Podeli vest

Do sada verovatno imate listu stvari koje želite da poboljšate u 2024. godini, i želimo vam sreću u ostvarivanju tih ciljeva. Međutim, ako ste preplavljeni ambicioznim odlukama, poput trčanja polumaratona, nema sramote u tome da napravite korak unazad i fokusirate se manje na visoke ciljeve a više na lakše pobede i male životne trikove.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Male stvari i male promene će gotovo sigurno učiniti vaš svakodnevni život svetlijim, efikasnijim i možda čak malo zdravijim. Evo 30 predloga kako biste mogli početi:

  1. Ustanite svaki sat, čak i ako to znači da samo protegnete noge ili odete do WC-a.
  2. Slušajte podcast dok šetate ili vežbate. To će vam pomoći da istrajete duže.
  3. Nikada ne idite u kupovinu namirnica dok ste gladni. Umorni kupci poznati su po kupovini više hrane nego što im je potrebno. Pokušajte sneknuuti nešto pre nego što odete u prodavnicu ili naručite online.
  4. Isključite ton (ili napustite) svaki grupni čet u koji trenutno ne učestvujete.
  5. Stavite voćnu činiju na svoj sto (ili gde god najčešće grickate). Studije pokazuju da ste skloniji uzimanju zdravije hrane poput voća kada je lako dostupna. Imajte činiju badema pri ruci, ili nabavite banane, jabuke i klementine tako da imate zdravu poslasticu doslovno ispred nosa kad vam zatreba (i stoga ste manje skloni plaćanju nekoj aplikaciji za dostavu hrane).
  6. U kolima imajte par višekratnih vreća za kupovinu i pakovanje maramica. Nikada ne znate kada će vam trebati za kupovinu, prenošenje stvari, čišćenje ili dodirivanje nečega.
  7. Rešavajte ukrštenicu ili igrajte sudoku – to može poboljšati vaše mentalno zdravlje.
  8. Pustite veselu, visokoenergetsku pesmu kad treba da se uhvatite u koštac s dosadnim zadatkom čišćenja.
  9. Počnite mazati kremu sa zaštitnim faktorom na ruke i lice tokom cele godine..
  10. Prestanite osećati krivicu zbog odbijanja poziva. Domaćin neće biti toliko uvređen koliko mislite.
  11. Nađite način da pijete dovoljno vode, uuzdržavate od kafe dok ne popijete punu čašu vode
  12. “Pojedite prvo najveću žabu”: Isprobajte ovu strategiju prioriteta koja sugeriše da prvo obavite zadatak koga se najviše bojite (pozivanje svog računovođe, zamena ulja u autu, šta god) kako biste ga skinuli s liste obaveza.
  13. Lezite s omiljeniom osobom. Mislimo na to da probate slušati priču za spavanje ili audio-knjigu osobe čiji vas glas smiruje.
  14. Nabavite kartu za biblioteku. I stvarno je koristite.
  15. Prestanite sebi govoriti da je vaša noćna čaša crvenog vina dobra za vaše zdravlje. (Izvinjavamo se.)
  16. Ako imate decu, prestanite se predstavljati samo kao “mama Petra” ili “tata Pavla” drugim roditeljima. Imate ime – a i oni ga imaju!
  17. Kupite četiri nove četkice sa mekim čekinjama (ili zamenske glave) za zube koje ćete koristiti ove godine, menjajući ih svaka tri do četiri meseca.
  18. Zakazujte sastanak (najbolje svakodnevno) u vašem radnom kalendaru koji je samo za vas. Iskoristite ga da prošetate oko bloka, ubacite kratak trening, pročitate poglavlje knjige, sedite napolju… šta god želite.
  19. Stavite telefon u režim “ne uznemiravaj” dok vozite (ili iskreno, kad vam je potrebna pauza od obaveštenja).
  20. Bavite se nekom aktivnošću 22 minuta dnevno. Hodajte, trčite ili idite stepenicama. Prema nedavnom istraživanju, samo 22 minuta umerene aktivnosti može neutralisati rizik od smrti povezan sa sedećim načinom života.
  21. Ako na etiketi piše “samo hemijsko čišćenje”, nemojte to kupovati. (Osim ako je stvarno, stvarno volite, dovoljno da svaki put kad želite nositi to, odete do hemijskog čišćenja.)
  22. Ako vam se prijatelj obrati s problemom, pitajte da li traže savet ili samo nekoga s kim mogu razgovarati. Ako je ovo drugo, usmerite pažnju na slušanje umesto na deljenje neželjenih mišljenja.
  23. Zamenite stari jastuk, koliko god da to teško zvuči naći ćete novi i odgovarajući.
  24. Pronađite jedan obrok baziran na biljkama koji volite. Studije pokazuju da biljna ishrana dolazi s mnogo zdravstvenih benefita, ali ako niste spremni za potpuni prelazak, razmotrite zamenu samo jednog obroka nedeljno. Cilj je pronaći barem jedno jelo koje želite jesti iznova i iznova kako biste ga lakše uvrstili u redovne navike.
  25. Nosite knjigu sa sobom. Čekanje kod lekara? Čitajte. U prevozu? Čitajte. Vaše dete zaspalo u autu i ako ga pomerite, neće ponovo spavati? Nađite parking i čitajte.
  26. Rezervišite restoran koji očajnički želite isprobati. Nema slobodnih mesta do maja? Nema problema! To će vam dati vreme da uštedite neki novac za obrok.
  27. Podesite termostat pre spavanja. Stručnjaci za zdravlje kažu da je idealna temperatura za spavanje između 20°C i 22°C.
  28. Ako imate teškoća u održavanju odluka, razmotrite fokusiranje na vrednosti umesto toga, preporučuje klinički psiholog Luana Marques. Izaberite tri vrednosti (kao što su kondicija, porodica, zahvalnost) koje želite naglasiti i usmerite se na ciljeve i aktivnosti koje ih podržavaju, poput dogovaranja porodične šetnje svaki vikend ili pisanja pozitivnih recenzija na mreži za preduzeće koje vam je pružilo odličnu uslugu.
  29. Zaboravite na kauč na razvlačenje. Ako možete, sebi priuštite hotelsku sobu sledeći put kada posećujete prijatelje ili porodicu, čak i ako vam nude svoju svoju sobu. Ponekad je boravak kod drugih stresan!
  30. Volite sebe

Srećno!


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: