Podeli vest

Studija je pokazala da je pridržavanje dijete koja imitira post, pet dana u mesecu, promenilo biološku starost ljudi u proseku za dve i po godine.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Foto:Pixabay

Dijeta koja oponaša post, koju je razvio laboratorij autora studije Valtera Longa na USC Leonard Davis School of GerontologY, dizajnirana je tako da oponaša efekte posta samo na vodi, istovremeno pružajući neophodne hranljive materije, navodi se u saopštenju za štampu.

Post na vodi podrazumeva pijenje samo vode 24 do 72 sata.

Post nije bezbedan za sve upozorava se , ali studije, uglavnom na ćelijama i životinjama, sugerišu da može imati zdravstvene koristi, kao što je smanjenje rizika od određenih karcinoma, dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti, piše Business Insider.

Smatra se da gladovanje ili ograničavanje kalorija izaziva ono što je poznato kao autofagija, što je proces tela čišćenja starih, oštećenih ćelija kako bi se napravio prostor za nove. Počinje kada su ćelije pod stresom ili su im uskraćene hranljive materije i prirodno se smanjuje sa godinama, što znači da igra važnu ulogu u usporavanju starenja, prema Klivlendskoj klinici.

fleksitarijanska dijeta
Foto: Shutterstocka

U studiji, oko polovine od 100 učesnika je rečeno da prate FMD dijetu pet dana mesečno tokom tri meseca, a da jedu svoju redovnu ishranu ostalih 25 dana. Druga polovina je jela svoju normalnu ishranu. Učesnici su bili muškarci i žene starosti između 18 i 70 godina.

Testovi krvi i MR skeniranja učesnika pokazali su da su oni u grupi sa FMD-om imali manju verovatnoću da razviju dijabetes, i da su imali niže nivoe abdominalne i jetrene masti, što je povezano sa smanjenim rizikom od metaboličkih sindroma, kao što su bolesti jetre, kardiovaskularne bolesti , i dijabetes, kaže studija. Takođe je povećao njihov odnos limfoida i mijeloida – pokazatelj mlađeg imunog sistema. Ovi faktori se mogu koristiti za merenje biološke starosti, rekli su autori studije objavljene 20. januara u časopisu Nature Communications.

Dok se hronološka starost odnosi na to koliko godina je neko bio živ, biološka starost je mera koliko dobro ćelije i tkiva funkcionišu. Međutim, o tom terminu se i dalje raspravlja među stručnjacima jer mlađe ćelije ne moraju nužno da ukazuju na bolje zdravlje, a ne postoji „normalan“ način na koji bi naše ćelije trebalo da izgledaju u bilo kom uzrastu, BI je ranije izvestio.

Post na vodi, ali su dozvoljene i ove stvari

FMD je niskokalorična dijeta koja ima mnogo nezasićenih masti i malo proteina i ugljenih hidrata. Tokom petodnevnog posta, učesnici su konzumirali supe na bazi povrća, energetske pločice, energetska pića, grickalice, čaj i suplemente koji obezbeđuju visok nivo minerala, vitamina i esencijalnih masnih kiselina, koje obezbeđuje L-Nutra, kompanija za tehnologiju ishrane koju je osnovao Longo. Prvog dana FMD-a, učesnici su pojeli oko 1.100 kalorija, a oko 720 na dan od drugog do petog. Mogli su da jedu u bilo koje vreme tokom dana.

Longo je u saopštenju za štampu rekao: „Ovo je prva studija koja pokazuje da intervencija zasnovana na hrani koja ne zahteva hroničnu ishranu ili druge promene načina života može učiniti ljude biološki mlađima, na osnovu promena u faktorima rizika za starenje i bolesti i na validiran metod koji je razvila grupa Levine za procenu biološke starosti.”

Međutim, studija je uključivala samo 100 učesnika, od kojih je većina bila zdravija od prosečne osobe u američkoj populaciji, rekli su autori, što znači da se rezultati možda ne odnose na širu populaciju.

„Trebalo bi da se primeni na mnogo više ljudi u različitim demografskim i zdravstvenim grupama da bi zaista razumeli koliko je post koristan za sve“, profesorka Kler Brajant, koja istražuje urođeni imunitet na Univerzitetu Kembridž, za Business Insider.

Prethodne studije su povezale FMD sa regeneracijom matičnih ćelija, kao i sa smanjenjem neželjenih efekata hemoterapije u studijama na miševima.

David Clanci, predavač koji proučava biologiju starenja na Univerzitetu Lancaster u Velikoj Britaniji, koji nije bio uključen u studiju, rekao je za Business Insider: „Nije nerazumno misliti da, u dobi od 40 do 60 godina, ovaj režim dva puta godišnje može dodajte tri do četiri godine zdravog života, možda i više, kod onih sa višim BMI, krvnim pritiskom, šećerom u krvi itd.”

Ali on je primetio da je dijeta “prilično oštra” i da se ljudi možda muče da prežive radni dan do kraja. „Zakazivanje dana četiri i pet za dane vikenda bilo bi razumno“, rekao je on.

Negovanje razumne navike vežbanja moglo bi da postigne iste ili čak bolje rezultate, rekao je Klensi, i može se održati u starijoj dobi.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: