Podeli vest

Evo zašto osećate simptome “prolećnog umora” između sezona i šta možete da uradite u vezi sa tim.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten

PROLECNI UMOR
Foto: Shutterstock

Nije neuobičajeno da osetite umor u proleće. Posle zimskog sna naše telo prolazi kroz neke fiziološke promene. Pokušavajući da održi korak sa promenljivim godišnjim dobima, moglo bi postati pomalo dezorijentisano.

Evo zašto osećate simptome “prolećnog umora” između sezona i šta možete da uradite u vezi sa tim:

NEDOVOLJNO KVALITETNOG SNA

Proleće donosi ranija i svitanja. Naš mozak tumači sunčevu svetlost poziv za buđenje, često mnogo pre nego što se alarm oglasi.

Pokušajte da zatvorite zavese ili stavite masku za spavanje. Iako mnogi ljudi više vole da se bude u prostoriji obasjanoj suncem, dokazano je da spavanje u mraku štiti kvalitet sna. Nedostatak svetlosti stimuliše proizvodnju hormona melatonina koji kontroliše naš ciklus spavanja i buđenja i koji, kao prijatan bonus, pomaže u sprečavanju bora i usporava procese starenja.

NEDOSTATAK VTAMINA

Naša tela često pate od nedostatka određenih vitamina. To se dešava zato što obično ne konzumiramo dovoljno svežeg voća i povrća tokom zime. Nedostatak vitamina može dovesti do hroničnog umora do sredine proleća.

Pojačajte unos voća i povrća. Ako osećate da vaše telo još uvek ne dobija dovoljno vitamina, pokušajte da razgovarate sa nutricionistom koji će vam pripremiti personalizovani plan obroka. Raspitajte se o suplementima.

VIŠE OBAVEZA, MANJE ENERGIJE

Trudimo se da što više uradimo kada se dan u proleće produži. Naša podsvest nam govori da budemo energičniji jer je proleće, mada se telo često opire jer mu treba malo više vremena da se prilagodi.

Da biste uskladili svoj um i telo, držite se svog rutinskog rasporeda. Pametno rasporedite svoje aktivnosti tokom dana da ne iscrpite svoje telesne rezerve.

Ne smanjujte vreme spavanja naglo. Prilagođavanje ciklusa spavanja i buđenja se ne dešava preko noći. Nemojte zanemariti odmor kada se osećate umorno. Odspavajte 20 minuta tokom dana, ako je moguće.

Za glatku tranziciju između godišnjih doba, pametno je ne menjati dramatično svoje navike i rasporede, hranite se zdravo, nikada ne zaboravite da s vremena na vreme usporite i napunite svoje energetske baterije. Na ovaj način ćete se brže završiti sa prolećnim umorom.


bilten logo

POSLEDNJE VESTI: