Podeli vest

Turistima koji bi želeli da odustanu od putovanja na Rodos, turističke agencije nisu dužne da vrate uplaćeni novac, ukoliko je put bio planiran na sever tog ostrva, gde nema požara, izjavio je danas direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

rodos
Foto: Tanjug/Argyris Mantikos/Eurokinissi via AP

On je, u izjavi za Tanjug, ukazao da u Grčkoj nije uvedeno vanredno stanje, što je međunarodni standard da bi se ispunile neke ugovorne obaveze, uključujući obaveze turističkih agencija.

Iako je situacija na samom Rodosu još uvek dosta komplikovana, Seničić je objasnio da se požar razvio na jugoistočnom delu ostrva, koje nije preterano zanimljivo srpskim turistima.

Srpski turisti retko borave na delu Rodosa gde je izbio požar

“Mi smo u trenutku izbijanja požara na tom delu ostrva imali 34 gosta. Naši gosti se nalaze na severu Rodosa, Rodos je inače jako veliko ostrvo, udaljeni su oko pedesetak kilometara od mesta gde se požar gasi. Svi se nalaze u okolini glavnog grada Rodosa. Situacija na severu je potpuno regularna, aerodrom radi potpuno normalno, ljudi provode svoje odmore onako kako su planirali, uz jedan oprez”, rekao je on i dodao da ukoliko dođe do bilo kakve promene situacije, svi će biti spremni da reaguju.

Kako je naveo, 24 osobe koje su bile evakuisane iz objekata u južnom delu ostrva, bile su dovedene do glavnog grada Rodosa i smešteni u kolektivnom smeštaju koji je država Grčka obezbedila, nakon čega su, u vrlo kratkom roku, turističke agencije uspele da obezbede zamenski smeštaj.

“Jedan od tih putnika je izrazio želju da se vrati, što je predstavljalo problem iz razloga što je centar sezone i da nema dovoljno mesta u avionima, ali je njih 13, uz angažovanje njihove turističke agencije koja ih je odvela, vraćeno juče nazad”, istakao je direktor YUTA-e i dodao da su ostali putnici izrazili želju da ostanu i završe svoj odmor, kada su videli kakva je situacija ne severu ostrva.

Naglasio je da putnik sam donosi odluku da li želi da putuje, shodno informacijama koje ima, a da je na turističkim agencijama da upozore putnike koji su uslovi za raskid ugovora.

Povrat novca, zamena ili ništa?

Kako je objasnio, putnik uvek može da odustane od putovanja, čak i na dan puta u krajnjem slučaju, samo je pitanje pod kojim uslovima se to dešava.

“Postoje ugovorne obaveze i naravno da je pre svega zaštita zdravlja i njihovih života u pitanju, i sigurno da nikome ne pada na pamet da ljude šalje tamo gde je situacija opasna. Govorimo o delu ostrva koje je pedesetak kilometara udaljeno, gde se nalazi 99 posto naših putnika. Svakako da nećemo nuditi objekte koji se nalaze blizu ove regije i da će ljudi koji su evetualno to uplatili, dobiti mogućnost da to zamene”, objasnio je on.

Nema vanrednog stanja, nema povrata novca

Seničić kaže da, kada je reč o putnicima koji treba da idu na severni deo ostrva, s obzirom da nije uvedeno vanredno stanje, turističke agencije nisu u situaciji da vrate novac ukoliko putnici otkažu putovanje, jer grčki hotelijeri neće vratiti novac za usluge koje su već unapred plaćene, kao ni avioprevozioci koji regularno lete i sleću na aerodrom na Rodosu.

Naglasio je da je situacija na severu, gde putnici treba da dođu, potpuno pod kontrolom i tamo ljudi normalno obavljaju svakodnevne aktivnosti.

Linija Beograd-Rodos Er Srbije funkcioniše normalno

“Juče smo imali redovnu liniju Er Srbije koja je otišla na Rodos, pun avion u odlasku i pun avion u povratku. Ljudi koji su po planu trebali da se vrate su se vratili”, napomenuo je on.

Kada je reč o stranim punticima koji na aerodromima čekaju avione koji će doći po njih, Seničić kaže da su to putnici koji su svoje odmore rezervisali upravo na delu ostrva koje je pogođeno požarom, jer putnici iz Zapadne Evrope borave najčešče na jugoistočnom delu ostrva i u tom smislu nema zamenskih kapaciteta za njih.

“Sa druge strane, mi u našim uslovima nemamo ni jedan proizvod osiguravajućih društava koje pokriva ovakvu vrstu štete koja može da nastane ili turističkim agencijama ili putnicima”, dodao je on.

Napominje da su svi troškovi koji se odnose na zamenski smeštaj i povraćaj putnika pali na teret turističkih agencija, za ljude koji su bili u delu ostrva Rodos koje je pogođeno požarom.

“Ukoliko bi svi naši putnici bili životno ugroženi na tom ostrvu, ja sam siguran da bismo onda zajednički sa državom organizovali nekakve letove gde bismo ljude što pre vratili u Srbiju, ali zaista to nije slučaj i ne treba dizati tenziju kada je reč o severnom delu ostrva Rodos”, rekao je Seničić.

U slučaju otkaivanja agencija uzima 85-100 odsto troškova

On je naglasio da, ukoliko neko odluči da odustane od putovanja, po važećim propisima, agencija ima pravo da naplati sve stvarne troškove, koji su izuzetno veliki, od 85 do 100 posto uplaćenog iznosa.

Istakao je i član Zakona 107 potvrđuje da u slučaju elementarne nepogode, putnik može da odustane od putovanja, ali isto tako, dodaje on, na kraju tog člana Zakona jasno stoji da agencija ima pravo da naplati sve stvarne troškove.

“Ja u ovom trenutku od informacija koje imam sa lica mesta, jeste da su putnici koji borave na severu ostrva na ekskurzijama, plažama, da potpuno normalne borave na ostrvu”, izjavio je on i dodao da smatra da niko ne treba da putuje ukoliko ima veliki strah da nešto može da se desi, ali treba biti svestan troškova otkazivanja puta.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

No post found!