Podeli vest

Kalcijum je važan mineral koji pomaže u održavanju važnih funkcija u našem telu, a njegov nedostatak može napravit ozbiljan lom u organizmu .

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pexels

Od loše koncentracije, preko grčeva do katarakte – sve može imati veze sa nedostatkom kalcijuma u organizmu. Lekari kažu da je važno da prepoznate crvene zastavice koje ukazuju na nedostatak ovog minerala

Znaci upozorenja na nedostatak kalcijuma

Kako znate da nemate dovoljno kalcijuma? Nedostatak kalcijuma može se manifestovati kroz različite simptome. To uključuje, između ostalog i sledeće

  • Grčevi u mišićima
  • Trnci u rukama i stopalima
  • Problemi sa zubima
  • Umor
  • Problemi sa koncentracijom
  • osteoporoza
  • Gubitak kose
  • Krhki nokti
  • Problemi sa srcem i cirkulacijom
  • Problemi sa kožom
  • Loše varenje
  • Mentalni poremećaji
  • Katarakta

Uzroci nedostatka kalcijuma

Postoje različiti uzroci za nedostatak kalcijuma. To uključuje neuravnoteženu ishranu, uzimanje određenih lekova, hormonske poremećaje, veliku potrošnju kafe, nedostatak vitamina D, poremećenu apsorpciju kalcijuma u ​​​​organizmu ili povećano izlučivanje kalcijuma putem bubrega. Premalo fizičke aktivnosti ili bolesti bubrega ili štitne žlezde takođe mogu dovesti do nedostatka kalcijuma.

Zašto je nedostatak kalcijuma opasan?

Kalcijum je jedan od najpoznatijih minerala i uključen je u mnoge telesne funkcije. Ne samo da igra važnu ulogu u razgradnji i održavanju kostiju i zuba, već i u zgrušavanju krvi, odbrani od upala i alergija, mišićnoj i nervnoj aktivnosti i funkciji srca, pluća i bubrega. Ako u krvotoku nema dovoljno kalcijuma, telo mora da pribegne zalihama kalcijuma i da ga povuče iz kostiju. Nedostatak kalcijuma može povećati rizik od preloma kostiju i, na primer, podstaći osteoporozu.

Šta da jedem ako imam nedostatak kalcijuma?

Da biste sprečili ili sprečili nedostatak kalcijuma, važno je jesti hranu bogatu kalcijumom. To uključuje mlečne proizvode kao što su sir, jogurt i mleko, ali i zeleno povrće kao što su brokoli, kelj, rukola ili spanać, kao i orasi i semenke ili začinsko bilje poput peršuna ili kopra. Mineralna voda je takođe dobar izvor kalcijuma. Dnevna potreba odrasle osobe za kalcijumom je 1.000 miligrama.

Koliko brzo se može ispraviti nedostatak kalcijuma?

Nedostatak kalcijuma može se relativno brzo otkloniti posebnim režimom hrane bogate kalcijumom ili uzimanjem suplemenata kalcijuma ako je potrebno. Zdrava, uravnotežena ishrana i dovoljno vežbanja takođe mogu pomoći u rešavanju nedostatka kalcijuma.

Vitamin D takođe promoviše apsorpciju kalcijuma iz tankog creva i ugradnju kalcijuma u ​​kosti. Stoga je preporučljivo da obratite pažnju na vaše potrebe za vitaminom D ako imate nedostatak kalcijuma.

Šta su pljačkaši kalcijuma?

Postoje takozvani razbojnici kalcijuma koji mogu uticati na apsorpciju kalcijuma u ​​organizmu. To uključuje, između ostalog, pića sa kofeinom, previše alkohola i hranu kao što su gotova jela, topljeni sir, brza hrana ili proizvodi od kobasica.

Imajte to na umu kada birate hranu i piće, a pre nego što se odlučite za suplemente uradite analizu krvi i posavetujte se sa lekarima


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: