Podeli vest

Nije lako promeniti loše navike, ali uz napor i doslednost, nije nemoguće napraviti značajne promene u svom životu, kažu stručnjaci.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

cigarete
Foto: Pixabay

Džejms Klir, autor popularne knjige “Atomski navike,” nedavno je lansirao seriju MasterClass časova koja se bavi time kako izgraditi bolje navike, i obrnuto, kako se osloboditi negativnih.

Klir, piše CNBC, veruje da se oslobađanje negativnih ponašanja počinje promenom perspektive prema njima.

“Mi imamo priče koje pričamo sebi koje su korisne. Ali takođe, imamo priče koje pričamo sebi koje su štetne”, kaže Klir u videu o tome kako navike mogu oblikovati vaš identitet.

On deli nekoliko primera priča koje sebi možete pričati, a koje su štetne:

“Ne mogu da odolim slatkišima” “Imam lošu orjentaciju u prostoru.” “Loš/a sam u matematici.” “Ja sam osoba koja nikada ne pamti imena ljudi.”

Klir kaže da bi trebalo da sebi postavite nekoliko pitanja u vezi sa ovim izjavama.

“Ove priče koje pričamo sebi, bez obzira na verziju koju imaju, da li vam pomažu ili vam štete? Da li služe vrsti osobe kakvu želite da postanete, ili vas sprečavaju u tome?”,

On kaže da gore navedene fraze koje često koristimo treba zameniti.

Ciljajte na preprogramiranje svog mozga tako što ćete sebi pripisati karakteristike koje biste želeli da imate I krenite ka prevazilaženju loših navika koristeći ova četiri pristupa.

4 koraka za prevazilaženje loših navika

  1. Učinite to nevidljivim: Ograničite svoju izloženost ponašanju koje pokušavate da obuzdate. Ako želite prestati pušiti, to može značiti promenu svog puta do mesta gde obično kupujete cigarete ili izbacianje cigareta iz vašeg doma.
  2. Učinite to neprivlačnim: Ovaj korak može potrajati duže, ali pokušajte sebi reći da niste osoba koja učestvuje u ponašanju koje želite odbaciti. Na primer, ne identifikujte sebe kao pušača, već recite: “Nisam pušač”, ako vam neko ponudi cigaretu, umesto “Pokušavam da prestanem da pušim”, recite “Ja sam nepušač”
  3. Učinite to teškim: Možete isprobati tri različita pristupa za ovaj korak. Eliminišite ponašanje “iznenada”, postepeno smanjite radnju tokom vremena ili je zamenite boljom, zdravom zamenom koja proizvodi isti zadovoljavajući osećaj kao loša navika.
  4. Učinite to nezadovoljavajućim: Obično, kada postignete prva tri koraka, radnja više neće biti zadovoljavajuća za vas i bićete u poziciji da zvanično prekinete naviku.

Ova četiri koraka se mogu primeniti na bilo koju lošu naviku koju želite promeniti, napominje Klir u videu, uključujući previše vremena provedenog na društvenim medijima ili jedenje nezdrave hrane.

“Kakvu priču imate o tome ko ste i zašto to ponašanje čini deo vašeg identiteta?” pita Klir tokom MasterClass-a.

“Možete li početi da to malo preformulišete? Možete li sebi dati drugačiju perspektivu za sagledavanje problema? I ako možete, verovatno ćete biti u boljoj poziciji da oslobodite želju za tom navikom.”, poručje Klir.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

saracin

VUČIĆ SUTRA dočekuje SARACINA

-Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sastaće se u petak, 14. juna sa specijalnim izaslanikom Nemačke za Zapadni Balkan Manuelom Zaracinom,…