Podeli vest

Skoro svako ima problema da zaspi u nekom trenutku svog života, ali kada patite od hronične nesanice, to može biti zaista veliki problem. U potrazi za rešenjem naučnici su posegli za muzikom i napravili muzičku plejlistu koja može pomoći

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pexels

Ljudi sa problemima sa spavanjem redovno imaju poteškoća da utonu u san ili da se vrate u san nakon noćnog buđenja. Uzrok može biti čitav niz faktora kao što su stres, anksioznost ili depresija, kao i nepovoljni uslovi spavanja.

Međutim, čini se da je jedan od načina za borbu protiv nesanice muzika koja promoviše san. Nekoliko studija je pokazalo da slušanje muzike može smanjiti stres i opustiti ljude.

Muzika može da podigne raspoloženje, ali i da vas uspava

Vrsta muzike koju slušate takođe čini razliku. Studija iz 2023. koju su sproveli istraživači sa Univerziteta u Beču otkrila je da slušanje vesele ili ohrabrujuće muzike, posebno, može podići raspoloženje osobe kada je anksiozna, snižavajući nivo stresa.

Druga studija Britanske akademije za zvučnu terapiju otkrila je da je 74 odsto učesnika imalo niži nivo stresa nakon slušanja instrumentalne muzike 30 minuta dnevno.

Prema studiji Direct Line Life Insurance, petina odraslih primećuje tri upozoravajuća znaka nesanice, uključujući poteškoće da spavaju i buđenja ranije nego što je planirano .

Svaki peti stanovnik Srbije koristi sedative da se uspava

Podaci Instituta „Batut“ pokazuju da svaki četvrti stanovnik koristi sedative i protiv nesanice, što je dvostruko više nego u Evropi i Americi

NHS preporučuje da prosečnoj odrasloj osobi treba sedam do devet sati sna svake noći. Ali mnogi od nas žive sa samo šest sati sna noću, pokazalo je istraživanje Lingoa, aplikacije za metaboličko zdravlje i obuku, ove godine.

Savršena lista za spavanje

Da bi pronašli savršenu listu za reprodukciju pre spavanja za ljude koji imaju problema da utonu u san, stručnjaci za dizajn spavaće sobe u Bed Kingdom-u su koristili Spotifi-ov Plailist Miner alat. To im je omogućilo da saznaju koje se pesme i izvođači najčešće pojavljuju na listama za spavanje.

Slušanje muzike može značajno smanjiti nivo stresa smanjenjem aktivnosti simpatičkog nervnog sistema i smanjenjem hormona stresa kao što je kortizol, kažu stručnjaci. Ovo vam pomaže da brže zaspite i podstiče osećaj smirenosti i spokoja.

  • Apocalypse – Cigarettes After Sex
  • Sparks – Coldplay
  • Je te laisserai des mots – Patrick Watson
  • The Night We Met – Lord Huron
  • My Love Mine All Mine – Mitski
  • Fourth of July – Sufjan Stevens
  • Romantic Homicide – d4vd
  • I was all over her – Salvia Plath
  • Sunsetz – Cigarettes After Sex
  • Rises the moon – Liana Flores

Prema stručnjacima za spavanje u Bed Kingdomu, umirujuća i opuštajuća muzika može pomoći u usporavanju disanja, smanjenju otkucaja srca i krvnog pritiska, istovremeno ublažavajući napetost mišića.

Ovo opušta vaše telo i priprema vas za miran san.

Muzika takođe može pomoći da se um odvrati od uznemirujućih ili potrsnih misli, da smiri um i promoviše mentalni mir.

„Za one kojima je teško da se opuste uveče, mirna lista pesama pre spavanja mogla bi da bude umirujuće sredstvo koje im pomaže da pređu sa stresnih misli na miran san“, rekli su istraživači.

Listu možete napraviti i sami vodeći računa da muzika bude mirnih tonova.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: