Druga premijera je zakazana za 8. oktobar, jer su u pitanju dve ravnopravne glumačke podele i tako će biti realizovane gotovo dve odvojene predstave.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Čuvena opereta “Pariski život” Žaka Ofenbaha u režiji Roberta Boškovića premijeru će imati 1. oktobra na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum, na zvaničnom početku 25. pozorišne sezone.
Druga premijera je zakazana za 8. oktobar, jer su u pitanju dve ravnopravne glumačke podele i tako će biti realizovane gotovo dve odvojene predstave.
“Jubilarnu 25. sezonu Opere i teatra Madlenianum započinjemo spektakularno sa žanrom opereta, koji je nepravedno zapostavljen. Ovo nam je jedan od najzahtevnijih projekata u istoriji Madlenianuma gde je 60 izvođača prisutno samo na sceni, i još barem 50 muzičara van pozornice”, podvukao je generalni direktor Madlenianuma Andrija Rackov.
Prvi čovek zemunskog gala pozorišta je naveo da su se odlučili za novi naslov na repertoaru zahvaljujući uspehu prethodne operete “Vesela udovica”, koja se igra od februara 2020. godine, a kompozitor Žak Ofenbah je bio “prisutan” u ovom teatru ranije sa naslovom “Hofmanove priče”.
“Ipak, “Pariski život” je još zahtevniji projekat u rediteljskom, koreografskom, plesačkom, glumačkom, dramaturškom, vokalnom, svakom smislu. Donekle je približeno žanru mjuzikla, svakako imaju sličnosti, a prilagođeno savremenoj publici”, zaključio je Andrija Rackov.
Režiju i adaptaciju potpisuje ponovo gost iz Hrvatske – Robert Bošković, koji je tokom pandemije u Madlenianumu postavio kamerni mjuzikl “Poslednjih pet godina”, a ranije i operetu “Vesela udovica”, kao i muzički kolaž “Svetlosti pozornice”.
“Samo vrhunski profesionalizam je uvek prisutan u Madlenianumu, što sam se uverio na svakoj saradnji do sada. Prošlo je već godinu dana od prvih priprema i dogovora da radimo ovu operetu. Držimo se klasike ovog žanra, ali i približavamo savremenoj publici”, istakao je reditelj Bošković, gost iz Hrvatske i dodao da je koreografski sve savršeno pistignuto.
Glumci i operski umetnici su sledeći u ovom velikom ansamblu koji će dočarati duh i atmosferu Pariza: Vasa Stajkić, Dimitrije Cincar-Kostić, Arsenije Tubić, Ðorđe Viktor Vlajić, Branislava Podrumac, Jana Pogrmilović, Anja Orelj, Miloš Ðorđević, Srđan Timarov, Vladimir Andrić, Ana Cvetković, Dragana Popović, Ivana Medić, Ðorđe Stojković i Žarko Stepanov.
Dakle slična ekipa koja je već igrala u hit opereti “Vesela udovica”.
“Ekipa na sceni je veoma vredna, zdrava, posvećena zahtevnom projektu, jasno je da su i umorni. Videćete sigurno jedan pravi spektakl i izvođače koji na sceni sve vreme uživaju”, poručio je hrvatski reditelj.
U ovoj ljubavnoj vrtešci igraju još – Vesna Ðurković, Mina Gligorić, Nevena Ðoković, Ana Bartoli, Vanja Milačić, Sara Bojić, Petar Ðurđević, Milan Milosavljević, Ðorđe Kreća, Nemanja Bajić, Milena Moravčević i Marija Pantin, dok orkestar Opere i teatra Madlenianum predvodi koncert majstor Vesna Janšens.
Naravno, uvek tražena i svuda angažovana Vesna Šouc je dirigent, koreograf je Milica Cerović, scenograf – Vesna Režić, a kostimograf Duška Nešić.
“Naša opereta je sa veoma brzim tempom, to su brze promene i reakcije. Sve ovde imamo elemente kao u operi – arije, duete, hor, ansambl, a promenili smo pristup žanru. Zato smo angažovali i glumce i spajali sa operskim pevačima, kako smo radili i ranije u projektima Madlenianuma”, rekla je dirigent Vesna Šouc, misleći na mjuzikle “Jadnici” i “Rebeka”, kao i operetu “Vesela udovica”, gde je dolazilo do saradnje glumaca i operskih solista.
Koreograf Milica Cerović je otkrila da u “Pariskom životu” postoje čak 22 koreografije, 16 velikih ansambl scena i 8 dueta, glumačkih songova, te da su realizovali scenski projekat najbliže moguće mjuziklu, što je veoma zahtevno i naporno.
Dramaturgiju, prevod i adaptaciju potpisuje Igor Weidlić, dok su mu u prepevu stihova pomogle Vesna Šouc i Barbara Kajin. autor lutaka je Dražen Matijašević, dok su ostali saradnici i asistenti: Isidora Goncić i Anja Orelj (režija), Nina Kuzmić (scenografija), Anđela Bajagić (kostimi), Jovana Ikonić (scenski pokret).
Priča je bazirana oko dva pariska bonivana koji se bore za naklonost svetski poznate glumice, u sve će se umešati vereni, ali nestašni švedski baron koji je u Francusku došao da okusi čari koje skriva Pariz, a u toj ljubavnoj zavrzlami nezaobilazan je bogat i strastveni Brazilac.
Ljubitelji mjuzikla, operete, iskrenog humora i raskošne scenografije i kostimografije imaće priliku da gledaju operetu kompozitora Žaka Ofenbaha koja je premijeru i svetski uspeh doživela 1866. u Parizu, libreto su tada napisali Henri Meilhac i Ludovic Halévy.
Zbog zahtevne savremene publike, reditelj Bošković je sa dramaturgom operetu sveo na tri čina i trajanje od dva sata i 10 minuta, pri tome je ubacio i čuveni “Kan kan” Zaka Ofenbaha iz njegove opere “Orfej u podzemlju”, po kome su mnogi francuski klubovi postali poznati.
Opereta se peva na srpskom, a titl je na engleskom jeziku.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI: