Podeli vest

Dekan Mašinskog fakulteta u Beogradu Vladimir Popović izjavio je danas da je građenje beogradskog metroa najvažniji i najveći projekat u Srbiji i da Mašinski fakultet u njemu vidi svoju šansu, jer ne postoji segment u kom mašinci nisu uključeni.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ BEOGRADSKI METRO I VOZ/ EDVARD NALBANTJAN

On je na prezentaciji projekta izgradnje beogradskog metroa “Gradimo METROpolu”, održanoj na Mašinskom fakultetu za studente i stručnu javnost, a u cilju većeg uključivanja akademske zajednice u projekat njegove izgradnje, rekao da je građenje metroa sveobuhvatan proces i da je neophodno da svi resursi budu raspoloživi, da se radi zajedničkim snagama i da svi budu zadovoljni urađenim.


Direktor Javno-komunalnog preduzeća (JKP) “Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović kazao je da su mašinske oblasti uključene u projektovanje, pripremnu fazu ali i samu gradnju metroa.
On je istakao da za razliku od drugih zemalja u kojima su u ovakve projekte dosta uključeni strani eksperti, u Srbiji postoji plan da se u izgradnju metora uključe mladi stručnjaci, odnosno srpska pamet, kao i da se kroz projekat grade i naši stručnjaci i da su već utvrđeni koraci saradnje sa fakultetom.


Mladenović je pozvao studente zajedno sa profesorima na konkretnu saradnju kroz rad u svim fazama, jer je, kako je naglasio “izgradnja metroa velika šansa za sve”.
Izgradnja BG metroa, kako je rečeno na prezentaciji, omogućiće ravnomeran i održiv razvoj Beograda u narenoj deceniji i to je jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji koji će uticati ne samo na unapređenje javnog transporta u prestonici i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana, već i šire na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva.


Planirana je izgradnja tri linije metroa, a trase će prolaziti kroz devet opština Beograda – Čukaricu, Savski venac, Stari grad, Palilulu, Zvezdaru, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.
“Linija 1”, trebalo bi da povezuje Železnik i Mirjevo, i ona bi bila duga 21,4 kilometara, imala bi 21 stanicu, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja na ovoj trasi bude 32 minuta i angažovano 31 trodelnih vozova.
“Linija 2” bi povezivala Mirjevo i Bežaniju, ukupno bi bila duga 24 kilometar i imala bi 24 stanice, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja bude 39 minuta i angažovano 40 trodelnih vozova.
“Linija 3” bi bila duga 23 kilometar imala bi 22 stanice i povezivala bi Bežaniju i Banjicu za 38 minuta sa 27 trodelnih vozova.
Procenjuje se da bi ove tri linije u 2033. u vršnim časovima ukupno koristilo 100.260 ljudi, od kojih bi “Liniju 1” koristilo 38.730, “Liniju 2” njih 32.980, a “Liniju 3” 28.550 ljudi.


JKP “Beogradski metro i voz”, kako se navodi u saopštenju, nastaviće da organizuje prezentacije projekta izgradnje beogradskog metroa “Gradimo METROpolu“ za studente i stručnu javnost.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

TELO NAVALJNOG PREDATO MAJCI

Telo preminulog ruskog opozicionara Alekseja Navaljnog predato je njegovoj majci, saopštila je danas portparolka Navaljnog Kira Jarmiš.