Podeli vest

Iako su određeni faktori van naše kontrole, postoje stvari koje možemo učiniti da produžimo svoj život.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pexels

“Za prosečnu osobu, svakodnevna ponašanja koja su pod našom kontrolom imaju veći uticaj na zdravu dugovečnost nego genetika”, rekao je dr. Gary Small, stručnjak za pamćenje, mozak i starenje u Hackensack Meridian Health u New Jerseyu, za Fox News Digital.

“Čak i ljudi s genetskom predispozicijom za razvoj Alzheimerove bolesti mogu odložiti simptome godinama živeći zdravim načinom života”, dodao je.

Small, koji je takođe glavni lekar za ponašanje u Hackensacku, podelio je pet najvažnijih ponašanja koja treba usvojiti kako biste živeli duže i zdravije.

Pogledajte njegove savete.

Pravilo broj 1: Ostanite pozitivni

Postoje naučni dokazi da održavanje pozitivnog stava pomaže nam da živimo duže i zdravije, napomenuo je Small.

“Optimisti imaju manje fizičkih i emocionalnih problema, manje osećaju bol, uživaju u višim nivoima energije i generalno su srećniji i mirniji u svom životu”, rekao je.

“Optimizam takođe pokazuje da stimuliše imunološki sistem tela, tako da bolje možemo boriti protiv infekcija.”

Istraživanja su pokazala da kada ljudi svesno nastoje biti optimističniji, to može zapravo transformisati njihov stav, rekao je Small.

“Primenjivanje osećanja zahvalnosti može povećati nivo optimizma”, dodao je.

Foto:Pixabay

Budite aktivni

Brojna istraživanja povezala su redovnu fizičku aktivnost s dužim očekivanim trajanjem života.

“Kardiovaskularna kondicija poboljšava cirkulaciju, povećava endorfine i proteine koji jačaju komunikaciju između moždanih ćelija i poboljšava zdravlje srca”, rekao je Small.

“Mnogi ljudi primećuju da im je teško početi, ali jednom kada to učine, uživaju u boljoj energiji, snu i raspoloženju, i ti benefiti ih motivišu da nastave s rutinom vežbanja dugoročno”, dodao je.

Stručnjaci preporučuju kombinaciju treninga snage (dizanje tegova) i aerobnih vežbi.

“Ako tek počinjete s programom vežbanja, najbolje je početi polako, postaviti skromne ciljeve i postepeno povećavati izdržljivost”, rekao je doktor.

Preporučio je pronalaženje programa vežbanja koji je uživanje, bilo da je reč o trčanju, vožnji bicikla, plivanju, jogi ili vožnji bicikla.

Foto:Pixabay

Hranite se na pravi način

Zdrava ishrana može značajno uticati na očekivano trajanje života smanjenjem rizika od srčanih bolesti, raka i drugih bolesti povezanih s godinama, prema Smallu.

“Gojaznost u srednjem životu povećava rizik od demencije kasnije u životu, pa kontrola porcija štiti zdravlje mozga”, rekao je Fox News Digital.

Omega-3 masne kiseline iz ribe i orašastih plodova takođe smanjuju povećanu upalu, koja može oštetiti mozak i srce, primetio je Small.

“Antioksidativno voće i povrće smanjuju starenje uzrokovani oksidativnim stresom, koji može uzrokovati trošenje ćelija u celom telu”, rekao je.

Doktor takođe preporučuje smanjenje konzumacije prerađenih namirnica i rafinisanog šećera kako bi se smanjio rizik od razvoja dijabetesa, koji je povezan s većim šansama za demenciju.

Foto:Pixabay

Upravljajte stresom

Kako hronični stres povećava rizik od demencije i problema sa srcem, Small preporučuje uvođenje programa za smanjenje stresa u svakodnevnu rutinu.

“Meditacija i vežbe opuštanja podržavaju zdravu dugovečnost”, rekao je.

“Samo 10 minuta dnevne meditacije ne samo da poboljšava raspoloženje, već i povećava kognitivne sposobnosti.”

Foto: Pixabay

Brinite o svom zdravlju

Uobičajene hronične bolesti poput visokog krvnog pritiska i nivoa holesterola povećavaju rizik od kognitivnog opadanja, srčanih bolesti i kraćeg očekivanog trajanja života, upozorio je Small.

“Ove bolesti se mogu efikasno lečiti lekovima i zdravim životnim navikama, posebno vežbanjem i zdravom ishranom”, rekao je.

Redovna poseta lekarima i odlazak na kontrole može vam produžiti život, zaključuje Small.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: