Podeli vest

Prilično gadno: dok se većina ljudi raduje prvim danima proleća, da li vas već ponovo svrbi? Peludna groznica zaista može pokvariti tople mesece. Šta može pomoći protiv ovoga? Prava ishrana! Reći ćemo vam koje namirnice treba da izbegavate, a koje će vam pomoći da preživite mračnu stranu proleća.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Sneg je sada prošlost u nizijama i prvi od nas već boluju od polenske groznice . Nije ni čudo, blage temperature poslednjih dana donele su i prvo buđenje proleća u prirodi. Ono što je za neke najlepše doba godine, za druge je prava smetnja. Sprejevi, lekovi ili akupunktura su samo nekoliko opcija za borbu protiv stalnog curenja iz nosa ili grickanja u grlu. Ne treba potceniti uticaj naše ishrane. Mikronutrijenti posebno igraju važnu ulogu u polenskoj groznici. Oni čine osnovu za održavanje svih funkcija zdravog organizma, kontrolišu proizvodnju i oslobađanje hormona i supstanci glasnika i takođe učestvuju u njihovom razgradnji.

Pogledajte histamin!

Možete uticati na polenu groznicu određenim namirnicama . U osnovi, radi se o smanjenju prirodne supstance histamina, koja deluje kao tkivni hormon i neurotransmiter u ljudskom ili životinjskom organizmu. Ovo igra centralnu ulogu u alergijskim reakcijama i uključeno je u odbranu od stranih supstanci. Na primer, vitamin C se smatra prirodnim antihistaminikom za koji se kaže da ubrzava razgradnju histamina. Takođe se kaže da vitamin B3 i D, kalcijum, omega-3 masne kiseline i cink usporavaju oslobađanje histamina u telu . Naša ishrana stoga treba da bude antiinflamatorna i raznovrsna i da se sastoji od mnogih antioksidanata, fitokemikalija, omega-3 masnih kiselina i mnogih drugih mikronutrijenata. Međutim, ne preporučuju se bilo kakvi proizvodi od kravljeg mleka, kisela i konzervisana hrana, dimljena riba i meso, gotova jela koja sadrže kvasac, proizvodi od pšenice ili čokolada jer ili sami sadrže dosta histamina ili mogu da ispuste supstancu u organizam. Drugi proizvodi vam mogu pomoći da ublažite polenu groznicu:

Đumbir

Đumbir inhibira oslobađanje histamina i ima antimikrobni efekat. Iako ovo ne pomaže direktno protiv peludne groznice, ipak podržava naš imuni sistem pod stresom.

Foto: Pixabay

Laneno ulje ili riba

Kao što je već pomenuto, omega-3 masne kiseline mogu pomoći protiv polenske groznice. Dobri izvori ovoga uključuju laneno ulje ili svežu ribu kao što su losos ili tunjevina. Na primer, možete savršeno umešati laneno ulje u svoj zeleni smoothie ili preliv za salatu.

Limun

Limun sadrži puno vitamina C. Ovo ne samo da jača naš imuni sistem, već i vezuje histamin i pretvara ga u jedinjenja u kojima više nema alergeno dejstvo. Dodatni plus: Agrumi sadrže i bioflavonoide, koji imaju antialergijski efekat. Voda od limuna i đumbira je odličan kućni lek za polenu groznicu.

Foto:Pixabay

Spanać

Spanać ne samo da sadrži puno vitamina C, već i magnezijuma. Time se regulišu takozvani joni kalcijuma, koji izazivaju oslobađanje histamina i tako dovode do svraba očiju i curenja iz nosa.

Med

Pomalo kontradiktorno zvuči činjenica da med, koji se u velikoj meri pravi od cveća, treba da pomogne protiv polenske groznice. Ali lizanje kašike meda dnevno nije loša ideja – osim ako ne koristite lokalni proizvod. Zato što med iz regiona sadrži polen iz našeg neposrednog okruženja i može da nas desenzibilizira na prirodan način.

Voda za piće

Konačno, čudesni lek za sve probleme: pijte puno vode . Zato što adekvatan unos tečnosti održava vašu sluzokožu vlažnom. To otežava taloženje polena. Neke mineralne vode takođe sadrže više magnezijuma od drugih. Za naš projekat vredi se osloniti na vodu sa hranljivim materijama.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: