Podeli vest

Da li skrolujete kroz platformu društvenih medija, gledate slatke video zapise o mačkama i uzbudljive vesti, ali i navodno savršene praznične slike srećnih ljudi koji izgleda da sve rade bez napora – i odjednom vam je raspoloženje blizu depresivnog?

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Foto:Pixabay

Mračna strana društvenih medija je da postoje i objavae koje vam se ne sviđaju ili vas čak ne nerviraju, a ipak ih gledate.

„Jedan profil koji vam se ne sviđa obično ima veoma mali uticaj, ali više profila koji u vama izazivaju nemir ili zavist može dovesti do toga da ste stalno nervozni, da imate problema sa samopouzdanjem ili da ste stalno loše raspoloženi “, kaže medijski psiholog Lilian Suter.

Ako osećate negativne emocije sa kojima ne možete dobro da se nosite, obratite pažnju.

Ako primetite da vas određeni profili i njihovi postovi neprestano nerviraju i negativno utiču na vas, razmislite o tome da više ne pratite ove profile.

„Ako osećate negativne emocije sa kojima ne možete dobro da se nosite, obratite pažnju“, objašnjava medijski psiholog. „Na primer, ako se osećate preterano ljuto ili se osećate inferiorno nema potrebe da to trpite”, dodaje Suter.

Postavite digitalne granice

„Isključivanje naloga koji vas neprestano nerviraju znači postavljanje digitalnih granica kako biste stvorili zdravije digitalno okruženje“, rekla je Bejli Parnel, osnivač Centra za digitalno blagostanje, za Gardijan.

To znači: ne prekidate praćenje, samo se uveravate da se sadržaj više ne prikazuje u vašem fidu.

Ni Lilian Suter ne misli da je ideja loša: „Može biti da osoba koju suštinski cenite trenutno objavljuje neverovatnu količinu sadržaja ili sadržaja koji trenutno ne želite da vidite. Ali ovo se može ponovo promeniti i onda možete ponovo prikazati sadržaj“, objašnjava ona. „Utišavanjem, izbegavate sukob koji bi eventualno mogao da nastane kao rezultat vidljivog „razdruživanja prijateljstva“.

Smiri se, a da nikoga ne povrediš

Većina platformi kao što su Instagram i Tiktok ne obaveštavaju korisnike kada nekoga skinete sa liste prijatelja ili više ne pratite tu osobu. Međutim, osoba može iznenada shvatiti da više ne pratite – i može biti povređena zbog toga. Dakle, skrivanje nekoga – makar samo na kratko – moglo bi biti rešenje i stvoriti bolje raspoloženje.

Tri saveta za svesnije korišćenje društvenih medija

Medijski psiholog Lilian Suter savetuje:

Svesno birajte sadržaj na društvenim mrežama tako što ćete se zapitati: Šta bih želeo da vidim? Šta više ne želim da vidim? Pratite, opozovite praćenje ili isključite zvuk naloga.

Razmislite o tome koliko vremena želite da provodite na društvenim mrežama svaki dan: da li je prikladno ili je previše? Koristite podešavanja na svom mobilnom telefonu i podsetnike koji će vam pomoći da se držite vremena koje ste sami sa sobom dogovorili.

Imajte na umu da mnogi profili pokazuju „najbolju verziju“ sebe i vrlo često sa filterima. Ovo može biti inspirativno i ponekad , ali ne bi trebalo da se koristi za „pravo poređenje“ sa vašim životom.

Ako vas profil posebno nervira, to može biti i dobra prilika da naučite nešto o sebi: „Možete se zapitati zašto vam određeni sadržaj ili ljudi toliko smetaju“, objašnjava Suter. „To može biti veoma informativno i saznaćete mnogo o sebi, sopstvenim stavovima i vrednostima”, poručuje Suter.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: