Studija je pokazala da je pridržavanje dijete koja imitira post, pet dana u mesecu, promenilo biološku starost ljudi u proseku za dve i po godine.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Dijeta koja oponaša post, koju je razvio laboratorij autora studije Valtera Longa na USC Leonard Davis School of GerontologY, dizajnirana je tako da oponaša efekte posta samo na vodi, istovremeno pružajući neophodne hranljive materije, navodi se u saopštenju za štampu.
Post na vodi podrazumeva pijenje samo vode 24 do 72 sata.
Post nije bezbedan za sve upozorava se , ali studije, uglavnom na ćelijama i životinjama, sugerišu da može imati zdravstvene koristi, kao što je smanjenje rizika od određenih karcinoma, dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti, piše Business Insider.
Smatra se da gladovanje ili ograničavanje kalorija izaziva ono što je poznato kao autofagija, što je proces tela čišćenja starih, oštećenih ćelija kako bi se napravio prostor za nove. Počinje kada su ćelije pod stresom ili su im uskraćene hranljive materije i prirodno se smanjuje sa godinama, što znači da igra važnu ulogu u usporavanju starenja, prema Klivlendskoj klinici.

U studiji, oko polovine od 100 učesnika je rečeno da prate FMD dijetu pet dana mesečno tokom tri meseca, a da jedu svoju redovnu ishranu ostalih 25 dana. Druga polovina je jela svoju normalnu ishranu. Učesnici su bili muškarci i žene starosti između 18 i 70 godina.
Testovi krvi i MR skeniranja učesnika pokazali su da su oni u grupi sa FMD-om imali manju verovatnoću da razviju dijabetes, i da su imali niže nivoe abdominalne i jetrene masti, što je povezano sa smanjenim rizikom od metaboličkih sindroma, kao što su bolesti jetre, kardiovaskularne bolesti , i dijabetes, kaže studija. Takođe je povećao njihov odnos limfoida i mijeloida – pokazatelj mlađeg imunog sistema. Ovi faktori se mogu koristiti za merenje biološke starosti, rekli su autori studije objavljene 20. januara u časopisu Nature Communications.
Dok se hronološka starost odnosi na to koliko godina je neko bio živ, biološka starost je mera koliko dobro ćelije i tkiva funkcionišu. Međutim, o tom terminu se i dalje raspravlja među stručnjacima jer mlađe ćelije ne moraju nužno da ukazuju na bolje zdravlje, a ne postoji „normalan“ način na koji bi naše ćelije trebalo da izgledaju u bilo kom uzrastu, BI je ranije izvestio.
Post na vodi, ali su dozvoljene i ove stvari
FMD je niskokalorična dijeta koja ima mnogo nezasićenih masti i malo proteina i ugljenih hidrata. Tokom petodnevnog posta, učesnici su konzumirali supe na bazi povrća, energetske pločice, energetska pića, grickalice, čaj i suplemente koji obezbeđuju visok nivo minerala, vitamina i esencijalnih masnih kiselina, koje obezbeđuje L-Nutra, kompanija za tehnologiju ishrane koju je osnovao Longo. Prvog dana FMD-a, učesnici su pojeli oko 1.100 kalorija, a oko 720 na dan od drugog do petog. Mogli su da jedu u bilo koje vreme tokom dana.
Longo je u saopštenju za štampu rekao: „Ovo je prva studija koja pokazuje da intervencija zasnovana na hrani koja ne zahteva hroničnu ishranu ili druge promene načina života može učiniti ljude biološki mlađima, na osnovu promena u faktorima rizika za starenje i bolesti i na validiran metod koji je razvila grupa Levine za procenu biološke starosti.”
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Međutim, studija je uključivala samo 100 učesnika, od kojih je većina bila zdravija od prosečne osobe u američkoj populaciji, rekli su autori, što znači da se rezultati možda ne odnose na širu populaciju.
„Trebalo bi da se primeni na mnogo više ljudi u različitim demografskim i zdravstvenim grupama da bi zaista razumeli koliko je post koristan za sve“, profesorka Kler Brajant, koja istražuje urođeni imunitet na Univerzitetu Kembridž, za Business Insider.
Prethodne studije su povezale FMD sa regeneracijom matičnih ćelija, kao i sa smanjenjem neželjenih efekata hemoterapije u studijama na miševima.
David Clanci, predavač koji proučava biologiju starenja na Univerzitetu Lancaster u Velikoj Britaniji, koji nije bio uključen u studiju, rekao je za Business Insider: „Nije nerazumno misliti da, u dobi od 40 do 60 godina, ovaj režim dva puta godišnje može dodajte tri do četiri godine zdravog života, možda i više, kod onih sa višim BMI, krvnim pritiskom, šećerom u krvi itd.”
Ali on je primetio da je dijeta “prilično oštra” i da se ljudi možda muče da prežive radni dan do kraja. „Zakazivanje dana četiri i pet za dane vikenda bilo bi razumno“, rekao je on.
Negovanje razumne navike vežbanja moglo bi da postigne iste ili čak bolje rezultate, rekao je Klensi, i može se održati u starijoj dobi.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


autufagija sve popularnija.