Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je večeras da imamo veliko takmičenje u prihvatanju saobraćaja iz evropskih zemalja i da će Srbija, dok Bugarska i Rumunija ne izgrade most na Dunavu, moći da bude atraktivna za sve što ide ka Turskoj.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

vučić
FOTO TANJUG/ RADE PRELIĆ

“Ova obilaznica nas spasava bukvalno. Ona je spas, život nam znači jer ćemo prihvatati još više saobraćaja, čime će mnogo više novca biti u kasi za izgradnju puteva”, rekao je on. Prema njegovim rečima, izgubili smo 25 godina za izgradnju obilaznica, 35 godina za 65 odsto obilaznica.

Predložiću da se obilaznica zove po Milutnu Mrkonjuću

Predsednik Srbije izjavio je večeras da će predložiti da se obilaznica oko Beograda nazove po Milutinu Mrkonjiću koji je godine posvetio njenoj izgradnji.

“Važno mi je da kažem, moj će predlog biti, ne znam da li će biti pihvaćen da nova obilazica dobije ime po Milutinu Mrkonjiću koij se najduže čini mi se od 1991, kada smo krenuli u radove, bavio obilaznicom”, rekao je predsednik Srbije na otvaranju saobraćajnice.

“Nije važno što smo mi uradili više kilometara, teži posao i više platili, nego ranije, on je živeo u težim vremenima i uslovima i to moramo da pošutjemo i dao je više energije nego neki koji su živeli u srećnim vremenima”, rekao je Vučić na svečanoj ceremoniji otvaranja obilaznice koja će sutra u 9.00 biti puštena u saobraćaj. 

Sutra od 9 sati za saobraćaj se otvara obliaznica do Bubanj Potoka

Predsednik Vučić izjavio je da će deo obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka, biti otvoren za saobraćaj sutra od devet časova ujutru.

”Ljudi će moći da vide celu trasu, to je veličanstveno, prošao sam i helikopterom da to vidim, divno izgleda”, rekao je Vučić.

Govoreći o daljim potezima vezanim za izgradnju obilaznice, on je rekao da je na redu eksproprijacija zemljišta. 

Prvi put smo prestali da kukamo nad svojom sudbinom i počeli da jačamo Srbiju

Vučić je izjavio, na otvaranju poslednje deonice obilaznice oko Beograda od Straževice do Pančeva na praznik Vidovdan, da smo prvi put prestali da kukamo i naričemo nad svojom sudbinom i počeli da stvaramo i jačamo Srbiju.

“Danas je Vidovdan, praznik nad praznicima, dan koji je prerastao u mit, mit koji je postao život, koji smo poklonili istoriji, koju toliko puta nismo shvatili, sećanje nam je svakako najveća, ali ne jedina, obaveza. I nije reč samo o korenima koji nas vezuju za sve ono što smo nekada bili i ne samo bici koja je izbrisala jednu i stvorila novu i drugačiju istoriju, niti u ratovima koje smo pobedili i u njima izgubili sebe”, rekao je Vučić.

“Važna je naša sposobnost da vidimo razliku, mogućnosti i priliku, Srbja neće niti može da pobegne od svoje istorije i grešaka, cena koju smo plaćali od Kosova do Haga ne može da bude veća, ali istovremeno baš danas nema naroda koji ima toliko razloga za ponos, kao što mi i građani Srbije i Srbi kao narod imamo. Možda zato što smo možda prvi put u istoriji prestali da naričemo nad svojom sudbinom, kukamo i plačemo i počeli da stvaramo bez izgovora i traženja opravadnja u drugima, okrenuti sebi i svesni toga šta nam je u rukama, dižemo Srbiju, gradimo je i jačamo i čuvamo i to ne nekome u inat već što znamo da nazad ne postoji ništa osim tuge i bola, napred je najbolji lek za Srbiju”, istakao je Vučić. 

Danas se vidi koliko je Srbija u stanju da gradi i završava poslove

Aleksandar Vučić naglasio je da se danas na Vidovdan kada se sve vidi, i na primeru obilaznice oko Beograda vidi koliko je Srbija u stanju da gradi puteve i završava poslove iz prošlosti, davno započete i obustavljene, kao i to koliko se zemlja voli.

Predsednik je zahvalio svima koji su učestvovali u izgradnji obilaznice i naglasio da nas još mnogo toga čeka u najlepšoj Srbiji. “U našim rukama je zemlja koja je naša jedina šansa”, rekao je Vučić na svečanosti otvaranja dela obilaznice oko Beograda.

Predsednik je naveo da su građani Srbije ponosni, zato što smo možda prvi put u svojoj istoriji prestali da naričemo nad svojom sudbinom. Umesto toga, kako je dodao, počeli smo da radimo, stvaramo svoju sudbinu, gradimo je i čuvamo. 

Kurti nije tako hrabar kada je u mom društvu

Predsednik Srbije izjavio je da su tzv. kosovski policajci automobil u kome je bio njegov sin tri puta zaustavljali i pretresali, i dodao da im je to posao.

“Čestitam Aljbinu Kurtiju na hrabrosti. Kurti nije tako hrabar kada je u mom društvu, ali jeste kada pošalje neke druge da se iživljavaju na tuđoj deci. Samo nek nastavi. Predaja nije opcija, za to bi se neki uplašili”, rekao je Vučić.

On je dodao da će jednog dana napisati knjigu, da dobro pamti sve stvari, posebno one koje se tiču KiM. “Biće ljudima zanimljivo”, rekao je on i dodao da je parola “predaja nije opcija” za ceo život.

Molimo predsednika Si Đinpinga da poseti Srbiju

Predsednik Aleksandar Vučić je večeras na otvaranju poslednje deonice obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka, poručio predsedniku Kine, Si Đinpingu, da ga on i narod Srbije mole i čekaju da dođe u posetu.

“Podsetite Sija da ga i dalje čekam i da neću da sačekam kraj mandata, a da on ne dođe ponovo u Srbiju”, rekao je Vučić na svečanosti kojoj su prisustvovatli ambasadorka Kine Čen Bo i predstavnici kineske kompanije koja je učesvovala u izgradnji Obilaznice.

On je zamolio da mu još jednom prenesu poziv da poseti Srbiju, da ga, kako je rekao, “moli mali predsednik iz one male zemlje” da dođe i da mu građani ukažu poštovanje. “Mi bismo to znali da cenimo i poštujemo”, poručio je Vučić. 

Vidovdan je najveći dan za Srbe, ali i dan velikih tragedija

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je Vidovdan najveći, najteži i najlepši praznik za Srbe i dan naših velikih tragedija, kao i da je o časti kosovskih junaka ispevano mnogo spevova.

On je prilikom vožnje sa medijima na završenoj poslednjoj deonici obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka, rekao da je Vidovdan dan kada smo počinjali velike stvari, ali i dan sramote, jer je na taj dan isporučen predsednik SRJ Slobodan Milošević Haškom trubunalu.

“Mogli su to i drugi dan, ali onima koji su nas tlačili to je bila suština, jer oni vole simbole a mi smo bili pomagači u dokazivanju naše nemoći. Danas je vreme da gledamo u budućnost, ne samo za priču o putevima i prugama, već prilika da govorimo o budućnosti i napretku Srbije, jer ovo mora da bude budućnost i da razmislimo da li možemo više brige za ljude da pokažemo”, rekao je Vučić.

Baviću se pokretom, slušaću građane šta očekuju od nas

Predsednik Srbije izjavio je da će se u narednom periodu baviti Pokretom za državu, kao i da će zbog toga ići na konsultacije sa narodom.

“Ići ću da slušam ljude, po 2, 3, 4 sata ljude u bar 10, 12 gradova, zaseoke, da videim šta očekuju od predsednika i države i šta moramo da promenimo”, rekao je Vučić.

On je istakao i da mu pitanje Kosova oduzima svu energiju i snagu, ali da će ići na konsultacije sa narodom. 

Važno što gradimo dobre odnose s Albanijom – ne kometarišem svaku izjavu

Vučić je izjavio da je važno što gradimo dobre odnose sa Albanijom i da zato poslednjih nedelja, kada je krenuo teror nad Srbima na severu KiM, nije komentarisao pojedine izjave albanskog premijer Edija Rame.

“Ja sam čovek koji je uvek lojalan i odan svojoj zemlji Srbiji, ali i čovek koji se trudi da razume sve druge i čovek koji dobro razume i težinu poziciju i Rame, i zato sam, ne jednom, prećutao brojne stvari koje mi se nisu dopale, jer smo uspeli da izgradimo i tu vrstu poverenja u kojem možemo jedan drugom da kažemo i dobre i loše stvari”, rekao je Vučić tokom vožnje sa medijima novom deonicom obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka.

Naglasio je da je važno što gradimo bolje odnose sa Albanijom. “Zato ne moram svaku izjavu uvek da komentarišem i mnoge nisam od pre nekoliko nedelja, otkada je krenuo pravi teror nad Srbima sa severa KiM”, rekao je Vučić.

Protesti sa blokadom saobraćanica poput Gazele izraz nemoći i očaja

Aleksandar Vučić smatra da su protesti sa blokadom saobraćajnica kao što je Gazela izraz nemoći i očaja.

“Samo ne razumem to, nikada to niko nije radio u Srbiji, kažu to je radio i Đinđić, on je blokirao Brankov most, ali nikada Gazelu i međunarodne putne pravce, nikada i niko”, rekao je Vučić.

“Morate se baviti politikom i imati neki sadržaj, šta da ponudite, a ne kako da pravite štetu i izazivate incidente. To je loša politika, ako je možemo tako i nazvati, ali svako ima svoj izbor”, naveo je on. 

Obilaznica se otvara za saobraćaj sutra u 9.00

Predsednik Vučić izjavio je da će deo Obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka biti otvorena za saobraćaj sutra u 9.00 časova. ”Ljudi će moći da vide celu trasu, to je veličanstveno, prošao sam i helikopterom da to vidim”, rekao je Vučić tokom vožnje Obilaznicom sa predstavnicima medija. Govoreći o daljim potezima vezanim za izgradnju obilaznice, on je rekao da je na redu eksproprijacija zemljišta.

”Kod Vinče, Boleča, biće izazov to. Znate kako to naši ljudi rade, kad treba da plate porez na imovinu, oni plaćaju kao za poljoprivredno zemljište. A onda, kad gradiš put, traže pet puta više para, zato što je to onda građevinsko zemljište. Svaki metar autoputa je teško izgraditi, pogotovo sada u eri društvenih mreža”, rekao je Vučić.

On je dodao da će sutra biti potpisan ugovor da udruženi konzorcijum srpskih kompanija gradi Obilaznicu oko Kragujevca, dugu 20 kilometara. ”Sutra vlada odobrava i potpisuje se ugovor. Time mnogo rešavate, ta obilaznica, prema Milanovcu će ići, a južno izlazi iza Korićana, pa je levo Gruža a desno ka Kniću i Mrčajevcima. Odatle će da se produži da bi se spojilo sa Koridorom 11”, rekao je on. Istakao je da će autoput Čačak-Kraljevo biti gotov sledeće godine. 

Obilaznica će nam mnogo značiti i doneće mnogo novca našoj kasi

Aleksandar Vučić je na otvaranju poslednje deonice obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka, rekao da je ta saobraćajnica od najvećeg značaja, jer postoji velko takmičenje u prihvatanju međunarodnog saobraćaja.

“Biće tako dok Bugari i Rumuni ne urade nove mostove preko Dunava i dotle će nam ova obilaznica mnogo značiti i doneti mnogo novca u našoj kasi, iako smo morali to brže da uradimo”, naveo je on.

Istakao da ima mnogo problema oko eksproprijacije. “Recimo, od 13 porodica, njih 12 je korektno, a taj trinaesti, koji ne živi u Srbiji, pravi problem. Ili recimo, takve slučajeve sudija u Sopotu reši za dva meseca, a neki ovamo nije u stanju za 650 dana. A da zovete nekog onda utičete na pravosuđe. Bezbroj problema…”, rekao je predsednik. 

Nastavak obilaznice do Pančeva mogao bi da bude završen do 2028. godine

Predsednik Vučić izrazio je uverenje da će država obezbediti novac za nastavak gradnje obilaznice oko Beogada od Bubanj Potoka do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče, kao i da bi to moglo da bude završeno do 2028. godine.

“Da spojimo obilaznicu sa Pančevom, jer tada ćemo imati ceo krug, pošto sada imamo tričetvrtine saobraćajnog prstena. Tada ćemo da popunimo taj ostatak i da imamo ceo prsten. Time bismo smo mnogo posla završili”, rekao je Vučić.

Istakao je da će biti dobro ako do Pančeva bude završeno sve do 2028. godine, pošto će to biti najteži i najkomplikovaniji most za gradnju. “Mi smo u tišini izgradili tri mosta i preko Dunava i preko Save, i Pupinov most i dva mosta preko Save i Kolubare zajedno, brzo smo dizali mostove, ali ovo je najkomplikovaniji, najteži i naskuplji most, neće biti jednostavno”, rekao je Vučić.

Vučić se sa predstavnicima medija vozi obilaznicom oko Beograda do Bubanj Potoka

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić krenuo je oko 18.30 časova u vožnju sa predstavnicima medijima na završenoj poslednjoj deonici obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka.

Sa Vučićem su u autobusu i ministri Siniša Mali i Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aeleksandar Šapić, kao i ambasadorka Kine Čen Bo i predstavnici Puteva Srbije, Koridora Srbije i izvođača radova.

“Ovo će biti najznačajnija saobraćajnica na kojoj ćemo izmestiti kamione iz centra grada. Završili smo ono što je bila ideja još 1972. godine”, rekao je Vučić tokom vožnje novim autputem.

Podsetio je da je gradnja krenula početkom devedesetih godina prošlog veka i da je zbog objektivnih razloga bila obustavljena.

“Pa su se setili 2008. da postoji, ali su mali deo uradili, dok smo mi za za samo godina uradili više nego oni za 27 godina. Ali, nisam zadovoljan jer sam očekivao da bude brže. Imali smo problema sa eksproprijacijom dva romska naselja”, rekao je Vučić.

Kazao je da se gradi i metro i da će prva linija biti završena 2028. godine, a druga najkasnije do 2030. godine. Dodao je da će prugom biti spojen i aerodrom i novi prostor gde će se graditi novi Ekspo i Nacionalni stadion.

Vučić će vožnjom zvanično otvoriti poslednju deonicu obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,74 kilometara.

Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.

Završetkom obilaznice oko Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području, kažu u Putevima Srbije.

Obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš – Novi Sad – Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci – Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 “Milošem Velikim” (Beograd – Požega – granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd – Niš – Preševo – granica sa Makedonijom). Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.

Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara.

Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče. Do sada su vozila od Straževice do Bubanj Potoka koristila Kružni put. Sektor 6 beogradske obilaznice sastoji se od dve trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,74 km.

U okviru sektora 6 kompletno je izvedena i desna i leva traka autoputa, koja uključuje otvorenu deonicu trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, dva mosta u trupu autoputa: most br. 16 i most br. 17, dva nadvožnjaka u petlji Avala, osam mostova u petlji Bubanj Potok, kao i četiri nadvožnjaka duž sektora 6. Kada je reč o tunelu Beli Potok, leva cev i desna cev duge su po 360 metara.

Radove su izvodili kineska komapnija Power Ćina, azerbejdžanski Azvirt i domaći podizvođači. Izvođač radova je Power Construction Corporation of Ćina Ltd, podizvođač AzVirt ogranak Beograd, a stručni nadzor su obavljali Građevinski Institut Centralna Putna Laboratorija d.o.o. i Makspro d.o.o, Adomne d.o.o. i Aba-geodetska kuća d.o.o . Oni su gradili drugu traku obilaznice oko Beograda, od novog mosta na Savi kod Ostružnice do Straževice zajedno sa novim tunelom, i obe trake do Bubnj Potoka – (sektore 4,5 i 6 u dužini od 20,4 km), a ugovorena vrednost radova zajedno sa aneksima iznosi 325,1 milion evra.

Projekat je finansiran 15 procenata iz budžeta Srbije, a preostalih 85 procenata od kredita kineske Eksim banke. Obilaznica će smanjiti broj vozila na mostu Gazela, koji je jedan od naših najopterećinih saobraćajnica, preko kojeg dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ