Podeli vest

Kompanija Merkator-S, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja predstavila je danas humanitarni projekat pod nazivom “Nema Cenu”, koji ima za cilj da skrene pažnju javnosti na važnost prevencije raka dojke i podstakne podršku ovoj borbi.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ MERKATOR-S/ STEFAN SIMONOVIĆ,

Na konferenciji za medije, CEO kompanije, koja je pokrovitelj projekta, Merkator-S Violeta Kovačević istakla je da ova kampanja prvenstveno ima za cilj da podigne svest o važnosti prevencije, a samim tim i unapređenju zdravlja svih nas.

“Iskreno se nadam da će ova kampanja imati za rezultat unapređenje zdravlja svih nas. Danas se simbolično nalazimo u trgovini, i znamo da sve ima cenu, i složićemo se da je jedna od retkih stari koja je nema naše zdravlje. U našoj kompaniji 65 odsto zaposlenih su žene, i zbog toga smo se odlučili da baš u ovom mesecu pokrenemo akciju u saradnji sa ministarstvom zdravlja koja podrazumeva prodaju jednog od simbola zdravlja – jabuke”, rekla je Kovačević i dodala da će sav prihod od prodatih jabuka biti doniran Društvu Srbije za borbu protiv raka.

Ministarka zdravlja Danica Grujičić je istakla da danas imati rak ne znači biti osuđeni na smrt

“Danas to znači živeti dugo i kvalitetno uz odgovarajuću terapiju. Kao što danas pijete lek za hipertenziju, ja sam ubeđena da ćete tako za koju godinu piti lek i za bilo koju malignu bolest”, navela je ministarka zdravlja.

Dodala je da će ova kampanja pomoći, pre svega Društvu Srbije za borbu protiv raka da proširi svoje aktivnosti.
“Treba da se više radi na prevenciji, to je sve velika pomoć zdravstvenom sistemu Srbije. Opredeli smo se da to bude oktobar, jer je to mesec borbe protiv raka dojke od kog oboljeva veliki broj žena. Još jednom napominjem, i apelujem na sve da se jave lekarima opšte prakse, oni će vam organizovati skiring i mamografije. Nemojte da se plašite pregleda, jako je važno da se otkrije na vreme”, rekla je Grujučić.

Istakla je da duguje zahvalnost organizatorima kampanje koji su se dosetili da izaberu baš jabuku za proizvod jer, kako je rekla, zaista simboliše zdravlje.
Ministarka je govorila i uzrocima nastanka kancera, i istakla da još uvek nema podataka o tome da li je bombardovanje Srbije 1999. godine izazvala “epidemiju raka” na ovim prostorima.
Ministarka je odgovarajući na pitanje novinara navela da je izveštaj trebalo da uradi parlamentarna komisija koja je tada osnovana.

“I to morate da pitate ljude iz tadašnje skupštine. Ta komisija sada više ne postoji. Koordinaciono telo koje je formalno bilo potpisano između četiri ministarstva nikada nije zaživelo nažalost. Ali, ekologija i životna sredina svakog dana dobijaju na značaju i ja se nadam da će u narednih godini biti stvorene mogućnosti da se sprovede jedan takav projekat i da se dokaže šta je zapravo urađeno”, navela je Grujičić na predstavljanju humanitarnog projekta pod nazivom “Nema Cenu”, koji organizuje kompanija Merkator-S, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja.

Ministarka je dodala da se ne sme zaboraviti da je na ovim prostorima pored nuklearnog rata vođen i hemijski rat.
“Zagađenje je bilo ogromno i ono se može izračunati uz pomoć odgovarajućih podataka. Ja te podatke nemam, ali ih imaju sigurno institucije koje su tada merile zagađenje, kao i institucije koje su bile bombardovane. Gde je bilo eksploziva, gde je bilo nafte ili hemijskih jedinjenja koja su toksična”, rekla je ministarka zdravlja.

Kako je rekla, moguće je dokazati da li je osiromašeni uranijum izazvao “epidemiju raka”, ali da treba obratiti pažnju i na druge stvari.

“Činjenica je da svake godine imamo više od 40.000 novooblelih i oko 200.000 ljudi koji se leče od karcinoma na godišnjem nivou”, rekla je Grujičić i dodala da smatra da će se nažalost ta brojka povećavati.

Prisutnima su se obratila i predsednica Društva Srbije za borbu protiv raka dr sc. med. dr Jelena Bokun koja je istakla da se nada da će ova akcija biti uspešna.
“Naši ciljevi su edukacija stanovništva, promocija zdravlja, pomoć pacijentima i obolelima. Mi nismo društvo zdravstvenih radnika, niti obolelih od raka, već društvo svih građana i otvoreni za sve koji žele da pruže podršku”, rekla je Bokun.

Predsednica nacionalnog udruženja Ženski centar “Milica” Vesna Bondžić, navela je da ovo društvo postoji već 14 godina i da je njihov cilj da pomognu ženama da se pripreme za terapiju.

“Osim podrške ženama koje boluju od raka dojke i grlića materice, kao i zdravstvenom sistemu, naročito u trenucima kada lekar nema dovoljno vremena da se posveti pacijentu. Mi smo tu da pomognemo da se pripreme za terapiju”, rekla je Bondžić.

U sklopu ovog projekta, Merkator-S je odabrao 20 IDEA, Roda i Merkator prodavnica širom Srbije, u kojima će se sprovoditi posebna inicijativa, a u kojima će kupcima biti ponuđene jabuke koje su označene posebnim roze kutijama.

Jabuke nemaju fiksiranu cenu, ali svaka od njih nosi poruku da su neprocenjive u borbi za zdravlje.

Kupci će imati priliku da sami izaberu iznos koji žele da doniraju prilikom kupovine birajući između tri ponuđene opcije, a svi prihodi od prodaje ovih jabuka biće donirani Društvu Srbije za borbu protiv raka.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

No post found!