Prema istraživanju objavljenom u Internacionalnom časopisu za rak, proizvodi za farbanje kose povezani su sa povećanim rizikom od raka.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Istraživanje, prvi put objavljeno u decembru 2019. godine, ispitivalo je više od 46.700 žena uzrasta od 35 do 74 godine tokom osam godina.
Istraživanje je otkrilo da žene koje redovno koriste trajnu boju za kosu imaju 9% veću verovatnoću da će razviti rak dojke u poređenju sa ženama koje ne koriste boju za kosu redovno.
Studija je takođe pronašla zabrinjavajuće veze između upotrebe hemijskih preparata za ravnanje kose i raka dojke.
Žene koje su koristile preparate za ravnanje kose svaka pet do osam nedelja imale su 30% veću verovatnoću da će razviti rak dojke.
Zašto je ovo zabrinjavajuće?
Iako se odavno zna da boje za kosu sadrže jedinjenja koja remete endokrini sistem i kancerogene supstance – hemikalije koje mogu remetiti endokrini sistem i uzrokovati kancer – ranija istraživanja su davala neusaglašene rezultate. Ovo istraživanje pruža dokaze o povećanom riziku od raka dojke povezanom s upotrebom boje za kosu.
Studija takođe pokazuje da to nesrazmerno utiče na crne žene – crne žene koje su koristile trajne boje za kosu imale su 60% veću verovatnoću da će razviti rak dojke u poređenju s belim ženama, koje su imale 8% veću verovatnoću za oboljevanje od raka.
Upotreba preparata za ravnanje kose bila je takođe češća kod crnih žena, stavljajući ih u veći rizik. Studija je pokazala da je 74% crnih žena koristilo hemijske preparate za ravnanje kose, u poređenju s 3% belih žena.
Razlika u stopama ravnanja nije iznenađujuća; crne žene su izložene intenzivnom društvenom pritisku u vezi sa svojom kosom, i istraživanja su pokazala da mnogi pojedinci možda još uvek imaju implicitni pristrasni stav prema teksturiranoj kosi.
U oktobru 2022. godine, drugo istraživanje objavljeno u Časopisu Nacionalnog instituta za rak pokazalo je povećan rizik od raka materice kod žena koje su koristile hemijske preparate ili sredstva za omekšavanje kose.
Kakva rešenja preporučuju istraživači?
Autori studije kažu da rezultati trebaju biti potvrđeni u drugim istraživanjima kako bi se doneli čvrsti zaključci.
“Izloženi smo mnogim stvarima koje potencijalno mogu doprineti raku dojke, i malo je verovatno da bilo koji pojedinačni faktor objašnjava rizik žene. Iako je još uvek rano donositi čvrste preporuke, izbegavanje ovih hemikalija može biti još jedan način na koji žene mogu smanjiti svoj rizik od raka dojke”, rekao je Dejl Zandler, koautor studije, za FastCompany.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

