Podeli vest

Za zdravlje su važne ne samo jutarnje rutine, već i večernje navike, kažu stručnjaci i dodaju da će vam sledeći dan početi opušteniji i spremniji.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

SPAVANJE
Foto: Shutterstock

Početak dana često postavlja osnovu za dobar dan – ali veče ranije je takođe važno.

Pored pranja zuba, oblačenja pidžame itd., postoji još šest stvari koje treba da uradite svako veče da bi sledeći dan bio u potpunosti uspešan.

Razmislite o danu

Pre nego što završite veče, odvojite trenutak da razmislite o prethodnom danu. Šta je dobro prošlo? Šta je moglo biti bolje?

Ova kratka vežba vam omogućava da steknete uvid i da se oslobodite svih briga ili negativnih misli koje bi vas mogle sprečiti da zaspite.

Isključite telefon – ili ga stavite u režim rada u avionu

Stalna dostupnost pametnih telefona može dovesti do toga da ostanemo onlajn do kasno u noć i da nas ometaju ekrani.

Zato isključite telefon ili ga stavite u režim rada u avionu najmanje sat vremena pre spavanja da biste svom mozgu dali priliku da se pripremi za predstojeći period odmora.

Najmanje sat vremena pre spavanja: dalje od svih ekrana

Isključite ne samo svoj mobilni telefon, već i sve druge elektronske uređaje najmanje sat vremena pre spavanja i obezbedite mirno i mračno okruženje za spavanje.

Plavo svetlo sa ekrana može uticati na proizvodnju hormona spavanja melatonina i poremetiti ciklus spavanja i buđenja.

Umesto toga, trebalo bi da uključite opuštajuće aktivnosti kao što su čitanje, slušanje muzike ili meditacija.

Planirajte sledeći dan

Iskoristite vreme uveče da planirate sledeći dan. Izaberite odeću za sledeći dan i ukratko prođite kroz dnevnu rutinu u glavi.

Da ne biste previše brinuli o predstojećim obavezama kada zaspite, trebalo bi da napravite listu najvažnijih zadataka i obaveza.

Razmislite o najefikasnijem načinu pristupa stvarima. Zapisivanje svojih misli može pomoći da se smirite i pripremite za miran noćni san.

Jednostavne vežbe disanja koje će vam pomoći da zaspite

Vežbe disanja su jednostavan i efikasan način da se smiri i umiri um. Pre spavanja, možete provesti nekoliko minuta dišući svesno i duboko.

Popularna tehnika je metoda 4-7-11, koja uključuje udisanje četiri sekunde i izdisanje sedam sekundi. Ponavljajte ovu vežbu dok ne istekne jedanaest minuta.

Odvojite vreme za sebe

Odvojite vreme za sebe i priuštite sebi nešto što vam donosi radost i opuštanje. Topla kupka, opuštajuća šolja čaja ili čitanje dobre knjige mogu učiniti čuda za oslobađanje od stresa tokom dana i pripremu tela i uma za mirnu noć.

Uključujući ovih šest stvari u svoju večernju rutinu, možete poboljšati kvalitet svog sna. Osim toga, dan završavate mirno i spokojno.

Redovna večernja rutina takođe može da obezbedi bolje blagostanje i da vam pomogne da se osećate uravnoteženije i manje pod stresom tokom dana.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: