Supruga predsednika Srbije Tamara Vučić obišla je danas proizvodni pogon socijalnog preduzeća Radanska ruža u Lebanu koje zapošljava žene iz marginalnih grupa i gde se na tradicionalni način i po starim receptima proizvodi organska zimnica bez konzervansa i drugih dodataka.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ (STF)

Preduzeće je osnovano u okviru projekta “socijalno preduzetništvo za socijalno odgovorno društvo”, a projekat su finansirale Evropska unija, Vlada Švajcarske i Vlada Republike Srbije preko programa Evropski progres.

Žene zaposlene u Radanskoj ruži voće i povrće biraju i prerađuju ručno, na običnim šporetima u malim šerpama, u velikoj zajedničkoj kuhinji, a kako kažu u ovom preduzeću, svaka teglica prenosi energiju zalaganja, staranja i pažnje koju su žene ugradile kroz svoj rad.

Tokom obilaska pogona direrktor preduzeća Predrag Stošić je suprugu predsednika Srbije upoznao sa procesom proizvodnje i sa organskim proizvodima – ajvarima i džemovima.

Vučić je u razgovoru sa radnicama, razmenila lična iskustva u vezi sa pripremom zimnice, ali je od njih dobila i praktične savete kako da je unapredi.

Tokom obilaska supruga predsednika je iskoristila priliku da radnicama kompanije pomogne u kuvanju džema od kajsija, koji se sprema na tradicionali način na šporetu na drva.

Na kraju obilaska Vučić je imala priliku da degustira ajvar i džemove i da se sama uveri u njihov kvalitet.

Direktor preduzeća Predra Stošić je za Tanjug rekao da Radanska ruža posluje od 2016. godine, a da je njihov osnovni proizvod koji plasiraju na tržište domaći ajvar.

“Stalno je zaposleno 11 žena, a u sezoni imamo i do 30 radnica. Od 2018. godine imamo proizvodnju gotovih organskih proizvoda. Trenutno se celokupna organska proizvodnja izvozi u Austriju, Nemačku i Švajcarsku”, rekao je Stošić.

Stošić dodaje da na ajvar otpada oko 80 odsto ukupne proizvodnje, ali da pored njega proizvode i džemove, kao i proizvode na bazi paradajza.

“Mi smo poznati po ajvaru i kada smo osnovali preduzeće, znali smo da će ajvar biti naš glavni brend. Od prošle godine proizvodimo i zeleni ajvar sa origanom koji polako postaje vrlo zanimljiv proizvod”, rekao je Stošić.

Dodao je da preduzeće proizvodi i paradajz salatu i napominje da to nije kuvani paradajz, već paradajz koji je samleven sa začinima i koji se pasterizuje u staklenim teglama i flašama.

“Ono što bih izdvojio od slatkog programa je pekmez od šljiva, a mislim da smo po njemu jedinstveni u Srbiji jer šljivu ne kuvamo, već pečemo u rernama. To je starinski recept. Naravno proizvodimo i džem od šipurka i kajsije”, rekao je Stošić.

Kako je naglasio, cilj kompanije je da se u budućnosti širi i poveća kapacitete organske proizvodnje.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: