. Okidač može biti neočekivani gubitak posla, razdvajanje, nesreća, ozbiljno razočaranje, dijagnoza bolesti, ali čak i samo “letnja depresija”.

Psiholozi otkrivaju kako se izvući iz toga.

Čak i ako je teško: razgovarajte sa drugima

Prvi i zlata vredan savet je- ne povlačite se u sebe.

„Najveći problem sa ovim je što se pogođeni često beskrajno stide svoje krizne situacije“, kaže Fiona Valtraud Berle, životni trener za razvoj ličnosti u Minhenu i Štutgartu, prenosi Focus. de.

Mnogi se osećaju u najmanju ruku saučesnicima i optužuju sebe da nisu dovoljno dobri, da su nepažljivi ili previše nemarni. Zbog toga se sve više povlače. „To je suštinski pogrešno“, rekao je Berle.

Umesto krivice, radi se o preuzimanju odgovornosti – kako bi stvari bile dobro (ponovo). I stid takođe treba ostaviti iza sebe. „Razgovarajte sa drugim ljudima“, savetuje Berle. To bol čini mnogo lakšim. Često otkrijete da su drugi iskusili nešto slično i da vam mogu dati savete.

Ponekad čak pomaže i razgovarati sa nekim o bilo čemu. Ovo skretanje pažnje sa osnovnog problema može dovesti do toga da odjednom imate jasniji pregled svoje životne situacije i otvorite perspektivu.

Plakanje je dozvoljeno!

Bol je deo trenutne situacije i ne može se zanemariti. Da bi otišao ili postao manji, mora da izađe, čak i neverbalno. Ovo vam takođe može olakšati: „Važno je ne potisnuti osećanja koja imate zbog niskog udarca, već ih pustiti napolje“, kaže Berle.

Zato samo pustite da vaše suze i bes teku slobodno – na primer vrištanjem. Ali ne dozvolite da ovo postane rutina. U nekom trenutku morate sebi da kažete: prolio sam dovoljno suza, pokazao dovoljno besa – sada se radujem.

Uradite nešto dobro za sebe svaki dan

Naročito u kriznoj situaciji, korisno je imati određene dnevne rutine koje promovišu vaše sopstveno blagostanje. Na primer, svakodnevno izlazite na svež vazduh najmanje 30 minuta. Hodate, plivajte, šta god što vas pomera.

„ Vežbanje je dobro, ali i ishrana bogata vitaminima,“ kaže Minhenska mentalna trenerka Betina M. Reuss. Takođe je važno puno piti, najbolje vodu ili nezaslađeni čaj – izbegavajte alkohol i kafu ako je moguće.

Vežbe svesnosti takođe vam mogu pomoći da postanete svesniji sebe. Na primer, samo sedite na stolici pet minuta i ne radite ništa osim što svesno dišete.

Takođe korisno: „Nemojte biti na mreži oko pola sata i, na primer, isključite svoj mobilni telefon“, savetuje Reuss. Ovo vas može zaštititi od previše informacija.

Postavite male ciljeve za novu nedelju svake nedelje

Svako ko postavlja ciljeve orijentiše se napred. „Ciljevi stvaraju pozitivna očekivanja za budućnost“, objašnjava Berle. Nadate se da će, ako uradite ovo ili ono, nešto ispasti na bolje. Po mogućstvu konkretno i u upravljivom, jasnom vremenskom okviru.

Ciljevi mogu biti nešto poput „sledeće nedelje ću tražiti terapeuta“ ili „sledeće nedelje ću tražiti novog poslodavca“.

Takođe je važno formulisati i imati neku vrstu volje za moć za sebe. Naime, da imam vlast nad sobom. Na primer: donosim odluku. Ili: Odlučujem da izađem iz krize i vratim se svom prethodnom ritmu života.

„Na ovaj način ostavljate svoju žrtvu za sobom“, kaže Berle.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: