Američki istraživači sna razotkrili su mit o glavoboljama izazvanim kafom. Istraživači nisu pronašli značajne razlike među subjektima koji su konzumirali malo, više ili nimalo kafe.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Samo nekoliko studija je ispitalo vezu između kofeina i migrene, napisali su istraživači predvođeni Suzan Bertiš sa Odeljenja za medicinu spavanja na Harvardskoj medicinskoj školi u Bostonu i njihovi koautori. Njihova studija pojavila se u časopisu „Glavobolja” početkom februara.
Kao deo studije, ispitali su 101 odraslu osobu sa epizodičnim migrenama koje su dijagnosticirali lekari, a zatim su ih pratili šest nedelja. Svoj zdravstveni status beležili su elektronskim putem dva puta dnevno. Nakon završetka perioda posmatranja, bili su dostupni potpuni podaci za 97 ispitanika.
Rezultati su jasno govorili protiv veze između konzumiranja kofeina i napada glavobolje. „Prosečan broj dana u mesecu sa glavoboljom među 20 učesnika bez uobičajene konzumacije kofeina bio je 7,1 dan, slično kao kod 65 učesnika sa jednom do dve porcije kofeinskih pića (7,4 dana) i kod 12 učesnika sa tri do četiri porcije dnevno (5,9 dana)“, kaže se u rezimeu publikacije.
Ljudi koji pate od migrene ne moraju da izbegavaju kofein
Trajanje epizoda migrene koje su se javile bilo je de facto isto u tri grupe, nešto manje od devet sati u svakoj. Na skali od 0 do 100, intenzitet napada bola bio je 43,8 među onima koji su apstinirali od kofeina, 43,1 među onima koji su pili jednu do dve porcije dnevno i 46,5 među onima koji su pili tri do četiri šoljice kafe ili sličnih pića do sada. što se tiče kofeina.

„Nismo pronašli nikakvu korelaciju između uobičajene konzumacije kofeinskih pića i učestalosti, trajanja ili težine simptoma glavobolje“, zaključak je naučne studije. Podaci nisu podržali preporuku da pacijenti sa migrenama izbegavaju kofein. Rad je, između ostalih, finansirao američki Nacionalni institut za neurološke poremećaje i moždani udar.
Prema podacima iz berlinske Univerzitetske bolnice Charite, šest do osam odsto muškaraca i više nego dvostruko više žena pati od migrene. Uprkos relativno dobrom tretmanu i profilaktičkim opcijama, mnogi od pogođenih su teško opterećeni napadima bola.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

